F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze

Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie

03.12.2018

Ricciardo prowadził rozmowy z Ferrari w sprawie posady na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Szafnauer: Błędy kosztowały Force India szóste miejsce w klasyfikacji

Szef zespołu uważa, że kluczowa była kolizja z Singapuru między Perezem a Oconem.
Mateusz Szymkiewicz, 29 listopada 2018, wyświetlenia: 2159<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Otmar Szafnauer uważa, że popełnione błędy kosztowały Force India szóstą pozycję w klasyfikacji konstruktorów.

Stajnia z Silverstone po letniej przerwie wróciła do zmagań jako nowe zgłoszenie. Z tego powodu jej dorobek w klasyfikacji został wyzerowany i od Grand Prix Belgii kierowcy od nowa zaczęli kompletować punkty w tabeli konstruktorów.

Celem Force India była szósta pozycja, lecz ostatecznie punkty zebrane w dziewięciu wyścigach pozwoliły na ukończenie mistrzostw na siódmym miejscu. Zdaniem szefa zespołu, między innymi bez kolizji Pereza z Oconem w Singapurze cel mógł zostać zrealizowany.

„Szósta pozycja była możliwa, ale popełniliśmy kilka błędów w ostatnich wyścigach” – powiedział Otmar Szafnauer. „Największy z nich miał miejsce w Singapurze, a w Meksyku spotkała nas awaria hamulców. W ostatnim wyścigu jechaliśmy na pozycjach, które matematycznie pozwoliły nam znaleźć się przed McLarenem. Przed pit stopem nasi kierowcy jechali na piątym i szóstym miejscu, jednakże trzeba czekać do samego końca. Tak czy inaczej jesteśmy szczęśliwi. Od wyścigu na Spa szósta lokata była w naszym zasięgu, ale siódma nie jest zła. Zaczynaliśmy od końca, więc taki powrót jest dosyć udany”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.12.2018  Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji
04.12.2018  Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze
03.12.2018  Szafnauer: Racing Point to tymczasowa nazwa
30.11.2018  FIA opublikowała listę startową F1 na sezon 2019
30.11.2018  Lance Stroll dołączy do Force India od sezonu 2019
Tagi:
Force India
Szafnauer O.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Foryster, 29.11.2018 12:11[!]
Na początku wydawało się że zaatakują Haasa a może i Renault.

Ostatecznie cała trójka Renault, Haas i RPFI miała bardzo duże wahania formy.

Było ciekawie, trzeba przyznać.
dulk, 29.11.2018 12:22[!]
ale kasy za miejsce w tym sezonie chyba nie dostaną?
jak Haas - 3 lata bez bonusów?
kawbandos, 29.11.2018 12:34[!]
Nieważne, które miejsce zajęli, ale które by zajęli. A byłaby to pozycja za Renault.
rocque, 29.11.2018 12:45[!]
W Singapurze zdobyliby maksymalnie jeden punkt przez start na hipermiękkiej. Na przegraną z McLarenem złożyły się wyścigi w USA, Meksyku i Abu Zabi.
Aquos, 29.11.2018 13:48[!]
Jakby nie patrzeć, przegrana z McLarenem jest rozczarowująca, bo Force India było od niego ewidentnie lepszym zespołem. Gdyby transakcja przejęcia teamu przez papę Strolla doszła do skutku ciut wcześniej, mieliby szansę na powalczenie o pozycję z Haasem.
marios76, 30.11.2018 07:31[!]
@Aquos A gdyby transakcja nie nastapila, byli by przed Haasem... i nie dokonczyli mistrzostw, bo by zdechlo... Nie ma co gdybac, faktem jest ze Perezowi zdarza sie odwalic Verstappena, i ma to gdziec, ze jest to kolega z zespolu. Szafnauer ma racje- to mogl byc kluczowy moment w poscigu za McLarenem.
Nalezy pamieac, ze od McLarena Force India bylo szybszze i skuteczniejsze. Racing Point Force India tez byli sporo szybsi... ale zaden z tych zespolow, nie jezdzil caly sezon.
Co do protestow Haasa, to wydaje mi sie, ze ostatni byl tylko o to, bo FIA okreslila sie, ze RPFI jest calkowicie nowym zespolem, z FI przestalo istniec. Nie bedzie dyskwalifikacji, ale dla Haasa jest to tez podstawa, ze nowo powstaly zespol nke dostaje kasy z FOM... ;) Takze mzemy sie spodziewac malej wojny o pare milionow. Przyznam, ze uzasadnionej choc szereg pojedynkow Haasa przy zielonym stoliku niec frustruje.
Patok12, 30.11.2018 12:21[!]
Kolizja z Singapuru nie miała żadnego znaczenia, bo i tak niewiele by ugrali, startując na hipersoftach. Bardziej fatalna postawa Ocona w końcówce sezonu (Meksyk, Brazylia, DSQ z USA), jak również awaria Pereza w Meksyku. Z resztą Force India, w porównaniu do zeszłego sezonu naprawdę poleciało w dół, bo tylko na silnikowych torach byli konkurencyjni, a tak to ledwo ciułali po 1-2 punkty za wyścig (na Węgrzech było 14 i 15 więc fatalnie). Perez może i czasem ma odpały, ale tylko wtedy, gdy na torach, gdzie się nie da wyprzedzać blokują go wolniejsi kierowcy, jak Singapur 2018 i Monako 2017. Jest jednak o wiele szybszy niż Francuz, którego na szczęście nie będzie w przyszłym sezonie, co później będzie to zobaczymy.
@Aquos
W Węgrzech nic nie zdobyli, czyli musiałaby być ponad miesiąc wcześniej dokonana ta transakcja, a wtedy jeszcze byli pod kontrolą.
Aquos, 30.11.2018 14:01[!]
@marios76
@Patok12
Chodziło mi jedynie o to, że mieliby szansę powalczyć z Haasem, co tłumaczy rozgoryczenie z powodu przegranej z McLarenem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca