F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Szef Toro Rosso uważa, że dla dobra widowiska należy po raz kolejny zmienić przepisy.
Mateusz Szymkiewicz, 9 stycznia 2019, wyświetlenia: 4087<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem szefa Toro Rosso – Franza Tosta, władze Formuły 1 powinny zredukować poziom docisku bolidów o minimum 40-50 procent.

W sezonie 2019 zostaną wprowadzone prostsze skrzydła oraz mniej rozbudowane sekcje boczne, co ma ułatwić kierowcom wyprzedzanie. Dotychczasowe bolidy zostawiały za sobą strugę „brudnego powietrza”, co utrudniało rywalom podążanie w krótkich odstępach czy nawiązanie bliskiej walki.

Zdaniem Franza Tosta, władze F1 chcąc poprawić widowisko powinny ograniczyć rolę aerodynamiki, wracając niemalże do sytuacji z lat 2014-2016. „Mamy gigantyczny poziom docisku, co oznacza wysokie prędkości w zakrętach, w których kierowcy nie są w stanie za sobą jechać. Poza tym są bardzo ostre dohamowania. Jak w takim razie można wyprzedzać? FIA oraz FOM, gdzie są doświadczeni ludzie jak Ross Brawn i Pat Symonds, doskonale powinni wiedzieć co należy zrobić. Trzeba obniżyć wpływ aerodynamiki, czyli zredukować poziom docisku”.

„Obciąłbym go co najmniej o 40-50 procent, by bolidy były znacznie bardziej niestabilne w zakrętach. Kibice widzieliby wtedy jak kierowcy walczą z pojazdem. Bolidy stałyby się szybsze na prostych, co przełożyłoby się na powodzenie manewru na dohamowaniu. Poza tym byłoby możliwe podążanie za kimś w zakrętach. Tego typu przepisy byłby łatwe do wprowadzenia. Po prostu muszą tego chcieć”.

Austriak zapytany, kto byłby przeciwko tego typu propozycji, odpowiedział: „Zespoły! Nigdy ich nie pytajcie o cokolwiek. Należy przyjść z gotową propozycją regulaminu i powiedzieć «Akceptujecie to albo odejdźcie». Oni jednak zapytają zespoły o ich zdanie. Przedstawią swój projekt Grupie Roboczej. Kto stoi za Grupą Roboczą? Inżynierowie. Ich także nie należy nigdy pytać!”
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
31.12.2018  Toro Rosso wydało ponad 2 miliony euro na naprawy bolidów po kolizjach
27.12.2018  Tost: Byłem zszokowany niskim poziomem wiedzy Hondy na temat bolidu F1
21.12.2018  Tost: Honda całkowicie zredukuje stratę do rywali w trakcie sezonu 2019
27.10.2018  Tost: Decyzja w sprawie drugiego kierowcy zapadnie najwcześniej w grudniu
12.10.2018  Tost: Mamy coraz mniej czasu na ustalenie nowych przepisów F1
Tagi:
Tost F.
F1 ogólnie
FIA
Liberty Media
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
paymey852, 11.01.2019 08:55[!]
@mariusz0608
Gdyby w F1 nie było kompromisów to konstruktorzy stworzyli by bolid którym kierowca nie był by wstanie fizycznie wytrzymać pełnego dystansu wyścigu.
Kiedyś bolid miał być po prostu szybki obecnie MUSI być kompromis bo liczy się wydajność i eco.
Dzięki tym kompromisom, eco i "Hi-END" można sobie kupić nowego Mercedesa z MGUH za jedyne 2,5 bańki.
teambuktu, 11.01.2019 11:25[!]
@mariusz0608
Nic tylko się zgodzić z Twoimi tezami. F1 ma swoje problemy ale oszołomskie propozycje standaryzacji i równości zajeżdżają nieco komuną. Nigdy nie będą mieli wszyscy równych szans w F1 i trzeba sobie z tego zdawać sprawę a nie wymyślać Formułę Biedoty żeby miernoty też mogły odnosić sukcesy.
W ogóle strasznie mnie męczy to marudzenie na wszystko - za mało wyprzedzania, złe wyprzedzanie bo z DRS, za mało tankowania, głupie strategie z tankowaniem, za dużo fabryk, za mało fabryk, itd. itp. Jak mi się coś nie podoba to nie oglądam bo po ch. mam się frustrować.
pluto, 11.01.2019 13:18[!]
jak widać ,na szczęście coraz mniej ich , zawsze znajda się kapitaliści do szpiku kości z zasadą po trupach do celu ,z korupcja jak sie nie da inaczej , bogatemu wszystko wolno ,jest bezkarny ,może kupowac sobie sukces-sorry to tak było w średniowieczu tzw CIEMNE WIEKI. Demokracja to sztuka kompromisu,równe szanse - widac niektórzy nie dorośli do zycia w wolności i równości
Ralph1537, 14.01.2019 10:57[!]
Dziwne co mówi Tost że bolidy są szybkie w zakrętach, bo Kubica mówił że są właśnie wolne i jeździ się nimi jak autobusem i powinni zmniejszyć wage bolidów
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca