F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Red Bull gotowy przenieść zaangażowanie z F1 do Le Mans po sezonie 2020

Austriacki zespół oczekuje na korzystne warunki nowego Porozumienia Concorde.
Mateusz Szymkiewicz, 26 grudnia 2018, wyświetlenia: 5342<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Helmut Marko zadeklarował, że Red Bull jest gotowy zrezygnować z programu w Formule 1 po sezonie 2020 na rzecz wyścigu Le Mans.

Stajnia z Milton Keynes jest w bliskich relacjach z Aston Martinem, który pełni funkcję sponsora tytularnego jej ekipy. Brytyjski producent samochodów sportowych wspólnie z czterokrotnymi mistrzami świata F1 opracował model Valkyrie, który w przyszłości może pełnić funkcję bazy dla pojazdu wykorzystywanego w Le Mans.

Szefowie Długodystansowych Mistrzostw Świata zamierzają w sezonie 2020/2021 zastąpić klasę LMP1 hiper-samochodami, co ma zachęcić nowych producentów do zaangażowania się w serię. Jak przyznał Helmut Marko z Red Bull Racing, wyścig Le Mans może być wkrótce ciekawą alternatywą dla Formuły 1.

„Dysponujemy porozumieniem do 2020 roku” – powiedział 75-latek. „Tak długo jak nie ustalimy zasad dotyczących silników oraz warunków nowego Porozumienia Concorde, Red Bull oraz Honda nie podejmą żadnych wiążących decyzji. Z pewnością jednak nie wrócimy do pozycji zespołu zależnego od kogoś, tak jak to było w przeszłości, kiedy obietnice oraz oświadczenia nie były realizowane. Przerwanie startów jest jedną z opcji. Możemy też robić coś innego, na przykład odejść do innej serii. Wyścig Le Mans z modelem Valkyrie przy zasadach o hiper-samochodach może być jedną z opcji. Ten samochód jest sensacyjnym sukcesem. Wszystkie egzemplarze udało się sprzedać natychmiastowo. To kolejny dobry filar dla Red Bull Technologies”.

Marko podkreślił jednak, że Red Bull może zaangażować się w wyścig Le Mans nawet pozostając w Formule 1. „Jeżeli pojawią się ograniczenia budżetów w F1, będziemy musieli zredukować liczbę pracowników. Nie chcemy tego robić. Możemy ich wtedy wykorzystać w takich projektach [Le Mans]. Obsługa modelu Valkyrie w WEC przy rozsądnych kosztach będzie możliwa. Poza tym Red Bull nigdy nie był zaangażowany w ten wyścig i myślimy o tym. Finansowe obciążenie spoczywałoby na Aston Martinie, ponieważ to producent odnosi zwycięstwo. Pasowałoby to jednak do naszego konceptu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.01.2019  Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy
16.01.2019  Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing
07.01.2019  Honda ma problem z silnymi wibracjami jednostki napędowej?
04.01.2019  Brawn: Red Bull musi pomagać Hondzie w zrozumieniu realiów F1
04.01.2019  Hulkenberg: Informacje Ricciardo z Red Bulla mogą pomóc Renault
Tagi:
Red Bull
Aston Martin
Le Mans
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
SirKamil, 27.12.2018 17:30[!]
Ciągle szafujesz tymi bańkami.
Tu sto baniek, tam kilkaset baniek.

Podajże wreszcie jakieś konkretne liczby poparte stemplem lokalnej skarbówki. Chyba, że ich nie masz i zmyślasz?
dulk, 27.12.2018 17:31[!]
było wielokrotnie podawane , np to
https://www.f1tod...ula-1-teams-for-2018
jak zarzucasz im zmyślanie - to nie wachaj się i pisz bezpośrednio do f1today

i jeszcze świeżynki za ostatni sezon:
https://www.racef...-race-2018-part-one/
https://www.racef...nt-in-2018-part-two/
SirKamil, 27.12.2018 17:42[!]
Prasowe spekulacje, liczby wyciągnięte z d..py przez niemieckie motobrukowiec.
Prosiłem o źródło, nie taką popeline...

Jeśli czerpiesz informacje z takich głupot, nie dziwi mnie to, że nie znasz prawdziwych kwot.
dulk, 27.12.2018 17:43[!]
a ty znasz lepsze?
podziel się zatem informacją
SirKamil, 27.12.2018 17:48[!]
Tak, mam. Daj mi chwile na wkopanie się w archiwum.

btw. Twoje linki dość mocno rozjeżdżają się w zeznaniach... to co, które są tymi prawdziwymi, który z nich prezentuje bzdury? Może oda?

Edit:
W tym linku masz raporty finansowe dwóch firm- Mercedes Grand Prix oraz Red Bull Technology, zawierające te najbardziej podstawowe kwoty będące przedmiotem naszej dyskusji oraz wiele innych.

http://www.mediaf...der/c4qs4p18tteat/F1

Raporty prezentują dane z lat 2017 oraz pomocniczo 2016. To najnowsze wiarygodne kwoty. Dane za rok 2018 JESZCZE NIE ISTNIEJĄ. Zostaną przedłożone brytyjskiej skarbówce w ciągu najbliższych miesięcy, co oznacza mniej więcej tyle, że wszelkie "budżety 2018" prezentowane w prasie to wróżby i bajania autorów warte tyle, co psie g...no.

Tytułem małej zajawki- nie ma tu mowy o różnicy "stu baniek". Miłej lektury.
dulk, 27.12.2018 18:11[!]
czyli co ci się tak bardzo rozjeżdza ?
dla mnie oba trzymają się trendu
jedne są szacunkami na poczatek sezonu - drugie pewnie bardziej wiarygodne na koniec

ale chętnie zobaczę twoje źródło
SirKamil, 27.12.2018 18:42[!]
Cytat dulk :
czyli co ci się tak bardzo rozjeżdza ?


Nie rozumiem pytania.
Otwierałeś te linki i zapoznałeś się z ich treścią?

Przecież w przypadku większości zespołów różnice między tymi fajnymi zestawieniami sięgają tłustych kilkudziesięciu milionów euro... w skrajnym przypadku nawet stu milionów... o czym my tu w ogóle mówimy.
dulk, 27.12.2018 19:01[!]
no ja mam wrażenie że to ty chcesz w tym widzieć bzdury
dla ciebie tłuste różnice dla mnie w obu trend jest podobny i pokazuje proporcje
i kto jak grubo "smaruje"

szacowany koszt na koniec 2018 vs powiedzmy spodziewane/planowane wydatki (na poczatku roku):
Mercedes    400 vs Approx. €405 million
Ferrari    410 vs Approx. €430 million
Red Bull    310 vs Approx. €350 million
McLaren    220 vs Approx. €250 million
Renault    190 vs Approx. €200 million
Sauber    135 vs Approx. €135 million
Williams    150 vs approx. €135 million
Toro Rosso 150 vs Approx. €125 million
Haas      130 vs Approx. €110 million
Force India 120 vs Approx. €110 million
wszystko trzyma się kupy - a już 100mln różnicy to nie wiem gdzie ty ją widzisz
też zapytam cytując ciebie "Otwierałeś te linki i zapoznałeś się z ich treścią?"

za to z twoich zestawień nic nie rozumiem - może to są same HRy? - jakieś sumaryczne informacje to niby daje? ktoś pokusił się o analizę tego i wysnucie wniosków na podstawie tego co podałeś i jak to się przekłada na budżet? bo wg mnie to są śmieci nic nie wnoszące do analizy budżetu, albo jedynie stanowiące 1/10 tego co jest potrzebne by go przeanalizować. poproszę o linki z podsumowanie tych kluczowych/jedynych wiarygodnych wg ciebie dokumentów. nie wierzę że nikt się nie połakomił - no chyba że one są za bardzo nie na temat i nic z nich nie mozna wyciągnąć.
SirKamil, 27.12.2018 19:19[!]
Cóż... perły przed wieprze...
Dolar i euro to dla Ciebie też to samo.
Podobnie jak 405 i 450 mln euro.

Dat intelekt. Szkoda tylko kilkunastu zmarnowanych minut.
dulk, 27.12.2018 19:36[!]
Cytat SirKamil :
Dolar i euro to dla Ciebie też to samo.
Podobnie jak 405 i 450 mln euro.

a rozumiesz co znaczy słowo trend i proporcje?
zakładam że nie skoro szukasz na siłę niespójności w dwóch różnych opracowaniach robionych na dwa całkiem różne punkty w czasie (jedno jest pewnie w ogóle jakąś estymatą wg wydatków z roku poprzedniego)

dla mnie dwa różne opracowania które wyglądają wiarygodnie - właśnie m.in. przez to że mają 2 różne źródła pochodzenia

a czasu twojego rzeczywiście szkoda - nic nie udowodniłeś poza tym że nie rozumiesz słów: trend i proporcje
DBR, 27.12.2018 19:43[!]
Dulk jak dla mnie 350 mln euro RBR względem 405 mln euro Mercedesa gdzie ten sam ponosi koszty opracowania i rozwoju silnika wskazuje, że to "orenżada" szasta forsą i nie dziwi mocne aero przy takim budżecie.
dulk, 27.12.2018 20:21[!]
@DBR
podstawowa kwestia to ta że wg mnie w tych budżetach nie jest uwzględniona fabryka silników
to jest budżet teamu budującego bolid i kupującego silnik - chyba nie sądzisz że 950 pracowników Ferrari to jest dział budowy bolidu i cała fabryka silników - w fabryce silników pewnie pracuje drugie tyle przynajmniej w szczycie (czyli np. w przypadku Ferrari w zeszłym roku gdy zrobili swój super wynalazek z "cyrkulacją mocy"?)
i Ferrari/Merc/Renault wpisują koszt zakupu silnika od swojej spółki córki - czyli standardowe 20baniek i tyle

myślę że budżet fabryki silników to lekko licząc 200 baniek rocznie - przynajmniej w takiej fazie jak jest teraz Honda czyli gdy ma dużo do nadgonienia
skoro Honda płaciła McL 100mln rocznie to chyba nie dlatego by miec budżet fabryczny na poziomie 50 - jak by tak było to nie ma co się dziwić że im szło opornie skoro 66% budżetu zjadał McL
mariusz0608, 27.12.2018 22:37[!]
RBR , który nie ponosi kosztów budowy i rozwoju układów napędowych, posiada zdecydowanie największy budżet ze wszystkich konstruktorów i producentów.
SF i Mercedes niech zatrudnia w działach silnikowych po 100 000 pracowników za pierdylion $. Zabroń im, no kaman...
W sportach motorowych, a w szczególności w F1; albo dysponuje się własną jednostką napędową, albo staje się grzecznie w kolejce do jego producenta i negocjuje warunki.
Nie ma czegoś takiego, jak zrównanie szans... Jakich szans ? Od tego jest regulamin techniczny.
Resztę mają sobie wyrobić zespoły.
To jest sport motorowy, który wymaga posiadania jednostki napędowej, aby móc myśleć o czymkolwiek.
Nie ma, że coś mi się należy i musita mi dać, bo jak nie to ...raz, dwa, trzy...foch.
A na drzewo Flinstony z RBR.
dulk, 27.12.2018 22:42[!]
Cytat mariusz0608 :
RBR , który nie ponosi kosztów budowy i rozwoju układów napędowych, posiada zdecydowanie największy budżet ze wszystkich konstruktorów i producentów.

jakieś źródło twojej "teorii" budżetowej?

bo w poniższych linkach - wg mnie budżety są bez spółki córki robiącej silnik
i najwyższy mimo to ma Ferrari z Mercem - sporo więcej od RB
https://www.racef...-race-2018-part-one/
https://www.racef...nt-in-2018-part-two/
mariusz0608, 27.12.2018 22:55[!]
Nie rżnij głupa kolego, bo zdaje się z uporem maniaka próbujesz pomijać koszty projektowania, produkcji i rozwoju jednostek napędowych, liczone w; ludziach i setkach mln $.
Gówniane pieniądze płacą zespoły za jednostki napędowe i sam RBR. GÓWNIANE.
Weź się przestań ośmieszać, bo parę osób tutaj próbowało pukać ci do głowy, ale oprócz echa nie było sensownego odzewu.
Wiadomo, że twoim ideałem zespołu w F1 są puszki/wydmuszki nie posiadające własnego silnika i to dla ciebie jest taka wyrocznia w F1, że klękajta narody.
dulk, 27.12.2018 23:35[!]
Cytat mariusz0608 :
bo zdaje się z uporem maniaka próbujesz pomijać koszty projektowania, produkcji i rozwoju jednostek napędowych

żenada - ty w ogóle rozumiesz co czytasz i piszesz - bo brednie ci wyszły
rozumiem że "nie chciało się dzwigać teczki teraz trzeba dzwigac woreczki" a język angielski "być trudna"
więc wracaj pod budkę z piwem obrażać swoich kumpli z budowy
mariusz0608, 28.12.2018 00:05[!]
No i wyszedł chlor z rozporka...
DBR, 28.12.2018 07:44[!]
Dulk tak to już jest na świecie, że bogaty ma lepiej/lżej a sprawiedliwość (podobnie jak wiele innych terminów - prawda, demokracja ...) to jedynie teoretyczne modele do których co najwyżej możemy dążyć .

Sprawiedliwości w życiu a zwłaszcza w cyrku zwanym F1 nie ma i nigdy nie było - sposób podziału nagród promujący najbogatszych, bonusy dla Ferrari wynoszące kilkadziesiąt milionów $ rocznie , pobłażliwość sędziów wobec całego TOP3 (tak tak RBR także)pokazuje to wyraźnie.

Jest to jak ktoś próbuje Ci przekazać sport motorowy a silnik jest jednym z trzech najistotniejszych elementów . To także element bardzo kosztowny. Z racji zasobów ale i doświadczenia teamy fabryczne w tej kwestii zawsze miały przewagę.
RBR to tylko bardzo bogaty producent napojów i o ile może kupić Neweya i wpakować setki milionów w aero plus brudne triki i zagrywki, zespół testowy... tam gdzie zaczyna sie liczyć coś więcej jest cienki jak barszcz stąd płacz i perfidny szantaż. Mam nadzieję, że w Liberty się nie ugną bo F1 bez RBR sobie świetnie poradzi. Zapewne RBR też, ale to już jego problem.
dulk, 28.12.2018 13:49[!]
a czy ja ten płacz popieram ?
przecież napisałem że to blef taki sam jak biadolenie/straszaki Ferrari i Merca o odejściu.
każdy ciągnie w swoją stronę. ale i tak nikt nie odejdzie bo korzysći mają i tak dużo większe.

co do brudnych trików RB to nie wiem o co chodzi - myślisz że przekupują Liberty?
bo tak samo jak oni biadoliło Ferrari i Merc - ci się boją limitu kosztów jak ognia.
dla mnie całą F1 oparta jest na brudnych trikach - zaczynając od bezsensownego/nieuczciwego podziału budżetu jak i kompletnego braku limitu kosztów.

Cytat mariusz0608 :
No i wyszedł chlor z rozporka..

o! nawet słownictwo spod budki z piwem - strzelałem a widac trafiłem :)
tak jak pisałem - naucz się czytać ze zrozumieniem a nie miec klapy na oczach i bronić swojego ukochanego Ferrari lub Merca - jedni i drudzy mają tyle za uszami że RB jest tylko ich godnym konkurentem w tej kwestii

dalej nie potrafisz odpisać nic konstruktywnego w kwestii budżetów jakie podałem
i tkwisz w jakiejś własnej rzeczywistości że RB wydaje więcej niż wszyscy inni mimo że 2 artykuły nic takiego nie potwierdzają - przyktro mi że to tak burzy twój wizerunek ukochanego Ferrari
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca