F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (11:00)

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Green: Zmiany na sezon 2021 to największa rewolucja w przepisach od dekad

Brytyjczyk uważa, że można ją porównać do zakazu stosowania efektu przypowierzchniowego.
Nataniel Piórkowski, 9 lutego 2019, wyświetlenia: 2459<< | lista | T- | T+ | >>

Planowana na sezon 2021 rewolucja w przepisach technicznych F1 będzie największą zmianą od czasu wprowadzenia zakazu wykorzystywania efektu przypowierzchniowego.

Od tego roku Formuła 1 zdecydowała się na uproszczenie konstrukcji przedniego skrzydła, kanałów odpowiadających za chłodzenie hamulców oraz deflektorów. Zmiana ma dać okazję do przetestowania metod, jakie pomogą w określeniu finalnej wersji regulacji technicznych na sezon 2021.

Zapytany przez magazyn Autosport o to, czy zespoły będą mogły wykorzystać zmiany w przepisach na sezon 2019, aby przygotować się do wejścia w życie nowych regulacji w 2021 roku, dyrektor techniczny Racing Point – Andy Green, powiedział: „Absolutnie nie. Przepisy na sezon 2021 to odejście od wszystkich tegorocznych zmian. To kompletnie inny projekt, całkowicie”.

„Zmiany na sezon 2021 to największy w historii zbiór zmian regulacji aerodynamicznych, powiedzmy od chwili, gdy F1 zdecydowała się zrezygnować z efektu przypowierzchniowego. Nie mogę się już doczekać”.

Efekt przypowierzchniowy, który jako pierwszy wykorzystał Team Lotus, zdominował projekty bolidów F1 na przełomie lat '70 i '80, zapewniając olbrzymi wzrost docisku. Drastyczne zwiększanie prędkości, z jaką kierowcy mogli pokonywać zakręty doprowadziło jednak do podjęcia decyzji o zakazie stosowania bocznych kurtyn, jakie odpowiadały za przyssanie bolidu do nawierzchni toru.

Green uważa, że Formuła 1 powinna korzystać w 2020 roku z tych samych regulacji technicznych co w 2019, aby dać możliwość wydłużonego korzystania z projektów najważniejszych części. Dzięki temu zespoły miałyby szansę uporać się „z tsunami pracy”, jaka czeka je przed 2021 rokiem.

F1 analizuje trzy koncepcje nowego bolidu. Zostały one przedstawione we wrześniu ubiegłego roku. W prace w tunelach aerodynamicznych zaangażowane są wszystkie zespoły z obecnej stawki. Celem zmian jest nie tylko zapewnienie lepszego ścigania, ale także znacząca poprawa wyglądu konstrukcji.

„To zdecydowanie najlepiej przeanalizowana zmiana w historii przepisów. Z drugiej strony nie było to trudne do osiągnięcia, bo wcześniej w ogóle nie przeprowadzaliśmy tego typu badań”.

„Na pewno nie wszystko będzie idealne, ale to wielki krok we właściwym kierunku. Na sezon 2021 przygotowujemy zupełnie nową koncepcję bolidu. To bardzo ekscytujące z perspektywy inżynierów. Będą mogli pracować w oparciu o zupełnie nowy zbiór przepisów. Nie mogę się już doczekać”.

„To będzie coś wspaniałego. Wierzę, że nowe bolidy wygenerują dużą różnicę w kwestii ścigania i jazdy w bliskiej odległości za rywalem. To olbrzymi skok z miejsca, w którym obecnie się znajdujemy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.02.2019  Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie
15.02.2019  F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów
08.02.2019  Magnussen liczy na ograniczenie zarządzania oponami i paliwem
07.02.2019  Horner: Liberty nie doceniło wyzwań, jakie wiążą się z kierowaniem F1
31.01.2019  Nowe przepisy sportowe wejdą w życie już od sezonu 2020?
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 09.02.2019 16:50[!]
Takie halo może być. Obecne wygląda jak gwałt na aerodynamice.
iceneon, 09.02.2019 18:53[!]
Mam nadzieję, że tak właśnie będą wyglądać bolidy. Fantastycznie się to prezentuje.
marios76, 12.02.2019 21:46[!]
Ale te felgi... :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca