F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze

Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie

03.12.2018

Ricciardo prowadził rozmowy z Ferrari w sprawie posady na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Włoch podkreśla przy tym, że nie ma magicznego rozwiązania, które poprawi widowisko na torze.
Nataniel Piórkowski, 5 grudnia 2018, wyświetlenia: 2188<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

W rozmowie z Auto Hebdo Mario Isola broni Pirelli przed zrzutami o to, jakoby to przez charakterystykę ogumienia wyścigi Formuły 1 stały się nudne, a kierowcy byli zmuszani do ostrożnej jazdy.

Kilka tygodni temu kierowcy F1 spotkali się z przedstawicielami Pirelli, deklarując, że chcieliby otrzymać do dyspozycji bardziej trwałe ogumienie, dzięki któremu mogliby wykorzystywać pełen potencjał bolidów.

Szef działu sportów motorowych włoskiego koncernu przekonuje jednak: „Ze względu na czas tracony przez zjazd do boksów, czyli 21 lub 22 sekundy, zespoły preferują rozwiązanie, w którym kierowcy utrzymują wolniejsze tempo. Nie jest to wyłącznie wina ogumienia. Są też inne ograniczenia, włączając w to silnik, zużycie paliwa i tak dalej. Osobiście wolałbym, aby kierowcy atakowali częściej”.

„Przepisy mogą narzucić minimalną liczbę pit stopów, ale wtedy pojawiłoby się ryzyko, że wszyscy zjeżdżaliby na wymianę opon w tym samym momencie. To złożony problem. Niełatwo go zrozumieć”.

„Każda decyzja musi być poddana dokładnej ocenie. Prowadzimy rozmowy z kierowcami i zespołami, z FIA i FOM, ale nikt nie ma w tej kwestii magicznego rozwiązania” – podsumował Włoch.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2018  Isola: Zaakceptujmy jeden pit stop i pozwólmy kierowcom mocniej naciskać
27.11.2018  Vettel: Nowe ogumienie nie różni się zbytnio od tego z sezonu 2018
27.11.2018  Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia
25.11.2018  Pirelli pozostanie dostawcą ogumienia dla F1 w sezonach 2020-23
24.11.2018  Od sezonu 2019 Pirelli zastąpi nazwy mieszanek numerami
Tagi:
Pirelli
F1 ogólnie
Isola M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mbwrobel, 05.12.2018 09:50[!]
Oczywiście, że tak. Na ten problem oprócz opon składa się również kwestia maksymalnego przepływu paliwa, ograniczonej ilości paliwa na wyścig, zbyt małej ilości silników i jego podzespołów na sezon dostępnych bez kar, a także problemy z wyprzedzaniem - nawet na świeższych kapciach można za kimś utknąć tracąc cenny czas.
kumien, 05.12.2018 14:23[!]
Czyli tak jak było kiedyś. Co wy macie z tym wyprzedzaniem. Wolę napieranie jednego kierowcy na drugiego przez cały wyścig niż głupie tasowanie się za pomocą DRS.
mbwrobel, 05.12.2018 14:52[!]
@kumien - z punktu widzenia fana owszem, ja również lubię walkę na torze. Jednak niejednokrotnie kierowca po zmianie opon był stawiany w roli tego napierającego, choć przed zmianą opon miał ponad 20 s przewagi. Ricciardo w Monaco był nie do wyprzedzenia, choć miał niesprawną skrzynię biegów.
stasek44, 05.12.2018 16:26[!]
@mbwrobel to zupełnie inny problem, bo wyścigi w monako interesujące są tylko dla monako
podusiak277, 05.12.2018 17:46[!]
Chyba jedyną opcją, która uatrakcyjni F1 i przywróci jej dawny charakter, jest większa dowolność techniczna, mniej ograniczeń i kar za podzespoły, oraz przywrócenie tankowania silników.
pluto, 05.12.2018 20:13[!]
albo niech podziela strategie według odpadania w kwalifikacjach . Inna opcja jest :skoro nominowane sa 3 mieszanki na wyścig to zespoły niech wybieraja tylko 2 spośród nich - pierwsza to na bank bedzie miekka do qwali a drugą ktos trafi a ktos nie ,bedzie zmuszony do 2 pitstopu albo wolnego tempa jeśli pojedzie tylko na 1 pitstop. Powinno wrócic tankowanie i pełna dowolność w tym temacie -od pełnego baku do 2-3 dotankowań -jak kto chce .Oczywiście standardowe maszyny tankujące
marrcus, 05.12.2018 20:40[!]
Cytat kumien :
Wolę napieranie jednego kierowcy na drugiego przez cały wyścig niż głupie tasowanie się za pomocą DRS.
hahaha dobre, aż śmieszne
mariusz0608, 05.12.2018 20:41[!]
To do przewidzenia, że Pirelli będzie się bronić, ale nie ma tak naprawdę racji. Zawsze jak mantrę powtarzają, że dostarczają takie opony, jakie sobie życzy FIA. No i to może być prawda. Można zrobić opony bardziej lub mniej trwałe lecz przewidywalne, ale oni zrobili opony, które przede wszystkim pracują w stanowczo zbyt wąskim zakresie temperatur. To nie jest normalne, bo kiedyś zwyczajnie takich problemów z Michelin, GoodYear czy Bridgestone po prostu NIE BYŁO i to są fakty. Pęcherzykowanie, graining, przegrzewanie opon jadąc za innym autem, ect. To jest po prostu nie do przyjęcia, żeby opony pracowały w kilku stopniach zakresu temperatur i się przegrzewały w wyniku jazdy za innym samochodem. Problem taki trwa od samego początku Pirelli w F1 i nic się nie zmieniło.
Moim zdaniem, bo za wiele lat trwa ten skecz z oponami Pirelli, chodzi własnie o to, żeby opony były nieprzewidywalne czyli takie, jakie sobie życzy FIA. Wszystkie inne opowieści są co najmniej dziwnej treści.
marios76, 06.12.2018 07:36[!]
@mariusz0608 To nie do koca tak. Chyba troche nie rozumiesz tematu. Pirelli faktycznie robi takie opony, jakich oczekuje FIA, gdyby bylo inaczej- nie spelniali by wymagan i nie wygrywali kolejnych przetargow. Teraz o oponach i ich wlasciwowciach: obojetnie jaka to mieszanka z 7 dostepnych- jej zadaniem jest maksymalna przyczepnosc, na dystansie do okolo 300km w zaleznosci od wlasciwosci asfaltu. Zarowno ty, ja jak i zespoly dobrze wiedza, ze guma im bardziej miekka, tym wieksze/ lepsze jej przyleganie wiec i przyczepnosc bolidu. I tu nie ma winy pirelli: zespoly staraja sie opony rozgrzewac juz przed startem, a w trakcie zmagan, chca utrzymywac jak najwyzsza przyczepnosc czyli temperature. I tu jest problem F1- czyli ciagle zblizanie sie do limitow. I jezeli taka guma szacunkowo lepiej pracuje w wysokiej temperaturze, a np. przy 115 stopniach C, po prostu zaczyna sie zniszczenie mechaniczne, to robi se wszystko by jechac przy okolo 110 stopniach i potem sie narzeka na waskie okno prac... Moga jechac na oponach w temp. 80-90 czy 100stopni, ale nieco wolniej. To nie jest blad producenta. Mozna stworzyc twardsze mieszanki, ktore beda sie niszczyc w temp. nieosiagalnych na torze, ale przyczepnosc z tak duzym marginesem bedzie drastyczne mniejsza, a wymagania byly takie, zeby dzieki nowym oponom bic rekordy torow, zeby bolidy byly szybsze, a nie wolnkejsze bo ma byc postep... Problemem jest maksymalizacja wynikow i praca na limicie.
bartoszcze, 06.12.2018 08:35[!]
@marios76
I pamiętając że niższa przyczepność to też mniejsze bezpieczeństwo, albo wolniejsza jazda w zakrętach.

A ludziom, którym się wydaje że kiedyś nie było takich problemów... xDDD One po prostu nie były widoczne, bo albo z uwagi na tankowanie (zabijające bezpośrednią rywalizację na torze) nikt nie zwracał uwagi na zużycie opon, albo inne problemy techniczne (awarie, wypalenie paliwa) powodowały dużo większą nieprzewidywalność. A wystarczy sobie przypomnieć ostatni rok Bridgestone, kiedy nikt niepotrzebnie nie cisnął, żeby nie zniszczyć...
marios76, 06.12.2018 11:29[!]
@bartoszcze Z wolniejsza jazda sie zgodze- o tym pisalem, tylko nikt sie na to nie godzi i cisna na limicie. Jak nie bedziesz jechal na limicie tylko spokojniejszym tempem, to opony wystarczaja na caly wyscig! Nawet do zwyciestwa. Smiem twierdzic.
Co do bezpieczenstwa... mozna polemikowac- mniejsza predkosc- mniejsze skutki, ale pewnie ci chodzi o wieksze prawdopodobienstwo poslizgu? ;)
Mysle ze o ile kiedys tak bylo, te limity, cisniecie itp. tak dopiero od paru lat dociera do nas wiecej info, wiecej jest tlumaczone, poznalismy jako kibice wiele niuansow i szczegolow. Wzrosla swiadomosc... zwlaszcza od czasow pojawienia sie Polaka w F1. Kiedys kibic nie poddawal tego calego cyrku tak szczegolowej analizie, teraz wiemy az za duzo :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca