F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (10:00)

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Grosjean: Do sezonu 2021 mniejsze stajnie nie mają szans na zwycięstwo

Francuz nie spodziewa się, aby w tym roku ktokolwiek zagroził Mercedesowi, Ferrari i Red Bullowi.
Nataniel Piórkowski, 9 lutego 2019, wyświetlenia: 2087<< | lista | T- | T+ | >>

Romain Grosjean wątpi, aby przed sezonem 2021 któremukolwiek z zespołów ze środka stawki udało się przerwać monopol na zwycięstwa, jakim cieszą się trzy najsilniejsze stajnie.

Na przestrzeni pięciu ostatnich sezonów na najwyższym stopniu podium stawali jedynie reprezentanci Mercedesa, Ferrari i Red Bulla. Zdaniem Grosjeana nie ma praktycznie żadnych szans na to, aby przed sezonem 2021, gdy mają zostać wprowadzone nowe przepisy techniczne oraz limity budżetowe, jeden z mniejszych zespołów zgotował niespodziankę i wywalczył zwycięstwo w Grand Prix.

„Myślę, że więcej zespołów powinno mieć szansę walki o zwycięstwa. Nie wydaje mi się jednak, aby doszło do tego przed sezonem 2021. Gdy spojrzymy na środek stawki, to w ubiegłym sezonie toczyła się tam bardzo ekscytująca rywalizacja, dochodziło do zmian w układzie sił”.

„W czołówce toczył się zupełnie inny wyścig. W idealnym scenariuszu chcielibyśmy, aby o najwyższy podium walczyło tak wiele stajni, jak to tylko możliwe” – tłumaczył kierowca Haasa.

Grosjean przekonuje, że podobnego zdania jest właściciel zespołu – Gene Haas. „Myślę, że ludzie tacy jak Gene także chcieliby ujrzeć takie zmiany w Formule 1. Jaki jest sens przyjeżdżania na kolejne wyścigi, gdy wie się, że zawsze okupuje się miejsca za tymi samymi ekipami ze ścisłej czołówki? Obecnie jednak nic nie wskazuje na to, aby pod tym względem miało dojść do jakichkolwiek zmian”.

„Ferrari ogłasza zwiększenie budżetu na sezon 2019. Red Bull mówi, że wydał mnóstwo pieniędzy na rozwój przedniego skrzydła (15 milionów euro). Mercedes także nie szczędzi wysiłków. Nie zrozumcie mnie źle, nie przespaliśmy tej zimy, ale tak długo, jak pomiędzy zespołami będą występować tak wielkie różnice w zasobach, różnica w tempie i możliwościach rozwoju jest nie do przeskoczenia”.

Mówiąc o oczekiwaniach Haasa przed sezonem 2019, Francuz stwierdził: „Chcemy wypaść lepiej niż przed rokiem. Zdobywając piąte miejsce poprzeczka została ustawiona na dość wysokim poziomie. Oczywiście jeśli będzie to możliwe, to zamierzamy kierować nasz wzrok ku czwartej lokacie”.

„Podczas testów w Barcelonie dowiemy się, jak dobry jest nasz bolid. Później wszystko sprowadza się do tego, jak będziemy rozwijać naszą konstrukcję w trakcie sezonu. Podkreślam – nie myślę nawet, że pokonamy w tym roku Red Bulla, Ferrari lub Mercedesa” – kontynuował zawodnik stajni z Kannapolis.

„Renault może być bardzo mocne. W przypadku McLarena nigdy nic nie wiadomo – to duży zespół, więc mogą odbudować formę. Wiemy, że nowi właściciele pompują dużo pieniędzy w Racing Point. Toro Rosso może być bardzo blisko ze względu na współpracę techniczną z Red Bullem, w dodatku od tego sezonu mają wspólnego dostawcę silników. Jest wiele zespołów, które będą walczyć o miano najlepszego spoza czołowej trójki” – podsumował zdobywca dziesięciu miejsc na podium w wyścigach F1.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.02.2019  Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie
19.02.2019  Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1
19.02.2019  TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1
18.02.2019  Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1
16.02.2019  Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?
Tagi:
Grosjean R.
F1 ogólnie
Haas

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
F1V0, 09.02.2019 15:39[!]
O 4 miejscu to sobie mogą co najwyżej pomarzyć.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca