F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (10:00)

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Fiat Chrysler może kupić zespół znany jako Alfa Romeo Racing?

W środowisku F1 przewijają się mieszane opinie na temat ostatnich zmian w ekipie z Hinwil.
Nataniel Piórkowski, 6 lutego 2019, wyświetlenia: 2490<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fiat Chrysler Automobiles może przejąć zespół znany obecnie jako Alfa Romeo Racing.

W ubiegłym tygodniu zespół z Hinwil poinformował o przedłużeniu i rozszerzeniu umowy sponsorskiej z włoską marką. Na jej mocy nazwa Sauber zniknie z Formuły 1.

Umowa została skrytykowana przez niektórych ekspertów. Michael Schmidt z Auto Motor und Sport, napisał: „Sauber ściga się teraz pod szyldem Alfy Romeo. Sam zespół nie ma jednak nic wspólnego z Alfą Romeo, może poza pieniędzmi płynącymi od włoskiej firmy. F1 nie zyskuje przez to żadnych korzyści”.

Za działalność ekipy nadal odpowiada Sauber AG. Auto Bild sugeruje, że wkrótce stajnia może zostać przejęta przez koncern Fiat Chrysler, który miał już nabyć prawa do nazwy Sauber za 6 milionów euro.

Ralf Bach donosi: „Dowiedzieliśmy się, że szef Fiata – John Elkann, dysponuje także opcją zakupu, która może zostać użyta do lata tego roku. Jedna rzecz jest pewna – dla Ferrari bliska współpraca z Alfą nie tylko zapewnia wzrost siły politycznej. Scuderia korzysta z niej także na płaszczyźnie sportowej”.

Nie wszyscy krytykują model współpracy Saubera z Alfą Romeo. Giampaolo Dallara, znany projektant bolidów F1, przekonuje: „Wierzę, że w ciągu kilku lat Alfa Romeo będzie w stanie aspirować do zostania rywalem największych zespołów, wychodząc po czasie z roli tak zwanego juniorskiego teamu Ferrari. Nie widzę żadnych negatywnych aspektów. Jestem za to bardzo ciekawy kolejnych kroków tej stajni”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.02.2019  Alfa Romeo przedstawiła bolid C38
14.02.2019  Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu
04.02.2019  Racing Point brało pod uwagę skorzystanie z nazwy Lola?
04.02.2019  Nowy bolid Alfy Romeo będzie wyposażony w innowacyjne rozwiązania?
02.02.2019  Alfa Romeo będzie dysponować budżetem na poziomie McLarena i Renault?
Tagi:
Alfa Romeo
Sauber

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
exxxile, 06.02.2019 10:00[!]
FCA może kolegować się z Ferrari na płaszczyźnie F1 tak jak Sauber do tej pory, ale kasa FCA nie równa się jednak kasy Ferrari i bardzo liczę na scenariusz, o którym mówi G. Dallara - zespół w posiadaniu FCA nie będzie juniorskim poligonem Ferrari, a niezależną od Maranello ekipą, która przy dobrej kasie będzie w stanie walczyć o najwyższe cele. Jak BMW Sauber.
JuJu_Hound, 06.02.2019 10:25[!]
Za wprowadzeniem Alfy do F1 stał Marchione. Na razie jego wola jest realizowana. Nie widzę jednak sensu żeby zespół miał zostać wykupiony przez Fiata. W koncu to i tak jedna wielka rodzina... https://youtu.be/HWqKPWO5T4o?t=14
Foryster, 06.02.2019 10:40[!]
Z tą rodziną wcale tak nie różowo. Ferrari już jakiś czas temu zostało wydzielone.

Zaś marka Fiat ma zostać sprzedana za rok koncernowi Hyundai-Kia. Wtedy drogi Fiata i Ferrari ostatecznie się rozejdą.
stasek44, 06.02.2019 12:09[!]
@Foryster dysponujesz jakimś linkiem apropo przejęcia Fiata przez Hyundai-Kia?
SirKamil, 06.02.2019 12:52[!]
Niespecjalnie rozumiem stękanie Schmidta. Do dyscypliny wróciła znana i szanowana legendarna marka a wraz z nią trochę więcej pieniędzy dla biedującego ostatnimi laty zespołu... jeśli to nie są "korzyści dla F1" to co ma nimi być? Da się to policzyć? Posmakować? Może w Wielkim Zderzaczu Hadronów powinni zacząć szukać Bozonu Korzyści Schmidta...
MairJ23, 06.02.2019 13:02[!]
@Foryster @stasek44 tez chcialbym to zobaczyc. Nie mozna takich info podawac bez podania zrodla. Napisze do szefa internetu. Internet zawrze (wg jakiegos znanego portalu informacyjnego)
KamBar, 06.02.2019 17:19[!]
W kwestii przejęcia FCA przez Hyundaia wrzało w lecie 2018 (google nie boli można szukać). Chińczycy z Great Wall Motor również są zainteresowani wejściem w FCA. Najgorsze, przynajmniej dla mnie, jest, to że Mr Elkann wietrzy/ł w tym zayebisty interes dla FCA. Natomiast w kwestiii płaczu niemieckich dziennikarzy to boli ich fakt, że te "ujowe fiaty" mają w szeregach f1 dwa zespoły, a oni tylko jednego biednego mesia. oj boli, boli.
slipstream, 06.02.2019 21:31[!]
Wracając do przełomu wieków i sytuacji WRC. Prodrive prowadził zespół Subaru, M-Sport prowadził zespół Forda, Ralli-Art prowadził zespół Mitsubishi. Nie były to fabryczne ekipy w sensie własności tych koncernu, tylko podobnie jak Sauber otrzymujące stosowne wynagrodzenie za prowadzenie zespołu pod danym szyldem. Czy WRC na tym ucierpiało jakoś i obniżało to jakość startujących zespołów? W ogóle.

I taki układ jest zdecydowanie lepszy, bo już kiedy Alfa postanowi się wycofać (bo się nagle odwidzi komuś jak to bywa) to nie trzeba desperacko szukać nowego właściciela i ratować przed zamknięciem. Zespół traci jedynie sponsora i całkiem spore wpływy które trzeba by zbilansować, ale formalnie nadal istnieje i może prowadzić dalej swoją działalność.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca