F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (11:00)

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Renault uruchomi nową hamownię

Francuski producent będzie miał możliwość dokładniejszego testowania silników.
Łukasz Godula, 30 stycznia 2019, wyświetlenia: 2720<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault będzie dysponowało od przyszłego miesiąca nową hamownią, co ma zapewnić lepszą walidację niezawodności ich jednostki napędowej. Szczególnie ważne stało się to wraz z mocniejszymi wersjami silnika.

Francuski producent goni Mercedesa i Ferrari od początku ery hybrydowej w F1, jednak już 18 miesięcy temu rozpoczął inwestowanie w nowe urządzenie do testowania silników, by zapewnić sobie lepsze osiągi.

Nowa hamowania Renault, która będzie dostępna od lutego, pozwoli zidentyfikować problemy, które w innym wypadku zostałyby wykryte dopiero podczas wyjazdu na tor. Będzie mogła zostać zaadaptowana do jednostek wolnossących, doładowanych oraz elektrycznych. Jest też wystarczająco duża, by testować samochody Formuły E.

„Chodziło o wykonanie kolejnego kroku w kwestii walidacji, by sprawdzić jak najwięcej elementów, które pojawią się na torze, jeszcze zanim zostaną zamontowane w samochodzie” – powiedział dyrektor odpowiedzialny za rozwój sprzętu testowego w Renault, Laurent de Bailleul. „Finalna faza walidacji pozwala na lepsze przygotowanie przed pierwszym testem. To prawdziwy potencjał”.

„Z jak największą ilością elementów jest to bardziej reprezentatywne. To kolejny krok w porównaniu z tym, jak teraz uruchamiamy silnik w fabryce, by upewnić się, że może pojawić się na torze. W tej chwili o problemach z połączeniem silnika z podwoziem dowiadujemy się dopiero na torze. Teraz będziemy widzieli te problemy o tygodnie wcześniej w Viry, więc będziemy lepiej przygotowani na testy, gdzie powinniśmy od razu mieć możliwość wyjazdu i kręcenia kilometrów, a nie odkrywać problemy. To czasami bardzo proste rzeczy, jednak naprawienie ich na torze zajmuje czas i zabiera nam cenne kilometry, gdyż godziny testowania są ograniczone, tak samo jak dni testowe”.

Renault przygotowuje się do powiększenia swojej jednostki w Viry-Chatillon, która jest używana do projektowania silników F1 od czasu, gdy firma zaangażowała się w sport w latach 70. Do nowej części zostanie przeniesiony między innymi departament odpowiedzialny za kompletowanie jednostki napędowej. Nowa hamowania jest częścią większego planu Renault, gdyż będzie miała również możliwość sprawdzania silników o większej mocy, do czego F1 dąży w planach na 2021 rok.

De Beilleul powiedział: „Spodziewamy się, że sprzęt będzie się starzał, gdyż hamowania wytrzymuje zazwyczaj około 10 lat, a obecna jest u kresu swego życia. To dobry moment na start tego projektu. Chcieliśmy również przygotować się do zmian w przepisach w 2021 roku. Ta hamowania będzie mocniejsza i pozwoli nam na testowanie mocniejszych silników, co współgra z planami na 2021 rok. Oczywiście to tylko jedna z możliwości, bo nic nie jest jeszcze potwierdzone”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.02.2019  Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS
16.02.2019  Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19
14.02.2019  Hulkenberg: Moja przyszłość w Renault zależy od pojedynku z Ricciardo
13.02.2019  Renault może zrezygnować z sobotniego shakedowne'u bolidu R.S.19
12.02.2019  Ricciardo: Renault w niczym nie ustępuje Red Bullowi
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gpjano, 30.01.2019 15:48[!]
Daniel Riccardo wiedział co robi. Niepewny Red Bull czy przyszłościowe Renault.
michal132, 30.01.2019 16:31[!]
ciekawe czy honda dalej testuje na jednym cylindrze :D
dulk, 30.01.2019 18:09[!]
Renault przyszłościowe będzie dopiero w 2021 o ile limity budżetowe zostaną wprowadzone
slipstream, 30.01.2019 18:31[!]
Żeby się tylko Renault nie pospieszyło ze swoim planem jak swego czasu pewni Niemcy. Wybaczcie, ale jak jakiś koncern opowiada o swoich planach na konkretne lata, to mam od razu wcale nie takie różowe wspomnienia z pobytu BMW w stawce.
michal132, 30.01.2019 19:24[!]
lol a co ma nowa hamowania do BWM które rzuciło wszystkie siły na KERS a bolid zrobili od siekiery
SirKamil, 30.01.2019 19:44[!]
W urządzenie tego rodzaju (i generalnie w cała fabrykę w Viry) Renault powinno zainwestować już wtedy, gdy podjęto długoterminową decyzje o zaangażowaniu jako dostawca nowych jednostek z ERS a nie czekać pół dekady, bo stara hamowania _się_musi_zużyć_
Maciek znafca, 30.01.2019 20:10[!]
A po co mieliby inwestować, jak przez pierwsze lata V6 tylko dostarczali jednostki zespołom klienckim? Dla m.in. RBR, który obryzgiwal ich w mediach. Inwestują i 'zbroją' się mając dopiero własny zespół. Rozsądna strategia.
SirKamil, 30.01.2019 20:30[!]
Na tej samej zasadzie można zadać pytanie, po co w ogóle inwestowali w V6?

"Jakość" produktów jakie oferowali przez pierwsze dwa lata, przyniosła im tyle siary, że lepiej wyszliby paląc tymi eurakami w piecu. Ktoś tam by się ogrzał a tak, tylko sfinansowali sobie globalny wstyd i antyreklamę.

Problem polega na tym, że oni nie mieli zamysłu dostarczać klientom byle czego i tak zrobili, ale chcąc utrzymać się na szczycie z Red Bullem i przecież supermocnym wtedy Lotusem, nie docenili wyzwania i konkurencji.
Lukas, 30.01.2019 20:58[!]
O takich hamowniach Mercedes mówił już dobre kilka lat temu, a nawet Honda zdaje się poszła w pełne testowanie z podwoziem :)
piro, 30.01.2019 21:51[!]
@Lukas Testowanie Hondy z podwoziem polega na tym że zamiast podłączać zwykłą rurę do silnika (standardowa hamownia) to skonstruowali sobie coś w rodzaju układu napędowego który podłączają do silnika. FIA zabrania testować silniki z podwoziem od bolidów poza oficjalnymi testami.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca