F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze

Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie

03.12.2018

Ricciardo prowadził rozmowy z Ferrari w sprawie posady na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ecclestone: Vettel nie otrzymał wystarczającego wsparcia od Ferrari

"Moim zdaniem Sebastian był ofiarą, a nie winnym".
Nataniel Piórkowski, 3 grudnia 2018, wyświetlenia: 2219<< | lista | T- | T+ | >>

Bernie Ecclestone sądzi, że Ferrari nie zapewniło Sebastianowi Vettelowi wystarczająco mocnego wsparcia w walce o tegoroczny tytuł mistrza świata.

Były dyrektor generalny Formuły 1 sugeruje, że Ferrari powinno było wspierać Vettela w taki sam sposób, jak w przeszłości czyniło to w stosunku do Michaela Schumachera.

„Lewis był niesamowity, ale cieszył się także stuprocentowym wsparciem ze strony swego zespołu. Tego samego nie można powiedzieć o Sebastianie. Mam wrażenie, że po śmierci Sergio Marchionne Ferrari wróciło do startych nawyków. Nagle zaczęły pojawiać się dziwne błędy strategiczne i z zewnątrz wyglądało to dla mnie tak, jak gdybym Ferrari robiło więcej dla Kimiego Raikkonena niż Sebastiana”.

Ecclestone uważa, że brak silnego wsparcia Ferrari doprowadził do sytuacji, w których Vettel sam zaczął popełniać błędy na torze. „Zespół musi wspierać faworyta do tytułu nie idąc na żadne kompromisy. Moim zdaniem Sebastian był ofiarą, a nie winnym. Trzeba wzmacniać topowego kierowcę, a nie go osłabiać. Spójrzcie na Jeana Todta i styl, w jakim stawał za Michaelem. Gdy kierowca nie czuje wsparcia swego zespołu, zaczyna popełniać coraz więcej błędów. Większość rzeczy rozgrywa się w głowie”.

Brytyjczyk podkreślił, iż „nie ma wątpliwości”, że Vettel będzie w stanie nawiązać walkę z Lewisem Hamiltonem, jeśli otrzyma wystarczające wsparcie Ferrari.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  Ecclestone: Vettel nie jest prawdziwym liderem
28.10.2018  Ecclestone: Vettelowi zabrakło wsparcia Ferrari w sezonie 2018
21.10.2018  Ecclestone: Sauber jest teraz zespołem Ferrari
02.10.2018  Ecclestone: Ferrari znowu stało się zbyt włoskie
30.09.2018  Ecclestone chce pozostania Pirelli w Formule 1
Tagi:
Ecclestone B.
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 03.12.2018 15:45[!]
Akurat w kwestii Ferrari to Berni ma zwykle trafne uwagi, czy też raczej dobrego informatora. Tak samo jak mówił o nieformalnym wspieraniu Ferrari (co było powszechnie znane), jak o tym jak rozpadli się po śmierci Sergio Marchionne (co miałem okazję sam wydedukować, choć niektórym nie podeszło to banalne rozwiązanie), jak i teraz ma rację - Vettel nie miał należytego wsparcia, zwłaszcza po przerwie gdy wybuchł kryzys.

Na szczęście Bernie jest Bernim i zawsze powie coś głupiego na pocieszenie:
Cytat B.E. :
Moim zdaniem Sebastian był ofiarą, a nie winnym
Choć częściowo Vettel można powiedzieć że był i ofiarą braku równowagi w Ferrari, to jednak swoje winnym był nie raz w pierwszej połowie sezonu gdy czerwoni mimo błędów byli w stanie prowadzić.
kusza, 03.12.2018 16:16[!]
Tetracampeon, 03.12.2018 16:27[!]
A ja proponuję Vettelowi, aby popracował nad nerwami i gorącą głową, bo jeżeli tego nie zrobi, to Leclerc go połknie w przyszłym sezonie. Jego przegraną w 2017 roku można było jeszcze zrozumieć - bardziej zdecydował pech niż gorąca głowa. Ale po przegranej w sezonie 2018 żarty się skończyły. Ten rok tylko pokazał słabą psychikę i gorącą głowę Vettela. Decydującym momentem było GP Niemiec(i ten pamiętny, fatalny w skutkach błąd), po którym Vettel podłamał się psychicznie i nie wrócił już na wyżyny formy. W przyszłym roku kolejna szansa i Vettel musi się ogarnąć. Bo kolejny słaby/przegrany sezon może definitywnie zniszczyć wizerunek, jaki budował latami w Red Bullu.
beret, 03.12.2018 17:07[!]
@Tetracampeon
Jako kibic masz prawo pisac co ci klawisze wystukaja, tylko to co napisales wyzej nijak sie nie ma do rzeczywistosci.
Tak sie podlamal psychicznie ze za miesiac wygral GP Belgii.
pluto, 03.12.2018 20:04[!]
Od Monzy i ruchomych felg Merca Ferrari nie miało podejścia ,do tego zwyzka formy RBR. Nawet opanowanie nerwów przez VET i dojeżdżanie do mety na 2,3,4 miejscach tytułu by nie dało.Na mecie stracił 88 pkt -ile by zyskał ? 20-30 pkt - do tytułu nadal za mało. Wiekszość bledów jakie popełnił wynikała z bledów zespołu ,przez które znalazł sie w sytuacjach gdzie musiał ryzykować . Zamiast komfortowo skupic sie na walce z HAM i jechać z przodu z optymalna strategia jak Anglik to musiał nadrabiac błedy zespołu co sie z reguły nie udawało. Potwierdzeniem tego co pisze jest wywalenie Kimiego z zespołu ,który zamiast pomagac to przeszkadzał (Niemcy) i nie miał w ogóle tempa do walki z HAM. Ferrari wreszcie przyznało sie do błedu z roku 2014 i ponownym jego zakontraktowaniem -powinni wziąć Buttona. Co do formy VET w 2019 to spokojnie Niemiec to sezonowiec- co drugi sezon ma słabszy- ten parzysty rok
Maciek znafca, 03.12.2018 21:35[!]
Winny byl Vettel i szefostwo Ferrari a ofiara byl Kimi.
MairJ23, 03.12.2018 22:53[!]
@Tetracampeon nie uwazasz ze Zespol mogl si etakze zajac tymi problemamy o ktorych ty mowisz - mogli zatrudnic na serio neizlych psychologow zeby go wspomoc.
marios76, 04.12.2018 15:58[!]
@MairJ23 To Vettela nie stac na psychologa? Za wyscig kasuje 2miliony $ a jeszcze ma mu Ferrari pomagac? To zawodnicy zalatwiaja sobie sami... chodzilo bardziej o ducha walki w zespole.
Osobiscie wydaje mi sie,ze wszystko szlo dobrze, ale jak Vettel nawalil kilka razy, to morale siadlo, juz wiedzieli, ze nic z tego nie bedzie. Nie przepadam za nim, ale dla.dobra mistrzostw fajnje bylo okrasic ich koncowke zwyciestwem, czego mu w sumie zyczylem.

@pluto Jechac z przodu- jaka to walka?

@pluto 20-30 punktow? Toc tyle to w jednym wyscigu potrafil stracic... Moze policz choc w przyblizeniu, ile tych punktow zgubil? Pamietaj, ze tam gdzie byla strata Vettela, to Hamilton zarobil... w kilku przypadkach. Tytul byl w zasiegu reki, na pewno nie z przewaga 88pkt ale mial na niego szanse.
MairJ23, 04.12.2018 23:13[!]
@marios76 nie wydaje m sie ze to kwestia pieniedzy a raczej traktowania sie wzajemnego i wsparcia.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca