F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Hulkenberg: Nie mogłem dostrzec Grosjeana, bo był w martwym polu

Kierowca Renault nie uważa, aby to system halo utrudnił mu wydostanie się z bolidu.
Nataniel Piórkowski, 25 listopada 2018, wyświetlenia: 2457<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Nico Hulkenberg, który na pierwszym okrążeniu odpadł z wyścigu w Abu Zabi przekonuje, że nie widział, iż tuż obok jego bolidu znajduje się Romain Grosjean.

Na dojeździe do ósmego zakrętu obaj kierowcy prowadzili zaciętą walkę o siódmą pozycję. Po tym jak doszło między ich bolidami doszło do kontaktu, Hulkenberg wzbił się w powietrze i koziołkując uderzył w bariery Tecpro. Renault R.S.18 Niemca zatrzymało się na nich tak niefortunnie, iż kierowca nie miał możliwości szybkiego opuszczenia kokpitu.

„To bardzo rozczarowujące, ale musimy traktować całe zdarzenie jako incydent wyścigowy. Na dojeździe do ósmego zakrętu walczyłem z Romainem. Obaj zblokowaliśmy koła, wyjechałem na pobocze. On zaliczył jeszcze szerszy wyjazd, więc sądziłem, że znalazł się poza torem i mam dla siebie dziewiąty zakręt. Dlatego skierowałem mój bolid ku wierzchołkowi” – tłumaczył Hulkenberg na antenie Sky.

„Romain znajdował się tuż obok mnie. Dotknęliśmy się kołami, a resztę widzieliście sami – kilka koziołków, które wyglądały spektakularnie, ale nie były niczym szczególnie dramatycznym. Wszystko wyglądało poważne, ale samo uderzenie nie było mocne. Nie było wysokich przeciążeń. Szkoda, że nie widziałem Romaina. Obaj ostro walczyliśmy na dohamowaniu. Obaj opóźniliśmy hamowanie. Nie mogłem go ujrzeć. Znajdował się w moim martwym polu. Reszta tego co się stało jest już historią”.

„Mimo tego czuję żal, bo długo przygotowywaliśmy się do wyścigu, więc odpadnięcie z niego po przejechaniu paru zakrętów jest frustrujące. Trudno się z tym pogodzić” – zaznaczył.

Zapytany o to, czy system halo utrudniał mu opuszczenie rozbitego bolidu, Hulkenberg odrzekł: „Prawdę mówiąc nie wiem. Po prawej miałem barierę, więc szczelina przez którą mogłem się wydostać była bardzo mała. Gdy siedzi się do góry nogami nie tak prosto jest znaleźć wszystkie przyciski. To zupełnie inna rzeczywistość. Po raz pierwszy znalazłem się w takiej sytuacji. Siedziałem i czekałem na porządkowych. Zareagowali bardzo szybko i wydostali mnie z bolidu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.02.2019  Hulkenberg: Moja przyszłość w Renault zależy od pojedynku z Ricciardo
07.01.2019  Hulkenberg: Muszę wykonać dobrą pracę, aby stawić czoło Ricciardo
04.01.2019  Hulkenberg: Informacje Ricciardo z Red Bulla mogą pomóc Renault
02.01.2019  Hulkenberg: Chcę wygrać swój pierwszy wyścig z Renault
27.11.2018  Wolff zaniepokojony incydentem z udziałem Hulkenberga
Tagi:
Hulkenberg N.
Grosjean R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piwo, 25.11.2018 19:03[!]
W razie wyłania paliwa i pożaru byłoby mega niebezpiecznie i Hulk byłby w niezłej pułapce.
Nitros, 25.11.2018 20:18[!]
@piwo Dokładnie. Szczęście że tak się skończyło, bo jakby był pożar to ciekawe czy wgl daliby radę ugasić pełen zbiornik paliwa tymi ich malutkimi gaśnicami....
krzych, 25.11.2018 21:03[!]
Bardziej bym się obawiał pożaru oleju niż paliwa :)
Aeromis, 25.11.2018 21:40[!]
Szkoda że nie udało się przypieczętować zdobycia najlepszego z pozostałych jakimiś względnie mocnymi punktami, zwłaszcza że bolid miał dziś ku temu potencjał. Najważniejsze że jest cały i zdrowy, bo faktycznie przez chwilę wyglądało to niepokojąco.
RA to dobra ocena sytuacji. Było niedaleko po starcie więc nadal wysokie emocje i bardzo ciasno. Grosjean mógł uniknąć zwalniając, Hulkenberg więcej ustępując.
marios76, 25.11.2018 23:30[!]
@Aeromis Przeciez Nico zrobil dokladnie to, co Verstappen Oconowi. Jeszcze nie ogladalem powtorki "slow" ale na razie nie kupuje bajki, ze mial go w martwym polu...
A ze nic sie nie stalo to po pierwsze sie ciesze, po drugie, poltorej beczki i zadnegk spektakularnego BUM nie bylo. Wiedzialem, ze wszystko ok tylko niefortunnie zawisl.
Aeromis, 26.11.2018 00:48[!]
@marios76
W obu przypadkach zrobili to sobie na wzajem (a nie tylko jeden drugiemu), tyle że VER-OCO to Esteban nie miał prawa walczyć - stąd był to wyłącznie jego błąd, a tu incydent wyścigowy.
marios76, 26.11.2018 14:08[!]
@Aeromis Mial prawo sie oddublowac. Walczyl Verstappen, bo koniec koncow majac 3/4 czy 5/6 toru do dyspozycji, uderzyl w Ocona. Eski Senny nie sa tak ostre, spokojnie mogl jechaci by Ocon zostal nieco z gorszym torem jazdy... bo go nie wymuszal na nim swojego idealnego.
We wczorajszym GP Ocon znowu byl wypchniety na zewnetrzna przez Verstappena i doszlo do kontaktu. Z Bottasem tez. Widze, ze Holender niewiele wnioskow wyciagnal... a tylko konsekwencje go czegos naucza.
beret, 26.11.2018 14:46[!]
@marios76
Czy ty mozesz zrozumiec ze Verstapen walczyl o zwyciestwo a Ocon o dojechanie do mety, czy dla ciebie jest to zbyt trudne?
Aeromis, 26.11.2018 15:09[!]
@marios76
Kiedy kierowca dubluje to nie walczy, prawda? To działa w obie strony, tak potraktowała to FIA i moim zdaniem nie ma co tu innego wymyślać, bo ta logika ma sens i przynajmniej ja nie widzę w niej żadnych błędów. Co innego gdyby OCO pojawiał się na dohamowaniu 2 czy 3 razy a VER go blokował, wówczas można by stwierdzić, że to lider wyścigu na własne ryzyko podjął walkę, ale tak nie było. Po pierwszej próbie Esteban zaatakował w ryzykownym miejscu gdzie nie miał prawa się oddublowywać.
modlicha, 26.11.2018 23:46[!]
Sędziowie FIA tak to zinterpretowali ponownie wbrew przepisom FIA mówiącym o prawie do oddublowania.
Zresztą jak czytałem ich interpretacje po incydencie w Baku to stwierdziłem, że więcej nie warto już zaglądać do ich opinii. kompletny brak konsekwencji w stosowaniu się do przepisów. Ten rok to porażka sędziowania. Totalna.
Maciek znafca, 27.11.2018 00:49[!]
@modlicha ale po kwalifikacjach do GP Brazylii zgadzales sie z ekspertyza sedziów wspierajac w komentarzach kolege, który równiez uwazal ze blokowanie kogos na okr pomiarowym i zajezdzanie mu drogi(celowe badz nie) jest w zgodzie z przepisami. Jeszcze stwierdziles, ze ów uzytkownik ''bezlitosnie punktuje kolegów' tylko dlatego, ze chcial dokladnych punktów regulaminu, a podawanie ich w tak ewidentnej sytuacii bylo zwyczajnie zbedne.
Proponuje zmienic kredki, bo te troche niewyraznie maluja Twój swiat.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca