F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Brown: Decyzja o zakończeniu współpracy z Hondą była słuszna

Amerykanin ma nadzieję, że w ciągu pięciu lat McLaren powróci do walki o zwycięstwa i tytuły.
Nataniel Piórkowski, 24 grudnia 2018, wyświetlenia: 3625<< | lista | T- | T+ | >>

Dyrektor generalny McLarena – Zak Brown uważa, że jego zespół podjął słuszną decyzję zrywając kontrakt na dostawy silników Hondy po sezonie 2017.

Po trzech latach nieudanej współpracy z japońskim koncernem, team z Woking postanowił podpisać umowę na dostawy jednostek napędowych Renault.

Brytyjski zespół nie może jednak zaliczyć ostatniego sezonu do udanych. Chociaż zapewnił sobie szóste miejsce w tabeli konstruktorów, to jednak w żadnym wyścigu nie wywalczył pozycji wyższej niż piąta, a w końcówce kampanii walczył o miejsca na tyłach stawki.

Pytany o to, czy żałuje rozstania z Hondą, Brown odparł: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z Renault. Wyzwania, z jakimi mierzyliśmy się w tym roku nie były związane z jednostką napędową, ale z naszym bolidem. Nie uważam, aby silnik był jednym z naszych problemów w ubiegłym sezonie”.

„Oczywiście Honda kontynuuje rozwój swej jednostki i wykonuje doskonałą pracę. Nie jest to dla nas zaskoczeniem. Cieszę się, że nadal są w Formule 1, bo wydaje mi się, że prowadzili na ten temat rozmowy wewnątrz koncernu. Wydaje mi się, że Renault zapewniło cztery lub pięć miejsc na podium, dało Red Bullowi kilka zwycięstw. Jestem przekonany, że podjęliśmy słuszną decyzję w sprawie naszej długoterminowej przyszłości. Teraz musimy zbudować bardziej konkurencyjny bolid. Taki jest nasz cel”.

Brown dodał, że w ciągu pięciu lat McLaren chce powrócić do zwycięskiej formy. „Właśnie zaprezentowałem pięcioletni plan, określający naszą drogę powrotu do zwycięskiej formy. Gdy zaczniemy wygrywać wyścigi znowu będziemy liczyć się w walce o tytuły. Kluczowe są zmiany, o jakich rozmawiamy z Liberty Media. W obecnej sytuacji o tytuły mogą walczyć w praktyce tylko dwa lub trzy zespoły. Pewne kwestie są poza naszą kontrolą, ale mam nadzieję, że będziemy mogli doprowadzić do sytuacji, w której rywalizacja o mistrzostwo będzie rozgrywać się między kilkoma zespołami. Określiliśmy plan, pozyskaliśmy inwestorów. W ciągu tych pięciu lat chcemy wrócić na czoło stawki”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.01.2019  Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie
10.01.2019  Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena
03.01.2019  McLaren zaprezentuje tegoroczny bolid 14 lutego
02.01.2019  Brown: Norris otrzyma czas na to, by zabłyszczeć w F1
28.12.2018  Brown: Restrukturyzacja McLarena nie dobiegła jeszcze końca
Tagi:
McLaren
Brown Z.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Saruto, 24.12.2018 12:41[!]
Za 5 lat, to już ich nie będzie w F1 ;)
borro, 24.12.2018 13:19[!]
Ja jestem tylko ciekaw gdzie za 5 lat będzie Honda a gdzie McLaren. I mam nieodparte wrażenie, że Honda z RedBullem będzie bardziej z przodu. Po co była ta cała szopka z dealem silnikowym panie Brown?
dulk, 24.12.2018 15:23[!]
deal byl dla kasy - McL dostał 80 baniek i silniki za darmo i obietnicę że będą dobre
teraz Honda ma extra 120baniek rocznie a w przyszlym 140 więc nie ma się co dziwic ze w 2019 juz będą z RB walczyć o mistrza
michal132, 24.12.2018 21:39[!]
@dulk
chyba że znowu się okaże że jeden cylinder działa a sześć już nie koniecznie
dulk, 24.12.2018 21:54[!]
tak też może być - ale czemu miałoby tak się stać?
3 lata byli poniżani przez McL który ich przy tym doił z kasy i miał wymagania by silnik był ultra kompaktowy by dali radę z aero
czas na "payback"
w RB Newey da radę z aero bez takich wymagań na silnik - widać że jest mega mobilizacja w RB i Hondzie - cała kasa idzie w RB (kosztem TR, który już nawet trudno nazwać teamem juniorskim tylko teamem testującym części dla RB - dalej będą poligonem dla testów silnika i wspólnych części: hamulce, elementy zawieszenia, itp)
i w 2019 będziemy mieć ich powrót na szczyt
o ile MAX będzie w takiej formie i stanie ducha jak w drugiej połowie sezonu 2018 to mamy nowego mistrza i comeback puszek
Haifisch7734, 24.12.2018 22:46[!]
@dulk Nie no, spokojnie z tym rozdawaniem pucharów. Sezon się zaczyna dopiero za 2.5 miesiąca. No i nie zapominajmy, że ciągle jest w stawce Mercedes z Hamiltonem i Ferrari z Vettelem i Leclerkiem. Bo co z tego, że RBR będzie miał mocniejszy silnik, niż miał do tej pory, jeśli np. silniki Merca i Ferrari będą mocniejsze na tyle, że nawet aero Neweya nie pomoże na torach typu Monza.
dulk, 25.12.2018 19:49[!]
up
masz rację ale dla mnie RB będzie walczył o tytuł - już końcówkę tego sezonu mieli mega mocną
ja po prostu w taki sposób czytam to jak się wypowiada i zachowuje RB
na przyszły myślę że planują wejście smoka - oczywiście może wyjść z tego wejście "smoczka" - jak to w F1
TimOOv, 25.12.2018 22:31[!]
@Dulk RB z Gastlym nie będzie mega mocne )
dulk, 26.12.2018 00:59[!]
a niby czemu nie? poziom Vet/Bot powinien szybko osiągnąć - w najszybszym bolidzie to jest zawsze łatwiejsze :)
Maciek znafca, 26.12.2018 15:27[!]
Gasly wydaje się najsłabszy wśród 6 kierowców z top3 zespołów i wątpie, żeby był na poziomie Bottasa który jak ma dobrze ustawiony bolid i pozwolenie na walkę wcale bardzo nie odstaje od HAM. To bajeczka o bezbarwnym i bezjajecznym Bottasie, która pasuje fanatykom LH do gloryfikowania jego zasług. Jesli chodzi o kolejność wśród Top3 to wygląda ona tak: HAM, VER, VET, BOT, Lec i dopiero GAS, tych 2 ostatnich na końcu, bo jeszcze ich nie zweryfikowalismy.
dulk, 26.12.2018 16:37[!]
dobrze że piszesz wydaje się
dla mnie jak zawodnik się gubi w czasie sezonu (Bottas/Vettel) to traci miano topowego (vettel wtopil przez to tytuł, bottasowi zupełnie odjechał lewis)
i z tego względu myślę że Leclerk i Gasly będą od nich lepsi
Maciek znafca, 27.12.2018 01:02[!]
Zgadza się, że Vettel i Bottas się nie popisali, ale to był na razie jeden sezon, po którym na pewno będą zmotywowani, poza tym w zeszłym roku byli wiodącymi postaciami,nie można ich szans przekreślać. Jednak i tak upatruje jako głównego faworyta do MŚ Verstappena :) Pisze wydaje się, bo Leclerc/Gasly to niewiadoma chociaż Monakijczyka widzę wyżej, tak F1 jest nieprzewidywalna.
dulk, 27.12.2018 21:02[!]
Cytat Maciek znafca :
Zgadza się, że Vettel i Bottas się nie popisali, ale to był na razie jeden sezon, po którym na pewno będą zmotywowani

na pewną będą zmotywowani - tylko że wg mnie to oni obaj już cieniują 2 sezon pod rząd
chwała Ferrari za zatrudnienie Leclerka - mam nadzieję że jego pierwszy sezon będzie w stylu Riccardo w RB - zdominowanie Vettela i być może nawet zdobycie tytułu

oprócz niego to trzymam kciuki by top3 były w tym roku blisko siebie - końcówka sezony 2018 gdy 3 teamy były blisko siebie była mega
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca