F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze

Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie

03.12.2018

Ricciardo prowadził rozmowy z Ferrari w sprawie posady na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Na podium ankiety przygotowanej przez Autosport znaleźli się Verstappen i Vettel.
Mateusz Szymkiewicz, 5 grudnia 2018, wyświetlenia: 3877<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton zwyciężył w ankiecie na najlepszego kierowcę w sezonie 2018, którą na prośbę Autosportu wypełnili szefowie dziewięciu zespołów.

Brytyjski serwis pod koniec każdych mistrzostw prosi szefów o anonimowe podanie nazwisk dziesięciu kierowców, którzy swoją postawą na torze zdobyli w ich oczach największe uznanie. Punkty za pozycję zajętą w ankiecie są przyznawane według systemu obowiązującego w Formule 1, czyli 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.

Podobnie jak przed rokiem zwycięzcą zestawienia został mistrz świata – Lewis Hamilton, który zebrał od szefów ekip 218 punktów. Podium uzupełnili Max Verstappen ze stratą 79 oczek do Brytyjczyka, a także Sebastian Vettel, który otrzymał tylko 105 punktów. Tuż za Niemcem uplasował się Fernando Alonso, który wskoczył o dwa miejsca względem 2017 roku.

Piąte miejsce zajął Daniel Ricciardo, szóste debiutant Charles Leclerc, siódme Kimi Raikkonen, ósme Valtteri Bottas, dziewiąte Esteban Ocon, który spadł aż o cztery miejsca, a dziesiąte Nico Hulkenberg. W porównaniu do ubiegłego sezonu poza pierwszą dziesiątką znalazł się jedynie Carlos Sainz z Renault.

W głosowaniu udział wzięli: Toto Wolff (Mercedes), Christian Horner (Red Bull), Cyril Abiteboul (Renault), Gunther Steiner (Haas), Zak Brown (McLaren), Otmar Szafnauer (Racing Point Force India), Frederic Vasseur (Sauber), Franz Tost (Toro Rosso), Claire Williams (Williams).

Najlepsza dziesiątka kierowców Grand Prix w opinii szefów zespołów F1
 P Kierowca Zespół Punkty +/- 2017 
 1 Lewis Hamilton Mercedes 218 bez zmian 
 2 Max Verstappen Red Bull 139 bez zmian 
 3 Sebastian Vettel Ferrari 105 bez zmian 
 4 Fernando Alonso McLaren 103 +2 pozycje 
 5 Daniel Ricciardo Red Bull 85 -1 pozycja 
 6 Charles Leclerc Sauber 71 debiut 
 7 Kimi Raikkonen Ferrari 57 bez zmian 
 8 Valtteri Bottas Mercedes 38 +2 pozycje 
 9 Esteban Ocon Racing Point Force India 27 -4 pozycje 
 10 Nico Hulkenberg Renault 23 -1 pozycja 
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.12.2018  Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie
02.12.2018  Hamilton miał wypadek podczas prywatnego testu motocykla WSBK
26.11.2018  Hamilton i Vettel wymienili się kaskami
24.11.2018  Hamilton: Świetny przejazd trzeciego sektora zapewnił mi pole position
23.11.2018  Hamilton: Użyłem numeru jeden mimo tego, że w ogóle go nie lubię
Tagi:
Hamilton L.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
F1V0, 06.12.2018 23:08[!]
@pluto
Widzę pewną stronniczość w ocenie Hamiltona. Żeby wyżej dać Verstappena - który przez 6 pierwszych weekendów rozbijał się albo spinował - od kierowcy który ma prawdopodobnie najlepszy sezon w karierze w którym nie popełnił żadnego błędu który by go kosztował utratę punktów i jeżdżąc pod olbrzymią presją radził sobie znakomicie to ja nie mam pytań.
pluto, 06.12.2018 23:36[!]
@F1V0 nie popełnił błędu bo nie ryzykował popełnienia błedu -widzisz różnice? Stronniczość-wyobraź sobie HAM w RBR czy Ferrari -czy byłby w stanie pokonać kogos z Top3,wyprzedzic na torze mając 50 KM mniej od rywali jak RBR czy gorszą aero jak w Ferrari? A wsadź teraz moje top3 do Merca - równe szanse bez faworyzowania -kto wygra walke na torze a kto odpuści?
F1V0, 06.12.2018 23:41[!]
@pluto
Cytat :
nie popełnił błędu bo nie ryzykował popełnienia błedu

Ocena ryzyka to też duża umiejętność zwłaszcza w walce o tytuł.

Cytat :
wyobraź sobie HAM w RBR czy Ferrari -czy byłby w stanie pokonać kogos z Top3,wyprzedzic na torze mając 50 KM mniej od rywali jak RBR czy gorszą aero jak w Ferrari

Jak najbardziej to sobie wyobrażam.

Cytat :
A wsadź teraz moje top3 do Merca - równe szanse bez faworyzowania -kto wygra walke na torze a kto odpuści?

Tego nie wiem, ale najważniejsze czyli tytuł trafiłby zapewne do Hamiltona.
marios76, 07.12.2018 09:06[!]
@pluto Jezeli tak wyglada twoj ranking, kiedy faceta ktory wygrywa ponad polowe wyscigow sezonu, stawiasz na 4 miejscu bo je wygral, i to wszystko zasluga slabego sprzetu rywali, to napisze, ze albo to jakas stronniczosc i zacietrzewienie, albo wrecz brak podstawowej wiedzy nt F1. Rece mi opadly. Zauwaz ze gdy Ferrari bylo mocniejsze do polowy sezonu to Hamilton i walczyl i byl pod presja i gonil z konca stawki i dawal rade zrobic wszystko, by nie tracic dystansu punktowego. Wszystkie pojedynki rozegrane na torze, czy wg ciebie przegrane czy wygrane czego nie widzisz, zaowocowaly pdzewaga 88pkt i zdobyciem tytulu mistrzowskiego. Wygrana w Brazylii, gdzie nie mial tempa na zwyciestwo, to wg ciebie Verstappen przegral bo mial 50 koni mniej? Skad bierzesz te cyfry? Przegral, bo jest glupi i wdawal sie w glupie pojedynki niszczac kilka razy wyscigi innym kierowcom. I takiego typa, ktorego partner mimo wielu awarii, problemow i defektow, bledu nie popelnil, stawiasz wyzej od mistrza? Smiech na sali. Hamilton Bottasa wrecz punktowo zmasakrowal i to Kimi powinien byc w rankingu wyzej.
Odpowiedz na twoje pytanie- skoro Riccciardo mogl wygrywac, skoro wygral Verstappen, a Vettel i Kimi tez odnosili zwyciestwa- TAK jezeli nie mialby Lewis serii awarii jak Ricciardo, pewnie zdobyl by tytul zarownk Ferrari moze nawet Red Bullem, bo zwlaszcza w tym roku potrafil wykorzystac wszystkie bledy rywali. Brawo wiec dla niego i zmien podejscie, bo to ze go nie lubisz, nie znaczy, ze mozesz wbrew FAKTOM go nie doceniac.
pluto, 07.12.2018 09:43[!]
mój ranking jest prawidłowy . Tak jak napisaliscie sami -jego tytuł to zasługa słabszej formy rywali lub gorszego sprzetu. On sam po prostu jechał bezpiecznie czekając na błędy rywali lub zespół zapewniał mu lepszą strategie od rywala w porównywalnym sprzecie .Sam z siebie nic nie dał ponad to co da bolid ,może tylko w kwalifikacjach.Kierowcy których sklasyfikowałem wyżej robili to a ci w porównywalnym sprzęcie czyli VET,RAI,BOT sa niżej ,bo byli w słabej formie. Ten tytuł HAM bardzo przypomina tytuły VET z 2011 ,2013 -wyrównana pierwsza połowa sezonu a potem dominacja. Wtedy to była zasługa bolidu a teraz kierowcy? Nie sądzę. Niemal kopia tamtych sezonów -nr1 w zespole ,optymalne strategie ,lepsze części itd.Jakoś dziwnie BOT tez mial sporo problemów z bolidem w drugiej częsci sezonu jak WEB
teambuktu, 07.12.2018 09:45[!]
@pluto
Brawo, level ignorancji 99. Albo zwykłe hejterstwo. W obu przypadkach - słabo.
the flying finn, 07.12.2018 09:58[!]
Cytat :
szefowie zespołów wiedzą więcej niż my (...)

miło znaleźć głos rozsądku w tych wszystkich wywodach i wzwodach
pluto, 07.12.2018 10:09[!]
@teambuktu słaby to ty jesteś. VER jest lepszy od HAM w zarządzaniu oponami ,tempem wyścigowym i walce na torze. RIC jest lepszy od HAM w walce na torze i jest bezbłedny mimo atakowania rywali i podejmowania ryzyka. I HAM nie zdobyłby tytułu ani RBR ani Ferrari-nie miałby takich warunków w tych zespołach jak w Mercu- w RBR musiałby walczyć z partnerem oraz rywalami na torze , w Ferrari musiałby naprawiać błedy zespołu w strategi a tym samym gonic i walczyć z rywalami na torze-w obu zespołach nie miałby czystej głowy i pustego toru ,takiego komfortu jak w Mercu. Powiem inaczej -HAM zaliczam do TOP5 kierowców ,którzy ktorzy bolidem Merca zdobyliby tytuł na 100%. Ferrari popełniało za dużo blędów a RBR miał za mało mocy zeby którykolwiek z tych kierowców zdobył z nimi tytuł
teambuktu, 07.12.2018 10:16[!]
@pluto naucz się kultury jak chcesz dyskutować. Może wtedy będzie mi się chciało tłumaczyć dlaczego Twój wywód jest bez sensu. Póki co uznajmy, że Twoja racja jest najtwojsza i nie ma sensu jej podważać ale ja pozwolę sobie zgodzić się bardziej z szefami zespołów niż randomowym użytkownikiem forum.
marios76, 07.12.2018 10:54[!]
@pluto To ja stawiam tak- dolaczasz do grupy ludzi ktorych nie czytam, takze przestan sie blaznic i udzielac po moich postach, bo przez pare ladnych lat na tym forum przyznam nieczesto spotykalem sie z takim ignoranctwem. Dla mnie dyskusja z ludzmi ponizej pewnego poziomu jest bezcelowa, jak RZECZOWY argument nie jest zrozumiany, to zrozumiane nie bedzie nic. Oczywiscie czasem miales podobne do mnie zdanie, ale to widze przypadek. To jest forum dla ludzi o F1, ale kolejnymi postami pokazujesz, ze albo jej nie znasz, albo nie rozumiesz, albo jestes trollem, hejterem czy... nie chce cie obrazic- wybierz czy dopisz sobie, mi to roznicy nie zrobi. :D
Maciek znafca, 07.12.2018 12:05[!]
@marios76 Ricciardo wygral 2 razy wiecej od Verstappena? Wygrali tyle samo, czyli po 2 wyscigi. Fakt, ze Ricciardo mial o wiele wiecej awarii sprawia, ze ciezko porównywac ich sytuacje punktowa, ale jak porównamy czyste tempo to Holender jest daleko z przodu. Co do Kimiego zauwazylem, ze wygral wyscig, bardziej niz cokolwiek przedtem w tym sezonie ;) Dlatego stawianie Oconów, Gasly'ch czy Magnussenów nad bylym mistrzem swiata, który regularnie stawal na podium jest dla mnie absurdem.
marios76, 07.12.2018 18:39[!]
@Maciek znafca Nie patrzylem na statystyki i zgubilem jedno zwyciestwo Verstappena... O Kimim pisalem, ze.powinien byc nieco wyzej. Zauwaz, ze nie stworzylem swojego rankingu. Z tempem Verstappena nie przesadzaj- Ricciardo pare razy startowal z nizszych pozycji i w pewnym momencie roznica miedzy nimi byla np. 20 sekund, a na mecie 10... wiec? Oczywiscie dane obrazowe. Bylo, minelo ale Daniel zauwazyl, ze tak czy inaczej nie da sie wyprzedzic Maxa. Nie ze nie da rady, ale ze nie moze lubnke warto. I jest w Renault. A szybkosc podczas PP pokazal w najodpowiedniejszym momencie, aby zagrac na nosach RB i Verstappenowi. ;) Ricciardo nie ze swojej winy nie ukonczyl ponad 1/3 wyscigow w sezonie, Max prawie tyle sam spapral i tego nie zmienisz.
pluto, 07.12.2018 20:06[!]
chyba rzeczywiście ci szefowie g..o sie znaja -Bottas ,najgorszy sezon w karierze co sam przyznał a ci go awansuja o 2 pozycje. U mnie jest 13 za OCO,SAI. I robię korektę z Kimim na 6- najrówniejszy z solidnych
F1V0, 07.12.2018 21:01[!]
@pluto
Czyli co powinien zrobić Hamilton żeby zostać nr 1? Rozbić się w kilku wyścigach próbując robić idiotyczne manewry w stylu Verstappena?
pluto, 08.12.2018 07:25[!]
@F1V0 pokonac go na torze jak Schumacher, wygrac tam gdzie nie ma najszybszego bolidu np Monaco,Meksyk czyli patrz nr 1 wycisnąć cos extra; wygrac każdy wyścig gdzie ma najlepsze auto patrz nr 2 np Australia ; naprawic błedy strategiczne zespołu np znowu Australia czy być killerem w walce na torze patrz nr 3
F1V0, 08.12.2018 19:22[!]
@pluto
1. Hamilton nie miał takiej potrzeby. Verstappen jeździ z wyścigu na wyścig bez patrzenia na punktacje. Hamilton walczył o tytuł, więc robił to co powinien.
2. W Australii wyprzedzanie było praktycznie niemożliwe, więc co do tego trudno mieć pretensje do Hamiltona. Inni też jakoś specjalnie nie wyprzedzali. Chociażby ten Verstappen którego tak wychwalasz i stawiasz ponad Hamiltonem nie był w stanie wyprzedzić Alonso.
3. Co do Monako to Hamilton pokonał Bottasa o 0,2s a i tak miał 0,4s straty do Ricciardo. Trudno wymagać zwycięstwa. A w Meksyku Mercedes miał olbrzymie problemy z oponami.

Cytat :
Powiem inaczej -HAM zaliczam do TOP5 kierowców ,którzy ktorzy bolidem Merca zdobyliby tytuł na 100%.


Kto jest w tym top 5 poza Hamiltonem? Ricciardo, Alonso, Vettel i? Chyba nie bierzesz pod uwagę Verstappena który w głupi sposób przegrał Monako rozbijając się podczas treningu lub nie potrafił wyprzedzać mając opony w o wiele lepszym stanie(Chiny). A może Bahrajn i prosty błąd w kwalifikacjach gdzie Max się rozbił w Q2. No rzeczywiście materiał na mistrza. Żeby dać go wyżej od Hamiltona na przestrzeni całego sezonu to trzeba być baaardzo obiektywnym.
pluto, 09.12.2018 09:13[!]
@F1V0 1 Wiesz Schumacher w Ferrari tez nie miał takiej potrzeby a robił to. Co do AUS czy MON to wymówki -najlepszy kierowca jest najlepszy zawsze i wszędzie patrz Schumacher czy Senna ,daje extra gdy nie idzie z bolidem,Senna wygrywał bolidem ze środka stawki. W ogóle to nie powinno byc tej dyskusji- to HAM miał lepszy pakiet od RBR ,więc jak mógł przegrywać z nimi będąc lepszym i mieć lepszy bolid??? VER w 4 ostatnich wyścigach był szybszy od HAM (USA,MEX,BRA) lub dorównywał mu tempem słabszym bolidem (ZEA) dlatego stawiam go wyżej. Generalnie to tylko 3 kierowców w całym sezonie z całej stawki miało równy sezon bez błędów ALO,RIC i HAM .VER zawalił kilka pierwszych wyścigów ale końcówką i SŁABSZYM bolidem pokonywał mistrza świata i tym zaimponował. I na koniec nie porównuj tempa HAM do BOT bo to nie ta liga- to wręcz obraza dla HAM .Wygrac z BOT tylko o 0,2 sec to kiepsko wykonana praca przez HAM, różnica miedzy czołowym kierowca a średniakiem to około 0,5 sec. Tylko 0,2 sec to różnica miedzy najsłabszym z czołówki VET a najlepszym z solidnych sredniaków RAI
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca