F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Isola: Zaakceptujmy jeden pit stop i pozwólmy kierowcom mocniej naciskać

"Postoje są częścią wyścigu, ale raczej wszyscy bardziej wolimy wyprzedzanie na torze".
Nataniel Piórkowski, 29 listopada 2018, wyświetlenia: 3524<< | lista | T- | T+ | >>

W przyszłym roku większość Grand Prix F1 może zostać przejechana na jeden pit stop, ale dzięki trwalszym oponom kierowcy otrzymają szansę ostrzejszego naciskania w wyścigach.

Szef działu sportów motorowych Pirelli – Mario Isola sugeruje, że odwrót w stronę bardziej agresywnej charakterystyki ogumienia nie przyniósł najlepszych rezultatów, a kierowcy częściej niż walką na torze zajmowali się kontrolowaniem zużycia opon. Po testach w Abu Zabi włoski koncern ma tydzień, aby dokonać wyboru mieszanek na pierwszy wyścig sezonu – marcowe Grand Prix Australii

„Zakres i konstrukcja opon są ustalone. Nie możemy ich teraz zmienić. Mamy możliwość zmodyfikowania selekcji ogumienia. Przedyskutowałem tę kwestię z kierowcami i zespołami, ale wciąż nie mamy określonego jasnego kierunku, w którym chcielibyśmy pójść” – tłumaczył Włoch.

Isola uważa, że bardziej konserwatywne podejście pozytywnie wpłynęłoby na rywalizację w Formule 1. „Widzieliśmy, że w większości wyścigów kierowcy stosowali strategię jednego pit stopu. Czy trzymanie się tego podejścia jest dobre? Czy może powinniśmy zaakceptować, że w wyścigach jest jeden postój, ale za to kierowcy i zespoły mogą bardziej naciskać? Osobiście uważam, że lepiej pójść w tym drugim kierunku. Akceptujemy jeden pit stop, ale przynajmniej dajemy kierowcom możliwość naciskania”.

Od przyszłego sezonu do Formuły 1 zostanie wprowadzony zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny, którego celem jest zapewnienie kierowcom większych szans wyprzedzania.

„W przyszłym roku wchodzi nowy pakiet aerodynamiczny. Nie jest jasne, czy doprowadzi to do dużych zmian. Gdy rozmawiam z zespołami, to jedni mówią że da się dostrzec różnicę, inni uważają, że w kilku wyścigach sytuacja będzie taka sama. To oni są ekspertami. Ja tylko zbieram opinie”.

„Kierowcy będą mieli więcej paliwa, bolidy będą cięższe, ale dzięki temu kierowcy będą mogli nieco mniej skupiać się na zarządzaniu paliwem, w obawie że nie dojadą do mety. Musimy brać pod uwagę wszystkie cechy nowego pakietu. Więcej paliwa oznacza, że kierowca będzie mógł mocniej naciskać. Lepiej dać im ogumienie odznaczające się większą trwałością i regularnością osiągów, tak aby mogli walczyć o pozycję na torze, a nie poprzez podcięcia, nadcięcia i rywalizację w pit stopach. Postoje są częścią wyścigu, ale raczej wszyscy bardziej wolimy wyprzedzanie na torze” – podsumował.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.02.2019  Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019
21.02.2019  Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami
20.02.2019  Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie
05.02.2019  Pirelli: Wprowadzanie coraz miększych opon nie poprawiało widowiska
31.01.2019  Pirelli przygotowało na sezon 2019 nowe deszczowe opony
Tagi:
Pirelli
Isola M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aquos, 29.11.2018 14:08[!]
Jestem za. Kierowcy powinni się ścigać, a nie oszczędzać cokolwiek.
Byłoby najlepiej dla sportu i widowiska, gdyby zespoły mogły całkowicie dowolnie dobierać mieszanki na poszczególne GP, ale to nierealne z powodów ekonomicznych. Dlatego ciekawą opcją wydaje się dobór mieszanek "z przeskokiem" (tzn. z jedną kategorią odstępu, np. hypersoft, supersoft, medium), przy czym najbardziej miękka, powinna być zawsze dobierana "agresywnie". To otworzyłoby więcej opcji strategicznych i taktycznych.
Haifisch7734, 29.11.2018 14:39[!]
Mam wrażenie, że nieważne jak twarde zrobiliby te mieszanki, to i tak kierowcy, przynajmniej niektórzy, dalej będą je oszczędzać.
kumien, 29.11.2018 14:55[!]
Plus zlikwidować maksymalne zużycie paliwa na całym dystansie.
Siux, 29.11.2018 14:58[!]
To może niech wprowadzą obowiązkowe dwa pitstopy.
paymey852, 29.11.2018 17:38[!]
@Aquos
Dokładnie tak jak piszesz, dobre jest to że już mieliśmy takie próby i były to bardzo ciekawe wyścigi.
Brakowało tylko opon bardziej odpornych na zmianę temperatur spowodowanych bliską jazdą za innym bolidem co ograniczało częstotliwość ataków.
Patok12, 29.11.2018 21:14[!]
Niech zwiększą różnicę między miękką a twardą mieszanką, wtedy bedzie duzo postojow i ciekawy wyscig. Niech to bedzie jakies 2s, bo tak wszyscy biorą twardą i jadą caly wyscig niezlym tempem, a opona prawie sie nie zuzywa. 3 czolowe ekipy zawsze beda mocniejsze niż reszta, wiec roznice są kolosalne i jest procesja.
Sasilton, 30.11.2018 06:38[!]
Ich plan zepsuła trzecia mieszanka. Gdyby nie mieli najtwardszej mieszanki, to nie mieli by jak przejechać na 1 pitstop, a tak to zespoły zawsze biorą 1-2 komplety tych opon i starcza.
Haifisch7734, 30.11.2018 09:16[!]
@Sasilton Akurat nie raz były wyścigi, że spokojnie dawali radę przejechać na jeden pitstop, jadąc tylko na dwóch najmiększych, nie używając w ogóle w wyścigu najtwardszej.
piotr_del_grey, 01.12.2018 11:51[!]
@Patok12 Dokładnie, pamiętam jak w GP Hispzanii w 2011 różnica między mieszankami wynosiła bodaj 3 sekundy, i nigdy na torze nie było tylu wyprzedzeń. Swoją drogą, w Turcji niedługo wcześniej też był niezły chaos :D

I właśnie coś takiego byłoby naprawdę w porządku. Zakładając, że mieszanka używana w kwalifikacjach (najmiększa) byłaby sporo szybsza od tej nieco twardszej a zarazem o wiele szybciej się zużywająca to mielibyśmy bardzo ciekawe wyścigi już od startu, gdy czołówka, chcąc nie chcąc, zjeżdżałaby naprawdę wcześnie
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca