F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (11:00)

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Sauber porównuje się do największych zespołów

Szef ekipy uważa, że to jedyny sensowny wyznacznik postepu.
Łukasz Godula, 28 stycznia 2019, wyświetlenia: 2922<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Jak twierdzi szef Saubera, Frederic Vasseur, jego ekipa ocenia się w porównaniu do największych zespołów, po tym jak w sezonie 2018 zaliczyli największy progres w stawce.

Po zdobyciu zaledwie pięciu punktów w 2017 roku ze słabym samochodem i starym silnikiem Ferrari, Sauber zaliczył 48 oczek w 2018 roku i był ósmy w klasyfikacji konstruktorów. Kampanię zakończyli z prawdopodobnie czwartym najmocniejszym samochodem, dokonując największego progresu spośród całej stawki w porównaniu z sezonem 2017. Vasseur powiedział, że starał się nie kreślić oczekiwań co do formy zespołu w 2018 roku, ze względu na to, jak daleko byli wcześniej.

„Byliśmy mniej więcej nigdzie, więc musieliśmy się poprawić w każdym możliwym dziale” – powiedział Vasseur. „Powodem, dla którego dobrze spisywaliśmy się na torze były również problemy innych. Williams miał duże kłopoty, McLaren również”.

„Moim wyznacznikiem jest strata do największych zespołów, wyrażona procentowo. To najlepszy wskaźnik, by sprawdzić czy dobrze się spisujemy, ponieważ oni mają duże zasoby i jeśli utrzymamy stratę, to znaczy, że się poprawiamy. Jednak zmniejszyliśmy znacznie stratę w porównaniu do 2017 roku”.

Biorąc pod uwagę najszybsze kółka z każdego weekendu, Sauber uzyskał poprawę z 104,129% czasu najlepszego zespołu do 102,603% w 2018 roku.

To niemal dwukrotnie lepszy wynik od następnego zespołu w tej klasyfikacji, Haasa. Sauber został wytypowany jako odnośnik w 2019 roku przez Sergio Pereza, podczas gdy Carlos Sainz z McLarena uważa, że rywale powinni się ich obawiać. Vasseur przyznaje, że stan w jakim był zespół gdy go przejmował w połowie 2017 roku pozwolił na łatwiejsze wykonanie znaczących zmian i oczekuje, że kolejny krok będzie znacznie trudniejszy.

„Nie chcę brzmieć pesymistycznie, ponieważ nie taki duch panuje w zespole, jednak znacznie łatwiej się poprawić, gdy tracisz cztery sekundy, a trudniej gdy walczysz o dziesiąte” – powiedział Vasseur. „Wiesz, że nawet cel w tunelu aerodynamicznym może zostać podniesiony, jednak w pewnym momencie nie poprawisz się tak łatwo, a krzywa rozwoju będzie mniej więcej płaska. Jednak jesteśmy na razie na wznoszącej, to prawda. Myślę, że kolejny krok będzie znacznie trudniejszy”.

Przy okazji porównał trajektorię Saubera do programu Renault, gdzie był szefem w 2016 roku. „Tak samo było w Renault” – powiedział Vasseur. „Gdy dołączyłem do zespołu byli mniej więcej z tyłu. Przeskoczenie na szóste, piąte, czy czwarte miejsce to jedno, z takimi zasobami jakie mają. Nie jest to łatwe ale to jedno. Złapanie czołowych zespołów to co innego”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.02.2019  Fiat Chrysler może kupić zespół znany jako Alfa Romeo Racing?
01.02.2019  Sauber zmienił nazwę na Alfa Romeo Racing
21.01.2019  Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019
09.01.2019  Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?
20.12.2018  Vasseur: Sauber wciąż powiększa personel
Tagi:
Vasseur F.
Sauber

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LeVi_, 28.01.2019 22:19[!]
To chyba jedna z najmądrzejszych wypowiedzi szefów zespołów w ostatnim czasie. Widać dlaczego Sauber dokonał takich postępów - mają mądrego Szefa, który patrzy na przód, a nie tylko na najbliższych konkurentów.
kumien, 29.01.2019 12:16[!]
Ktoś się orientuje czy Sauber dalej ma najnowocześniejszy tunel aerodynamiczny w stawce? Pamiętam, że w czasach BMW Sauber była taka opinia, ale to było tak dawno, że reszta mogła ich wyprzedzić.

Poza tym zespół w końcu ma szefa, który (za przeproszeniem) ogarnia kuwetę. Po Monice, która potrafiła podpisać 3 kontrakty na 2 miejsca zespół wraca tam gdzie jego miejsce. Mam tylko nadzieję, że Antonio nie będzie aż tak odstawał od Leclerka z poprzedniego sezonu. Mam pewne obawy, ponieważ Gioviniazzi jakoś mi nie zaimponował w czasie tych kilku startów w Sauberze.
piro, 29.01.2019 12:51[!]
@kumien Najnowocześniejszy nie bo Ferrari w 2017 roku skończyło przerabiać swój. Plusem Saubera jest to że ich tunel obsługuje modele w skali 1:1 ale z racji regulacji FIA obecnie limitem jest skala 60% więc mimo posiadania fajnego tunelu nie mogą wykorzystać całego potencjału.

Trochę offtopic, najlepszy tunel areo ma Audi :)
kumien, 29.01.2019 13:15[!]
@piro Dzięki za info. Nie wiem czy Sauber nie wynajmuje pracy swojego tunelu innym, więc mogą zarabiać.
SirKamil, 29.01.2019 13:34[!]
Sauber ma jeden z najnowszych konstrukcyjnie tuneli aerodynamicznych, należących do grupy budowanych w całości od nowa po 2000 roku- obok McLarena (całe MTC czy jak to tam się teraz nazywa) i Hondy/Brackley. Nota bene jednym z konstruktorów była polska firma.

Jeśli zaś chodzi o mniejsze lub większe modernizacje, to chyba wszyscy je robi w ostatnich latach.

Cytat kumien :
@piro Dzięki za info. Nie wiem czy Sauber nie wynajmuje pracy swojego tunelu innym, więc mogą zarabiać.


Z pewnością wynajmował, np. Audi gdy prowadzili swój program LMP1.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca