F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (11:00)

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Promotorzy wyścigów krytykują Liberty Media

Obawy wzbudza między innymi ulga w płatnościach dla niektórych rund.
Łukasz Godula, 29 stycznia 2019, wyświetlenia: 3020<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Właściciel Formuły 1, Liberty Media zostało skrytykowane przez grupę promotorów grand prix za kierunek, w którym idą mistrzostwa.

Pośród niepewności co do losu pięciu wyścigów, gdyż kontrakty w tym roku wygasają GP Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii, Niemiec i Meksyku, pojawiła się jedność wśród organizatorów, by zmienić ten stan rzeczy.

Poniedziałkowe spotkanie zrzeszenia promotorów Grand Prix odbyło się pomiędzy reprezentantami większości wydarzeń, jednakże zabrakło wśród nich przedstawicieli z Rosji, Japonii, Bahrajnu, Abu Zabi i Chin.

Jedną z głównych obaw jest nacisk na płatną telewizję, co może poskutkować zmniejszeniem widowni, a przez to również chętnych na zakup biletów. Dodatkowo powstały pytania dlaczego niektóre rundy otrzymały lepsze oferty finansowe. W oświadczeniu wydanym w poniedziałek wieczorem czytamy, że poruszono trzy kluczowe problemy dla 16. członków spotkania.

Pierwszy z nich to fakt, że w długoterminowych planach sportu nie powinno być miejsca na utratę publiczności z powodu zmniejszenia dostępu do darmowych transmisji. Drugi problem to brak przejrzystości co do nowych inicjatyw w F1 i brak zaangażowania promotorów w ich wcielanie w życie.

Ostatnia kwestia to sprzeciw przeciwko wprowadzaniu nowych rund kosztem istniejących, jednakże stowarzyszenie doceniło alternatywny model biznesu, który został zaproponowany. W oświadczeniu czytamy jeszcze: „Wraz ze startem nowego sezonu sportu, który promowaliśmy przez dekady, prosimy o bardziej partnerskie podejście do rozwoju mistrzostw i możliwość podzielenia się wiedzą i doświadczeniem z właścicielami F1 oraz FIA”.

Zdanie dotyczące alternatywnych modeli biznesowych odczytywane jest jako odniesienie do potencjalnego wyścigu w Miami. W czasie dyskusji okazało się, że promotorzy wyścigu w USA otrzymali ofertę podziału zysków, w zamian za tradycyjny model, gdzie wyścigi płacą dziesiątki milionów dolarów za prawo goszczenia rundy.

Sytuacja z Miami była kluczowym czynnikiem, dla którego promotorzy, którym kończy się kontrakt zażądali lepszych warunków finansowych. Promotor GP Wielkiej Brytanii, Stuart Pringle, który jest szefem toru Silverstone ostrzegł przed darmowymi ofertami dla nowych wyścigów, podczas gdy inne, jak GP USA w Teksasie próbują uczynić swoje rundy opłacalnymi.

„Jeśli tak będzie dalej, Formuła 1 będzie ścigać się na drugorzędnych torach, jeśli w ogóle na jakichkolwiek” – powiedział Pringle. „Wszyscy są zaniepokojeni. Pomysły Liberty wprowadzają konflikty. Zgadzaliśmy się na wszystko i byliśmy dotychczas cicho, jednak mamy spore obawy co do przyszłości sportu pod rządami ludzi, którzy robią to obecnie”.

Liberty Media odmówiło komentarza na ten temat, jednak mówi się, że planują spotkanie z promotorami we wtorek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.02.2019  F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów
10.02.2019  Carey: Nie traktujemy GP Wietnamu inaczej niż pozostałych wyścigów
07.02.2019  Jan Lammers odpowiada za realizację projektu GP Holandii na Zandvoort
06.02.2019  Zandvoort i Assen nadal rywalizują o miejsce w kalendarzu F1
05.02.2019  GP Azerbejdżanu pozostanie w kalendarzu F1 do 2023 roku
Tagi:
Kalendarz GP

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
paymey852, 29.01.2019 17:30[!]
"Pomysły Liberty wprowadzają konflikty"
Monaco za darmo to nie Liberty sprawka, tak tylko wspomnę.
bartoszcze, 29.01.2019 18:14[!]
Generalnie to przecież wiadomo że to Silverstone próbuje ugrać jak najwięcej, bo ma problem z klasycznym modelem (brak publicznego dofinansowania) i nie ma umowy na 2020.
Aquos, 30.01.2019 08:20[!]
Czytałem ostatnio, że Liberty Media może rozważać opcję sprzedania F1 (nie są zadowolenie z tego, co udało im się osiągnąć i analizują alternatywne scenariusze), a na liście potencjalnych nabywców pierwsze miejsce zajmuje... Bernie Ecclestone.
Phaedra, 30.01.2019 08:43[!]
@Aquos
A ja gdzieś (Twitter?) czytałem że to czeski błąd i chodziło o Liberty Global właściciela praw telewizyjnych do FE.
A LM może przeszkadzać fakt, że kolejne kraje w Europie deklarują wprowadzenie zakazu sprzedaży aut spalinowych (na razie osobówki) a to szkodzi/zaszkodzi w jakiś sposób wizerunkowi F1 (kasa/kasa/kasa)
bartoszcze, 30.01.2019 10:33[!]
@Aquos
Bernie się uaktywnił ostatnio, a za tekstem o rzekomej sprzedaży F1 stali jakiś nołnejm i marionetka Berniego...
Sar trek, 30.01.2019 11:14[!]
Ciekawe, ile w tym prawdy, może nic. Ale jakaś niepewność została zasiana
Matthias, 30.01.2019 11:48[!]
W sumie ciekawie jak by się Bernie spisał. Czy obrałby swój własny kierunek, czy ten sam jaki obrał gdy był na smyczy CVC.
kumien, 30.01.2019 12:12[!]
Wracają do tematu to nie dziwię się innym organizatorom, że mają ból 4 liter. Liberty traktuje jednych pobłażliwie, a z innych próbuje wydusić kasę na rabaty dla świętych krów. Też byłbym wkurzony jak mój wyścig miałby sponsorować wyścig w Miami, ponieważ tam fajnie jest jeździć.
B4rta7, 30.01.2019 13:10[!]
Może się okazać, że w ciągu kilku dekad formuła 1 zostanie całkowicie zdelegalizowana, ale dobrze, że istnieje tajny projekt F47, którego jestem uczestnikiem.

Nasze bolidy osiągają 500 km/h a jedno okrążenie to minimum 50km.
Tory, na których się ścigamy, nie są dostępne dla kibiców i prasy a ich ilość i lokalizacja, są utajnione.
Jest to najbardziej elitarna dyscyplina sportów motorowych i nie każdy może w niej startować.
Obecnie, kierowców F47 jest na świecie siedmiu, wraz ze mną a z całej siódemki, ja jestem najlepszy.
W ostatnim trzydziestoleciu, o przyjęcie do F47 starało się kilku mistrzów świata F1 ale żaden z nich nie spełnił surowych wymagań i nie osiągnął wymaganego minimum.
Nasze minimum to w skali innych dyscyplin poziom arcymistrzowski, tak więc macie już jakieś pojęcie o tym, jak się u nas jeździ i co potrafimy za kierownicą.

Niestety, nie ma możliwości obejrzenia wyścigów, bo nie ma telewizji, a na tor zapraszana jest nieliczna grupa z najwyższej, światowej elity.
mariusz0608, 30.01.2019 16:22[!]
@B4rta7: mądrego to aż przyjemnie posłuchać...
Matthias, 30.01.2019 19:00[!]
@B4rta7
Please, tell us more ...
Aquos, 30.01.2019 19:21[!]
@Phaedra
Nigdy nie powołuję się na Twittera (co więcej, nawet z niego nie korzystam). Czytałem o tym na jednym z zachodnich serwisów (niestety nie pamiętam na którym, raczej był to serwis poświęcony F1, ale możliwe też, że o tematyce biznesowej). Mowa była o tym, że zarząd LM rozważa różne opcje (od odsprzedaży części udziałów, po całkowite wycofanie się z F1), ponieważ jest niezadowolony z osiąganych wyników oraz stopnia realizacji zakładanych celów, tj. przyciągnięcia dużych sponsorów, odmłodzenia grupy fanów, generowania znacznych przychodów z aktywności cyfrowych i wprowadzenia nowych wyścigów do kalendarza (konkretnie przytoczony był przykład Miami). Zakres problemów jasno wskazuje, że nie chodzi o prawa telewizyjne do FE.

@bartoszcze
Fakt, że Bernie się uaktywnił zapewne nie jest przypadkowy. On nie zwykł robić nic bez powodu i perspektywy korzyści.
bartoszcze, 30.01.2019 20:27[!]
@Aquos
Żaden poważny serwis poświęcony F1 się na ten bait nie złapał, natomiast ktoś poważny (też nie pamiętam kto) wytknął ten błąd o którym pisał Phaedra i krążyło to po Twitterze. Na Twitterze w tej chwili najszybciej się rozchodzi i bardzo wiele poważnych nazwisk tam jest.

PS To Mark Hughes wytknął ten błąd.
stasek44, 31.01.2019 16:21[!]
Temat wałkowany od lat, a historia pojawia się tak często jak wygasają kontrakty...
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca