F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201825 marca
Albert Park Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:22,188 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:24,026--27
2.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:24,5770,5510,55129
3.33Max VerstappenRed Bull RB141:24,7710,7450,19426
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:24,8750,8490,10423
5.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:24,9950,9690,12022
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:25,0631,0370,06825
7.8Romain GrosjeanHaas VF-181:25,7301,7040,66724
8.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:25,8961,8700,16616
9.55Carlos SainzRenault R.S.181:25,9221,8960,02623
10.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:26,4822,4560,56015
11.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:26,4942,4680,01225
12.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:26,5362,5100,04225
13.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:26,5832,5570,04725
14.31Esteban OconForce India VJM111:26,6052,5790,02230
15.18Lance StrollWilliams FW411:26,6362,6100,03130
16.11Sergio PerezForce India VJM111:26,7672,7410,13126
17.20Kevin MagnussenHaas VF-181:27,0353,0090,26813
18.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:27,7453,7190,71016
19.9Marcus EricssonSauber C371:27,9643,9380,21928
20.16Charles LeclercSauber C371:28,8534,8270,88928
107% najlepszego czasu: 1:29,908


Lewis Hamilton popisał się najlepszym czasem okrążenia w pierwszym treningu przed Grand Prix Australii. Za kierowcą Mercedesa znaleźli się Valtteri Bottas oraz Max Verstappen.

Punktualnie o godzinie 12:00 czasu lokalnego u wyjazdu z alei serwisowej zapaliło się zielone światło, dając kierowcom sygnał do rozpoczęcia pracy na torze. Jako pierwszy garaż opuścił Sebastian Vettel. Za nim na okrążenie instalacyjne udali się Romain Grosjean, Marcus Ericsson oraz Fernando Alonso. Po ośmiu minutach każdy z zawodników miał już na koncie co najmniej jedno kółko. Na dłuższą chwilę nad torem Albert Park zapadła cisza – przerwał ją dopiero silnik Mercedesa w bolidzie Siergieja Sirotkina, który około dwadzieścia minut po rozpoczęciu zajęć ustanowił pierwszy czas okrążenia: 1:32,057s.

Bardzo szybko rezultat ten został pobity przez Daniela Ricciardo, z którego Red Bulla RB14 sypały się na nierównościach asfaltu obfite snopy iskier. Następnie prowadzenie w tabeli przejmowali Raikkonen oraz Bottas. Około 12:30 najlepszy czas należał już jednak do urzędującego mistrza świata – Lewisa Hamiltona, który na ultramiękkich oponach jako pierwszy zszedł poniżej poziomu 1m25s. Wkrótce po tym minimalnie lepszym osiągnięciem popisał się Max Verstappen – 1:24,959s pozwoliło Holendrowi na odzyskanie P1. Jak się okazało nie na długo. Ostatecznie na czele tabeli pozostał Hamilton z wynikiem 1:24,521s.

Zjeżdżając do alei serwisowej Siergiej Sirotkin otarł się dwoma lewymi kołami o betonową ścianę, zmuszając mechaników Williamsa do przeprowadzenia kontroli jego FW41. W cieniu pozostawali kierowcy Ferrari. Podczas gdy reprezentanci Mercedesa i Red Bulla od samego początku korzystali z ultramiękkich opon, Vettel i Raikkonen rozpoczynali przygotowania na miękkim ogumieniu – najtwardszym dostępnym w ten weekend. Niezbyt optymistycznie wyglądał start Grand Prix Australii w wykonaniu McLarena – po czterdziestu minutach Alonso i Vandoorne byli jedynymi, którzy nie mieli na koncie ani jednego pomiarowego kółka. W garażu przez dłuższą chwilę przebywał także Valtteri Bottas – było to jednak związane z koniecznością przeprowadzenia rutynowej zmiany mapowania silnika.

Na półmetku FP1 McLaren potwierdził, że w bolidzie Alonso doszło do problemu z układem wydechowym. Bolid Hiszpana znajdował się na podnośnikach, ze zdjętą osłoną silnika. Nic nie wskazywało na to, by dwukrotny czempion F1 miał w najbliższym czasie powrócić do pracy na torze. Co więcej zespół miał obawy, że do podobnej usterki może dojść także w konstrukcji Vandoorne'a. Z tego względu Belg także tracił cenny czas spędzając kolejne minuty w boksach. W tym miejscu należy wspomnieć o Toro Rosso – Pierre Gasly i Brendon Hartley przejechali wspólnie siedemnaście okrążeń i zajmowali odpowiednio piętnastą i szesnastą lokatę w klasyfikacji sesji. Niedługo przed wybiciem godziny trzynastej Bottas awansował na drugie miejsce ze stratą czterech setnych sekundy do Hamiltona.

Niedługo po tym Vandoorne opuścił aleję serwisową i rozpoczął swoje trzecie okrążenie. Carlos Sainz wskoczył na P7 ze stratą 0,3s do Vettela. Należy jednak mieć na uwadze, że Hiszpan osiągnął swój czas na supermiękkich, a Niemiec – miękkich oponach. Postępów dokonał także Verstappen, któremu udało się zmniejszyć stratę do lidera do poziomu 0,2s. Hamilton natychmiast odpowiedział jednak kolejnym rekordowym czasem, podnosząc poprzeczkę na 1:24,147s. Był to wynik lepszy od tego, jaki rok temu dał kierowcy z angielskiego Stevenage prowadzenie w tabeli pierwszego piątkowego treningu.

Pół godziny przed wywieszeniem flagi w szachownicę Raikkonen pojawił się na torze korzystając z nowego kompletu miękkiego ogumienia, a Vettel rozpoczął pierwsze kółko na supermiękkiej mieszance. Konkurencyjną dyspozycję potwierdzał Haas – Grosjean zajmował szóste miejsce ze stratą nieco ponad 1,5s do Hamiltona. Brytyjczyk nie spuszczał tempa i po chwili ustanowił kolejny rekordowy wynik – 1:24,026s. W środku stawki występowały tymczasem minimalne różnice. Jak zauważał Williams siedmiu kierowców dzieliły tylko 0,3s. Sirotkin i Stroll zajmowali odpowiednio dziesiąte i szesnaste miejsce. Na kwadrans przed końcem sesji Kevin Magnussen zblokował koła na dohamowaniu do przedostatniego zakrętu i musiał ratować się wyjazdem na trawiaste pobocze. Duńczyk okupował szesnaste miejsce, 1,4s za swoim zespołowym partnerem.

Gdy Alonso mógł w końcu pokonać szybkie okrążenie zapewniło mu ono dziesiąte miejsce. Kolejne próby pozwoliła Hiszpanowi na nieznaczny progres i awans na ósme miejsce, za Ricciardo i Grosjeana, ale przed Sainza i Gasly'ego. Problemy dopadły z kolei Raikkonena. Bolid Fina od dłuższego czasu przebywał w alei serwisowej, za ścianą mechaników którzy zasłaniali widok na prace czynione w garażu.

Pierwsza sesja treningowa dobiegła końca bez większych niespodzianek. Zgodnie z oczekiwaniami faworytem do walki o pole position i zwycięstwo pozostaje Mercedes, a w szczególności Hamilton. Lider ekipy Srebrnych Strzał finiszował FP1 z przewagą ponad 0,5s nad Bottasem i aż 0,7s nad trzecim Verstappenem, za którym znaleźli się kierowcy Ferrari: Raikkonen przed Vettelem.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 31%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca