F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (11:00)

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Sauber zmienił nazwę na Alfa Romeo Racing

W zespole nie doszło do wprowadzenia nowej struktury właścicielskiej.
Nataniel Piórkowski, 1 lutego 2019, wyświetlenia: 5863<< | lista | T- | T+ | >>

Zespół startujący do ubiegłego sezonu w Formule 1 pod nazwą Sauber stanie się od tego roku ekipą Alfa Romeo Racing.

Umowa sponsorska z Sauberem była pierwszą znaczącą oznaką zaangażowania się Alfy Romeo w F1 od 1985 roku. Celem partnerstwa zawsze było rozszerzenie współpracy w obszarze technicznym.

Pomimo ogłoszonej w piątek zmiany nazwy, sugerującej kolejne zwiększenie wkładu Alfy Romeo w projekt F1, w ekipie z Hinwil nie doszło do zmian w strukturze właścicielskiej i zarządzającej.

Szef zespołu – Fred Vasseur, powiedział: „Z przyjemnością ogłaszam, że będziemy ścigać się tym sezonie pod nazwą Alfa Romeo Racing. Po rozpoczęciu współpracy z naszym sponsorem tytularnym w 2018 roku, zespół dokonał fantastycznego progresu na płaszczyznach technicznej, komercyjnej i sportowej”.

„Zaowocowało to wzrostem motywacji każdego członka zespołu, niezależnie czy pracuje on na torze, czy w fabryce w Szwajcarii. Ciężka praca przyniosła efekty i znalazła odzwierciedlenie w naszych wynikach. Chcemy kontynuować rozwój każdego sektora naszej stajni, pozwalając naszej pasji do ścigania, technologii i projektom prowadzić nas w kierunku dalszego rozwoju”.

Dyrektor generalny koncernu Fiat Chrysler Automobiles – Mike Manley, dodał: „Alfa Romeo Racing to nowa nazwa z bogatą tradycją w F1. Jesteśmy dumni ze współpracy z Sauberem, dzięki której możemy zaprowadzić tradycję technicznej doskonałości i włoskiego rozmachu na szczyty sportów motorowych. Z Kimi Raikkonenem i Antonio Giovinazzim po jednej stronie alei serwisowej oraz z doświadczeniem Alfy Romeo i Saubera po drugiej, jesteśmy w Formule 1 po to, aby konkurować na wysokim poziomie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.02.2019  Alfa Romeo przedstawiła bolid C38
14.02.2019  Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu
06.02.2019  Fiat Chrysler może kupić zespół znany jako Alfa Romeo Racing?
04.02.2019  Racing Point brało pod uwagę skorzystanie z nazwy Lola?
04.02.2019  Nowy bolid Alfy Romeo będzie wyposażony w innowacyjne rozwiązania?
Tagi:
Sauber
Alfa Romeo

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Maciek znafca, 02.02.2019 00:16[!]
Świetna wiadomość. Zawsze to jakieś środki finansowe dla zespołu. Poza tym Raikkonen - Alfa Romeo jak to pięknie brzmi :)
SirKamil, 02.02.2019 13:46[!]
Cytat bufcik :
Przecież od 2018 roku współpraca jeszcze bardziej się zacieśniła a skład kierowców Saubera na ten sezon mówi dużo. Może chcą odstawić Hassa na boczny tor...


Przepraszam, ale nie rozumiem powiązania tego wpisu z moim cytatem.

Cytat ymru :
@slipstream @SirKamil
Myślę, że jest nawet prawdopodobne, że obrandują wszystko Alfą i wtedy w tabeli znajdziemy:
Sauber Motorsport AG(?) — Alfa Romeo Racing — Alfa Romeo -- Alfa Romeo


Znając kazusik TAG Heuer, możesz mieć rację.
bufcik, 02.02.2019 20:51[!]
@ SirKamil

Być może ja nie wyraziłem się do końca jasno,

Cytat SirKamil :
Sauber w drugiej połowie tamtego sezonu pokazał, że niezależny konstruktor z niewielkimi (jak na aktualną F1) zasobami, może jeździć szybciej, niż utrzymywanie przy życiu roczne Ferrari.


Chodziło mi głównie o to, że z biegiem lat Sauber dostawał coraz więcej od Ferrari a co a tym idzie wsparcie z zewnątrz dało się mocno zauważyć po tym co wyprawiał Leclerc. Także czy Sauber takim do końca niezależnym konstruktorem jest teraz patrząc na to się dzieje...
kumien, 02.02.2019 21:45[!]
Cytat Matthias :
Poza tym, co już wymienił @slipstream, ciekawe czy będą jeździć na licencji włoskiej czy szwajcarskiej, i czy będą chcieli (w kontekście długoterminowym, rzecz jasna) przenosić fabrykę do Włoch. Albo do Anglii.


Mercedes nie przeniósł fabryki z UK do DE, bo nie każdy z zespołu się na to zgodzi.
SirKamil, 04.02.2019 12:25[!]
Cytat bufcik :
Chodziło mi głównie o to, że z biegiem lat Sauber dostawał coraz więcej od Ferrari a co a tym idzie wsparcie z zewnątrz dało się mocno zauważyć po tym co wyprawiał Leclerc. Także czy Sauber takim do końca niezależnym konstruktorem jest teraz patrząc na to się dzieje...


Myślę, że źle rozumiałeś mój wpis.

Celowo użyłem sformułowania "niezależny konstruktor" a nie "niezależny zespół", co z grubsza przesuwa języczek u wagi w stronę aspektów technicznych, zamiast politycznych czy ekonomicznych- nawet jeśli one zawsze mniej lub bardziej (tu clou: na różne sposoby) się zazębiają. Konkretyzując zaznaczyłem też o co chodzi- aby Sauber tak jak dotychczas a inaczej niż Haas, sam konstruował swoje bolidy, czyli w uproszczeniu podwozia, zawieszenia i aerodynamikę.

To, że Sauber kupował, kupuje i będzie kupował zespoły napędowe, skrzynie biegów i hydraulikę jest faktem. Oni nigdy nie robili tego sami- nawet w czasie epizodu fabrycznego te elementy BMW rozwijało i produkowało u siebie w Monachium. Na tej samej zasadzie działa Racing Point i STR, których też (przynajmniej w ich dotychczasowej formie) nazywam niezależnymi konstruktorami, choć nie można powiedzieć aby STR było niezależnym zespołem.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca