F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Po południu z Williamsem pracował Robert Kubica. Przejechał 32 kółka i wykręcił dziewiąty czas.
Nataniel Piórkowski, 27 listopada 2018, wyświetlenia: 6408<< | lista | T- | T+ | >>

Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia pierwszego dnia testów opon w Abu Zabi.

Po niegroźnie przygodzie z porannej części sesji, jaka doprowadziła do wywieszenia czerwonej flagi, Vettel szybko powrócił do jazdy. Po południu czterokrotny mistrz świata uzyskał wynik 1:36,812s. Był on o nieco ponad 0,4s lepszy od wyniku, jaki wykręcił Valtteri Bottas z Mercedesa.

Na trzecim miejscu wtorkowe obowiązki związane z testami ogumienia zakończył Lance Stroll, który zadebiutował w barwach Racing Point Force India. Jego zespołowy partner – Sergio Perez pracował z zespołem podczas pierwszej części sesji i zajął piątą pozycję. Duet angielskiej stajni rozdzielił Max Verstappen, który w środę przekaże stery bolidu Red Bulla RB14 Pierre'owi Gasly'emu.

Lando Norris popisał się szóstym wynikiem, kończąc dzień przed Nico Hulkenbergiem z Renault oraz Pietro Fittipaldim, który stracił dużą część jazd ze względu na usterkę techniczną bolidu Haasa. Williams podzielił obowiązki pomiędzy kierowców wyścigowych na sezon 2019. Po południu Robert Kubica powrócił do kokpitu konstrukcji FW41 i uzyskał wynik 1:39,269s, dający mu dziewiąte miejsce. Nieco gorszy rezultat wykręcił sklasyfikowany na dziewiątej pozycji George Russell.

Kimi Raikkonen powrócił do Saubera, z którym przed siedemnastoma laty rozpoczynał karierę w Formule 1. Mistrz świata z sezonu 2007 ma za sobą względnie pracowity dzień. Przejechał ponad sto okrążeń, wykręcając przy tym jedenasty rezultat. Na godzinę przed końcem zajęć Fin doprowadził do wywieszenia czerwonej flagi, po zatrzymaniu bolidu C37 w okolicach siódmego zakrętu.

Tabelę zamyka nazwisko testera Toro Rosso – Seana Gelaela, który ma na koncie 150 okrążeń. We wtorek w garażu STR był już obecny Alex Albon, który od przyszłego roku przejście wyścigowy fotel Brendona Hartleya. Trzeci kierowca zakończonych w niedzielę mistrzostw F2 nie weźmie udziału w testach ogumienia. W środę za realizację programu stajni z Faenzy będzie odpowiadał Daniił Kwiat.

Testy opon po GP Abu Zabi, dzień 1/2 - 27.11.2018, Yas Marina - 5,554 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Sebastian VettelFerrari SF71H1:36,812--69383,226
2. Valtteri BottasMercedes W091:37,2310,4190,419120666,480
3. Lance StrollForce India Mercedes VJM111:37,4150,6030,18456311,024
4. Max VerstappenRed Bull TAG-Heuer RB141:37,9471,1350,532133738,682
5. Sergio PerezForce India Mercedes VJM111:37,9761,1640,02967372,118
6. Lando NorrisMcLaren Renault MCL331:38,1871,3750,211136755,344
7. Nico HulkenbergRenault R.S.181:38,7891,9770,602128710,912
8. Pietro FittipaldiHaas Ferrari VF-181:39,2012,3890,41256311,024
9. Robert KubicaWilliams Mercedes FW411:39,2692,4570,06832177,728
10. George RussellWilliams Mercedes FW411:39,5122,7000,24342233,268
11. Kimi RaikkonenSauber Ferrari C371:39,8783,0660,366102566,508
12. Sean GelaelToro Rosso Honda STR131:40,4353,6230,557150833,100
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/2, 2/2
Kalendarz testów


Opony na jakich poszczególni kierowcy uzyskali swoje najlepsze czasy:

Vettel (hipermiękkie 2018); Valtteri Bottas (mieszanka nr 5 2019), Stroll (hipermiękkie 2018); Verstappen (ultramiękkie 2018); Perez (mieszanka nr 5 2019); Norris (mieszanka nr 5 2019); Hulkenberg (hipermiękkie 2018); Fittipaldi (hipermiękkie 2018); Kubica (mieszanka nr 5 2019), Russell (mieszanka nr 5 2019), Raikkonen (mieszanka nr 5 2019), Gelael (hipermiękkie 2018).

W trakcie Grand Prix Abu Zabi Mario Isola z Pirelli wyjaśnił nowy system nazewnictwa mieszanek: „Będzie mieszanka numer jeden, dwa, trzy, cztery i pięć. Jedynka jest najtwardsza, piątka najbardziej miękka. Jeśli w naszym portfolio będzie sześć mieszanek, to wtedy najmiększa będzie szóstka”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.02.2019  Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów
21.02.2019  Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)
20.02.2019  Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie
20.02.2019  Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)
20.02.2019  Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie
Tagi:
Testy
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
beret, 27.11.2018 15:47[!]
Zobaczcie jak Stroll przez 3 dni nauczyl sie jezdzic, jeszcze w sobote ciagnal ogon a dzisiaj w czolowce.
A mowia ze cudow nie ma!
Patok12, 27.11.2018 15:59[!]
Kubica przed Russellem w słabym Williamsie. Dobrze to wróży, oby poprawili bolid. Stroll bedzie wysoko w Force India w przyszłym sezonie, wtedy pokaże na tle Pereza ile ma talentu. Gelael natrzaskal ponad 800 km, a i tak ma zdecydowanie najsłabszy czas. Gdyby miał więcej talentu, to by zdobył punkty do superlicencji i ze wsparciem sponsorów by miał szansę na Toro Rosso. Raikkonen w niezłym Sauberze dosyć słabo, coś mi się wydaje że ten zespół będzie nisko w 2019. Przesiadka z dobrego do gorszego bolidu zawsze jest niefajna. Giovinazzi chyba nie ma aż tyle talentu, z resztą tych Sauberow i Haasów sporo narozbijał.
cwiek, 27.11.2018 16:01[!]
@Patok12
Czy ty właśnie rozpisałeś rozkład sił na przyszły sezon na podstawie dzisiejszych czasów? :D
MisieQ1997, 27.11.2018 16:02[!]
@beret być może zobaczymy jaka forma Strolla jest naprawde w przyszłym sezonie :D
Patok12, 27.11.2018 16:06[!]
@cwiek
To jest wielka niewiadoma jaki będzie rozkład sił w przyszłym sezonie. Opisałem wyniki z testów i trochę przewiduję formę zespołów i kierowców. Raikkonen, podobnie jak Button jest szybki w dobrych bolidach, ale po przesiadce do słabszego moze być problem.
dulk, 27.11.2018 16:19[!]
SEB powetował sobie spartolony sezon i wygrał pierwszy dzień testów :)
F1V0, 27.11.2018 16:28[!]
Można ogłosić, że Kubica nie przegrał dzisiaj testów. Odegrał się za piątkowy przegrany trening. Ciekawe słabe czasy Raikkonena. Czyżby Kimi jeździł szybko tylko jak mu bolid będzie idealnie pasował?
mbwrobel, 27.11.2018 16:39[!]
A może po prostu Kimi testował opony zamiast śrubować czasy? Przecież w końcu to są właśnie testy opon, a nie przedsezonowe bolidów.
F1V0, 27.11.2018 16:41[!]
Inni też testowali i go zlali.

@dulk
Tak powetował, że wyleciał w bandę.
pluto, 27.11.2018 16:45[!]
@F1V0 tak co do Kimiego,sezony 2008,2014,2015,2016 to potwierdzają-bolid nie pasował,jeździl słabo. Dziś to powinien być czas w okolicach Renault,Haasa. A Kubica -8 lat bez wyścigów to jest dużo rdzy ,ja bym sie nie zdziwił gdyby potrzebował nawet pół sezonu żeby wejść na właściwy poziom
F1V0, 27.11.2018 16:58[!]
@pluto
Poza Norrisem RK był najbliżej najlepszego czasu zespołu z weekendu, więc aż tak źle nie jest. Do GP Monako RK już powinien wejść na swój wysoki poziom, a żeby już wyciągać te ostatnie tysięczne to trochę to potrwa.
piro, 27.11.2018 18:35[!]
@Matthias W sumie to tylko Pirelli to wie. Jest szansa że 1-5 to tak naprawdę Hard -> Ultra ale może tyć tak samo SHard -> SS albo Medium -> US. Chociaż biorąc pod uwagę że Pirelli mówi coś o mieszance nr 6 to pewnie pierwsza opcja jest bardziej prawdopodobna.

Mimo to i tak bym nie porównywał tego z opcją na 2018 .

Edit: Po przeczytaniu wypowiedzi Vettela to jednak ostatnia opcja (Med -> US)
marios76, 27.11.2018 19:35[!]
Dobrze, ze Red Bull zmienia silniki na Honde, bo na tym Renault to sa wolniejsi od Strolla. I to jest moje podsumowanie wynikow! :D
Kamikadze2000, 27.11.2018 19:55[!]
@Patok12 - stawiam, że Lewis Hamilton zdobyłby tytuł w każdym bolidzie. :D
mbwrobel, 28.11.2018 00:09[!]
Cytat F1V0 :
Inni też testowali i go zlali.

Jedni bolidy F1 znają (wiem, że Kimi obecnym Sauberem jeszcze nie jeździł, lecz to doświadczony kierowca) i mogli się wziąć od razu do roboty, a inni mieli dopiero wieczorek zapoznawczy z F1 i wyjechali po to, by się pobawić i poznać bolid. Trudno oczekiwać, by taki Norris, Fittipaldi czy Russel po pierwszych w życiu godzinach jazdy tegorocznym bolidem przekazali konstruktywne wskazówki na temat pracy nowych opon na 2019 rok w tegorocznym bolidzie. Raczej myślę, że oni jeździli "pod siebie", a zespół wyciągał z danych co mógł i co się dało.
Co oczywiście nie stało na przeszkodzie zrobić jednej czy dwóch prób jazdy "na limicie" przez dowolnego kierowcę. Jednak staram się podkreślić, że to nie były kwalifikacje i czas okrążenia nie był priorytetem.
Sasilton, 28.11.2018 07:52[!]
Widzę, że już napływa nowa fala "ekspertów"
Sezon 2019 będzie ciężki w czytaniu komentarzy ;/
Grafii, 28.11.2018 08:36[!]
Czytając bzdury które tu co niektórzy wypisują, w stylu...
@F1V0 tak co do Kimiego,sezony 2008,2014,2015,2016 to potwierdzają-bolid nie pasował,jeździl słabo.
Raikkonen, podobnie jak Button jest szybki w dobrych bolidach, ale po przesiadce do słabszego moze być problem.
...należałoby zadać pytanie co z Alonso? W przeciętnym bolidzie Ferrari zdobył kilka tytułów MŚ, w beznadziejnym bolidzie McLarena regularnie punktował i stawał na podium... no tak, to w końcu inna klasa kierowcy, on nawet z niczego coś zrobi ;)

Tak naprawdę to testy opon służą chyba dobraniu opon pod wyścigi a nie kwalifikacje? A symulowane tempo wyścigowe jest średnio o 4-5 sek. wolniejsze od najlepszego czasu podczas każdego treningu i to w wykonaniu VET, HAM, VER, itp. Czyż nie? To może Ci geniusze co snują powyższe proroctwa chcą nam powiedzieć że VET swój najlepszy czas uzyskał w symulacji wyścigu? Ha..ha...ha...haaa…..haaaaaaaa….hhaaaaaaa…

Ludki... zrozumcie że niektóre teamy z czołówki mają presję przed sponsorami żeby pokazywać się jak najlepiej, więc nawet w symulacji tempa wyścigowego będą robić kółko kwalifikacyjne, bo ich sponsorzy patrzą tylko na końcową tabelę tak samo jak powyżsi prorocy, który się na wszystkim znają. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca