F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej

Federacja chce zachęcić kierowców z karami do czynnego udziału w kwalifikacjach.
Nataniel Piórkowski, 24 grudnia 2018, wyświetlenia: 3426<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA zmodyfikowała przepisy sportowe na sezon 2019, aby uniknąć sytuacji, w której podczas kwalifikacji kierowcy z karami startu z końca stawki za wymianę silnika nie decydują się na wyjazd na tor.

Zmiana dotyczy przepisu, który mówi o tym, iż sędziowie mogą nałożyć na kierowcę karę cofnięcia na tył stawki w związku z wymianą wielu elementów zespołu napędowego. Decyzja taka jest podejmowana w sytuacji, gdy kara przesunięcia w tył przekracza piętnaście pozycji startowych.

Do końca sezonu 2017 kierowcy byli cofani o określoną liczbę miejsc za każdą część składową, co doprowadzało do kuriozalnych sytuacji, gdy kary kilkukrotnie przewyższały dostępne pola startowe.

Od tego roku, gdy więcej niż jeden kierowca otrzymywał karę startu z końca stawki, ustawienie na starcie było tworzone w uparciu o czas jej nałożenia. W efekcie zawodnicy nie byli chętni do wyjazdu na tor w trakcie sesji kwalifikacyjnej. W Rosji doszło nawet do skrajnej sytuacji, w której w trakcie Q2 pięciu reprezentantów z karami w ogóle nie ustanowiło czasów okrążenia, poddając się eliminacji.

W celu zachęcenia kierowców z karami startu z końca stawki do czynnego udziału w czasówce, nowe przepisy mówią, iż od sezonu 2019 kolejność startowa będzie tworzona w oparciu o wyniki kwalifikacji. Dotyczy to sytuacji, gdy karę startu z końca stawki otrzymuje więcej niż jeden zawodnik.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
28.12.2018  Abiteboul: Musimy ustalić szczegóły limitów budżetowych
Tagi:
Przepisy
FIA
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Masio, 24.12.2018 09:04[!]
A może powinno się też zwiększyć liczbę dostępnych elementów na sezon, a nie tylko 3 na cały rok?! Przecież to jest kompletny absurd! FIA jak zwykle swoje...
bartoszcze, 24.12.2018 10:03[!]
Połowa kierowców zmieściła się w limitach elementów.
marios76, 24.12.2018 11:08[!]
@bartoszcze Tak. Tylko polowa, lub az połowa. Rozprawki nie bede pisal... Zal tylko setek milionow po toby silnik czy czesci wytrzymaly jeszcze kilka wyscigow wiecej. Strasznie sie skomplikowaly i jednostki i przepisy. I pomyslec, ze cwierc wieku temu byl silnik na kwalifikacje, drugi na wyscig i tak co weekend wyscigoqy, a budzet kilkudziesiaciu milionow dolarow pozwalal na walke o zzwycięstwa i tytuly. Wychodzi na to ze zilnik ktory wytrzyma jeden wyscig kosztuje milion, a taki ktory moze wytrzymac ich osiem to juz piętnaście... Chodzi o to, ze za kazde GP i tak wyjdzie drozej!
bartoszcze, 24.12.2018 12:27[!]
@marios76
Dyskusja o celowości inwestycji w trwałość to temat-rzeka :)

W sezonie 2018 w limicie (3 niepełne jednostki na sezon) było 5 kierowców z silnikami Mercedesa (bez Bottasa) i 5 kierowców z silnikami Ferrari (bez Ericssona).
W sezonie 2017 w limicie (4 pełne jednostki na sezon) było 5 kierowców z silnikami Mercedesa (bez Hamiltona) i 5 kierowców z silnikami Ferrari (bez Vettela).
Gdyby Renault i Honda miały niezawodność na oczekiwanym poziomie, to nie byłoby limitu jednostek jako tematu rozmowy.

W IndyCar masz OIDP limit 4 jednostek na sezon (16 wyścigów) + 2 jednostki na Indy500.
pluto, 25.12.2018 17:12[!]
kary czasowe w wyścigu a nie cofanie na starcie -to rozwiązuje problem udziału w Q a do tego daje emocje w wyścigu ;kierowca musi cisnąc aby nadgonic np 20 sec nawet jako lider musi jechac na maxa
dulk, 28.12.2018 23:10[!]
z drugiej strony jak top3 startuje z tyłu to możemy pooglądać trochę mijania drugiej ligii - też jest jakaś atrakcja
wariant z dodatkowym czasem byłby pewnie polem do kombinowania (zależy od wielkości kary) - co wyścig nowy silnik i jego zarżnięcie czy jednak jazda na "używanym"
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca