F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (10:00)

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Pirelli: Wprowadzanie coraz miększych opon nie poprawiało widowiska

Na ten sezon koncern przygotował trwalsze mieszanki, zapewniające stabilniejsze osiągi.
Nataniel Piórkowski, 5 lutego 2019, wyświetlenia: 1931<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Mario Isola z Pirelli przekonuje, że wprowadzanie coraz miększych mieszanek ogumienia nie przyniosłoby oczekiwanej poprawy widowiska w wyścigach Formuły 1.

W rozmowie z portalem RaceFans, szef działu sportów motorowych Pirelli wyjaśniał, dlaczego jego firma odeszła od koncepcji redukowania poziomu twardości poszczególnych mieszanek opon.

„Większość ubiegłorocznych wyścigów została przejechana na jeden pit stop. Zespoły mają inne podejście – próbują raczej zarządzać tempem wyścigowym niż naciskać i zwiększać liczbę postojów. Boją się, że po wyjeździe ich kierowca trafi na wolniejsze bolidy i będzie musiał marnować czas na wyprzedzanie”.

„Mając to na uwadze i uwzględniając opinie kierowców, uznaliśmy, że jeśli będziemy dostarczać coraz miększe mieszanki, to zespoły i tak zechcą dążyć do zarządzania tempem. To do niczego nie prowadzi. Stąd decyzja o pójściu w innym kierunku” – argumentował Włoch.

W tym roku w F1 dojdzie do istotnych zmian. Nowy pakiet aerodynamiczny powinien zagwarantować bardziej zacięte ściganie, a zwiększenie limitu paliwa na wyścig do 110 kilogramów umożliwi kierowcom jazdę szybszym tempem. Do tych modyfikacji musiał dostosować się także producent ogumienia.

„Lepszym wyborem są opony zapewniające bardziej spójne osiągi, powiedzmy nieco twardsze niż na sezon 2018. Kierowcy będą nadal wykonywać jeden pit stop, ale za to otrzymają możliwość naciskania. W tym sezonie będą mieli na pokładzie o 5 kilogramów paliwa więcej. W niektórych wyścigach, gdzie rok temu musieli dbać o stan paliwa, teraz będą mogli jechać szybszym tempem”.

„Gdy mówimy o Formule 1 musimy brać pod uwagę wszystkie czynniki. Nie możemy rozmawiać wyłącznie o oponach. Traktowanie ogumienia jako osobnej części składowej to błąd. Musimy mieć na uwadze cały pakiet. Rozmawiamy z FIA, FOM, zespołami i kierowcami, aby wspólnie wypracowywać rozwiązania. Gdybyśmy skupiali się wyłącznie na oponach, to byłoby to złe podejście” – podkreślał.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
31.01.2019  Pirelli przygotowało na sezon 2019 nowe deszczowe opony
25.01.2019  W drugiej połowie roku Pirelli zacznie przygotowania do sezonu 2021
08.01.2019  Pirelli: Jesteśmy pewni wyeliminowania problemów z blisteringiem
10.12.2018  Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019
05.12.2018  Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony
Tagi:
Pirelli
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
macieiii, 05.02.2019 18:28[!]
Po pierwsze wciskając ten kit przyznają się że na prośbę, ale jednak zrobili złe opony. Po drugie nie są w stanie samymi oponami ożywić ścigania, bo zespoły będą zarządzać tempem, by nie zajeżdżać silników. Paradoks goni paradoks. Sezon był ciekawy, oby ten był chociaż zbliżony do poprzedniego.
Sasilton, 05.02.2019 18:58[!]
Czy oni nie zauważyli, że to przez 3 mieszankę? Gdyby jej nie było, to by były 2, albo nawet 3 pitstopy.
rno2, 06.02.2019 07:53[!]
@Sasilton a konkretnie to przez którą 3 mieszankę? Najtwardszą czy najmiększą? I dlaczego?
patgaw, 06.02.2019 08:38[!]
A moim zdaniem to co mowi ma sens. Gdyby nie bylo oszczedzania podzespolow i kierowcy mogli by cisnac caly czas to mozna by robic bardziej miekkie mieszanki, a teraz i tak musza sie oszczedzac i tak, wiec to nic nie da. Chyba, ze by zrobic na prawde miekkie, ale wtedy to by bylo sztuczne show majace malo wspolnego ze sportem i sciganiem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca