F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Bottas: Każdy wyścig w sezonie 2019 potraktuję jakby miał być ostatnim

29-latek jest rozczarowany brakiem sukcesów w minionych mistrzostwach.
Mateusz Szymkiewicz, 1 grudnia 2018, wyświetlenia: 3291<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Valtteri Bottas przyznał, że w sezonie 2019 zamierza potraktować każdy wyścig jakby miał być jego ostatnim w karierze.

Za Finem są rozczarowujące mistrzostwa, w których mimo dysponowania czołowym bolidem ani razu nie odniósł zwycięstwa. Ponadto 29-latek swoimi wynikami dosyć wyraźnie odstawał od Lewisa Hamiltona, który zgarnął tytuł jedenastokrotnie pojawiając się jako pierwszy na mecie, a także zdobywając identyczną liczbę pole position.

„Ten sport jest dosyć zabawny, nigdy nie wiesz co się wydarzy w przyszłości” – powiedział Valtteri Bottas. „Uważam jednak, że właściwym podejściem dla mnie będzie «nie masz nic do stracenia». Zamierzam jeździć w wyścigach tak, jakby każdy najbliższy był moim ostatnim. To jest dobry plan”.

Mimo wygrania trzech wyścigów w 2017 roku, z danych zebranych przez Mercedesa wynika, że Bottas w obecnym sezonie zmniejszył stratę w kwalifikacjach i wyścigach do partnera z zespołu. „Dokonaliśmy wspólnej analizy i rozmawialiśmy o tym. Moje tempo kwalifikacyjne i wyścigowe w porównaniu do partnera jest lepsze niż rok temu, co jest pozytywne, lecz nie przekłada się na wyniki. Musimy zrozumieć dlaczego tak jest. Oczywiście, czasem miałem pecha, ale pojawiały się również inne okoliczności. Osiągi na przestrzeni roku były jednak lepsze”.

29-latek dodał, że jest cały czas przekonany, iż stać go na pokonanie na torze Lewisa Hamiltona. „W tym sporcie myśląc o sobie rozważasz także inne rzeczy. Zawsze myślałem o tym, by być jak najlepszym. Nigdy sobie nie wmawiałem, że nie jestem do czegoś wystarczająco dobry. Mimo rozczarowania tym sezonem, wiem że stać mnie na więcej i to jest najważniejsza sprawa”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.02.2019  Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi
10.01.2019  Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora
08.01.2019  Hamilton: Nie chcę powtórki poleceń zespołowych z Soczi
24.12.2018  Bottas przyznał, że mocno przeżył odpadnięcie z wyścigu w Baku
11.12.2018  Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally
Tagi:
Bottas V.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sasilton, 01.12.2018 09:19[!]
Możecie już wpisywać Ocona do Mercedesa na sezon 2020.
tomek98, 01.12.2018 09:28[!]
Piąte miejsce Bottasa na koniec sezonu to tragedia. Przerażała mnie jego przeciętność i bezpłciowość w sezonie 2018.
sneer, 01.12.2018 10:06[!]
Nie byłbym mimo wszystko taki pewien czy nie jest to robota Mercedesa w bardzo białych rękawiczkach. Jakby urwał za dużo punktów Lewisowi, to Vettel mógłby zdobyć tytuł.
paymey852, 01.12.2018 10:12[!]
@tomek98
Do Kanady Bottas był na prawdę mocny.
Bahrajn- zabrakło mu 1-2 okrążeń do pokonania Vettela
Chiny - po podcięciu Vettela jechał po zwycięstwo.
Azerbejdżan - lepiej radził sobie z oponami od Hamiltona co mogło mu dać zwycięstwo.
Później było już tak jak piszesz "przeciętność i bezpłciowość".

PS
@sneer
Kombinować to można gdy ma się sekundę nad konkurencją a tak to twoja teoria jest delikatnie mówiąc zabawna
pluto, 01.12.2018 11:46[!]
przeciętność i bezpłciowość pojawiła sie u niego gdy podpisał nowy kontrakt na 2019 z opcja na 2020 czytaj ze zrozumieniem- jestes nr 2 i motywacja i psyche = 0
F1V0, 01.12.2018 12:15[!]
Powinno być "Zamierzam jeździć w wyścigach tak, jakby każdy najbliższy był moim ostatnim dopóki nie usłyszę w radiu Valtteri, it's James"
Kamikadze2000, 01.12.2018 12:18[!]
Podobnie, jak w 2017 roku, Bottas "stracił tempo" po wakacyjnej przerwie. Na początku sezonu dobrze rokował. Przypadek? Nie sądzę...
B4rta7, 01.12.2018 13:23[!]
Jak by to powiedział Leclerc: Bottas był, jest i zawsze będzie wingmanem. Wstyd!
derwisz, 01.12.2018 14:17[!]
@B4rta7 Ta opinia trafia w sedno. Jaki był i jest Bottas każdy widzi :)
szajse, 01.12.2018 14:26[!]
Ktoś na poważnie bierze bajki o jakiejś walce z Lewisem? On nawet gdyby chciał to by nie mógł bo czasy poważnej walki wewnątrzzespołowej na szczycie skończyły się po 2007. To co się dzieje od 2014 to teatr jednego zespołu i zabawa z resztą stawki. Ich (i Liberty) jedyny problem to dozowanie przewagi nad naiwnymi makaroniarzami żeby nie powtórzyć demolki z lat 2014-16 bo zakończenia rywalizacji o mistrzostwo przed letnią przerwą nie chce nikt, poza fanami merca oczywiście. A to powyżej to zwykłe medialne gadki szmatki.
F1V0, 01.12.2018 14:52[!]
@szajse
Jego jedyne szanse na walkę o tytuł to mocny początek jak w obecnym sezonie. Brak pecha i pech Lewisa.
marios76, 01.12.2018 18:08[!]
Przekaz jest taki jak pisalem na poczatku drugiej czesci, i pod koniec sezonu: nie odstaje od Lewisa duzo, ale pomiedzy nimi zmiesci sie ktos jeszcze, bo roznice miedzy czolowa trojka ulegaja zatarciu. Jezeli Mercedes nie chcial ryc Valtteriemu psychy, to mogl nie stosowac TO, bo mimo, ze je rozumiem (wrrr) to nie bhlo juz duzego zagrozenia, ze strony Vettela. Natomiast wyniki Bottasa, konkretnie przegrana z Vettelem- pol biedy, to z Raikkonenem i Verstappenem... chluby nie przynosi. To wrecz karma za to TO, bo wiele punktow nie zabraklo. Tu chyba nie ma rooty w bialych rekawiczkach. Cos jest nie tak- w zeszlym sezonie Bottas wygral w Abu Zabi i Lewis nie byl w stanie go pokonac... w tym przegral ze wszystkimi, z ktorymi mogl. Cienki sezon wyszedl, tak pobieznie patrzac.
Jezeli Hamilton ma jakis uklad z Mercedesem, typu "zostaje dopuki wygrywamy" walczac o rekordy zwyciestw czy tytuly ; to Fin jest pozamiatany i faktycznie bedzie Barichello czy Irvinem jak przy Schumacherze, czego do tej pory nie mial. Komfortowym liderem zespolu byl dopiero w tym roku, a z "przyslugi" skorzystal tylko raz.
pluto, 01.12.2018 20:55[!]
@marios76 bo taki właśnie jest układ HAM z Mercem. Jak zdobywaja tytuły to wszystko jest ok a BOT jest pozamiatany.Ale w 2019 z taka forma BOT to przegraja z Ferrari -tam obaj kierowcy będą walczyc o podia lub wygrane a BOT przegrywający regularnie nawet z RBR to przepis na porażke Merca na całej linii. Nawet HAM bedzie cięzko gdy Ferrari weźmie go w 2 strategie
marios76, 02.12.2018 08:51[!]
@pluto Dlatego Toto liczy, ze Bottas sie ogarnie, wesponie na wyzyny mozliwosci. Raczej nie zachowuje sie jak idiota, ale pokazal ze jak wyscig nie po jego mysli, to nie istnieje. Tak przegral vicka w 2017... w Brazylii z Vettelem. A mial go na tacy, wlacznie ze startem z PP. Musi poprawic osiagi wzgledem nie czasow i sfraty do Lewisa, bo raczej nie da mu rady, ale na tle Ferrari i Red Bulla. Przez ostatnie 4 wyscigi sezonu, wygral wlasciwie tylko z Renault :) Jezeli nie da rady wskoczyc na poziom wyzej, to 2020 na bank wskakuje Ocon. Tylko co wtedy zrobi Bottas? Moze zostac przykladem skonczonej kariery, gdy dobry kierowca trafia do zbyt dobrego zespolu...
pluto, 02.12.2018 11:47[!]
@marios76 co zrobi BOT? Myslisz że Perez długo wytrzyma jako nr2 u Strolla? Perez pójdzie do Haasa a Bottas na jego miejsce ,taki uległy kierowca jest idealny dla Strolla,bolid mu ustawi i przepuści na torze
idylla, 02.12.2018 11:47[!]
Cóż mam wrażwnie , że trafiłeś Valteri w sedno bo jakby nie patrzeć Abhu w 2019 będzie Twoim ostatnim wyścigiem przynajmniej w tej ekipie, a w skrajnym scenariuszu również może być to któraś z wcześniejszych rund.
marios76, 02.12.2018 20:27[!]
@pluto Perez, to mogl spokojnie isc do Renault, a teraz si bedzie martwil, zeby Strolla nie puknac, bo to nie Ocon i wielki brat, tfu tata patrzy. ;) Ale statusow nie bylbym pewien. Jak Lance nie zrobi postepow, to o poziomie Sergio moze zapomniec, choc ten naciskany, zaczyna miec goracy leb i stac go na wszystko...
@idylla Moze on wie, ze kiepskie wyniki w sezonie = Valtteri oddaj bolid Oconowi... :/
Maciek znafca, 02.12.2018 20:46[!]
Z wiekszoscia przedmówców sie zgadzam, ale najbardziej trafil w sedno @sneer. W tak bialych, ze az przezroczystych. Niestety nie pracujac w Brackley, nie jestesmy w stanie tego udowodnic.
marios76, 03.12.2018 05:14[!]
@Maciek znafca W takich samyxh, jak uzywali w 2016tym? ;)
Bottas w tym zespole znalazl sie nie z wyboru, a z koniecznosxci- jakby ktos nie pamietal. Poradzil sobie swietnie. Co do dysponowania potencjalem zawodnikow, zespol zrobi wszystko, by nie powtorzyla sie sytuacja z sezonu 2007 gdzie dwoch z McLarena zdobylo (pomijajac dyskwalifikacje) tytul konstruktorow oraz dwa tytuly vicemistrzowskie (pierwszego i drugiego) Tytul wywalczyl reprezentant Ferrari z przewaga punktu, rowniez dzieki pomocy partnera z zespolu. (Pomoc to nie tylko TO...)
Taki wynik z atakimi kierowcami byl porazka i lepiej skonczyc mietrzostwa na pozycj 1 i 5 niz 2 i 3...
Maciek znafca, 03.12.2018 23:59[!]
@marios76 Nie no te rękawiczki z 2016 były jeszcze bielsze, ale zabrudził je dym z silnika w Malezji :D

Mercedes 'używa rękawiczek' odkąd przestraszył się, że F1 sie rozpadnie przez ich dominacje i utra-cięzką nową technologię hybrydową, którą na początku jako jedyni ogarniali. Dlatego pozwalali na walke obu kierowców dając fory temu 'słabszemu' żeby ''coś sie działo'' była jakaś rywalizacja o tytuł i zwycięstwa. Gdyby zakazali walki wewnątrz zespołowej albo postawili na tego lepszego(w domyśle Hamiltona) tytuł rozstrzygałby się już w Japonii. Mercedes ere turbo miał pod kontrolą, dopiero w tym sezonie zapaliła się lampka pożarowa do momentu zanim Vettel zaliczył dzwon na Hockenheim.
Nie rozumiem jeszcze czemu wszyscy gadają, że w 2007 kierowcy McLarena przegrali tytuł przez wewnętrzną rywalizację.. Ostatecznie to sprawę sknocił żwir w Szanghaju i guzik w Brazylii, co do Alonso mozna dorzucic, że deszcz na Fuji, więc nie wiem po co robienie na siłę jakiejś nagonki jaka to wewnątrz zespołowa rywalizacja jest niestosowna. Tak naprawdę tylko jeden zespół mógł przegrac tytul przez walkę obu kierowców mając najlepszy bolid. Był to Red Bull w 2010(kij w ten 86') ale im sie udało, a McLaren w 2007 nie miał najepszego bolidu tylko 1 z 2. To trochę różnica, poza tym pamietajmy jak dyskwalifikacja mogła wpłynąc na motywacje i morale zespołu, kierowcom też na pewno nie pomogła. Ale to McLaren, więc nikt się tym nie przejmuje ani o tym nie pomyslal przez 11 lat. Co innego gdyby chodzilo o biedne Ferrari...
A czy wole pozycje 1 i 5 czy 2 i 3? Zawsze wolę tam gdziei 1. Z tymze Mercedes, żeby miec 1 nie musial tak pogrążac Bottasa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca