F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201825 marca
Albert Park Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:22,188 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:23,931--35
2.33Max VerstappenRed Bull RB141:24,0580,1270,12734
3.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:24,1590,2280,10134
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:24,2140,2830,05539
5.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:24,4510,5200,23738
6.8Romain GrosjeanHaas VF-181:24,6480,7170,19734
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:24,7210,7900,07328
8.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:25,2001,2690,47928
9.20Kevin MagnussenHaas VF-181:25,2461,3150,04630
10.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:25,2851,3540,03934
11.55Carlos SainzRenault R.S.181:25,3901,4590,10535
12.11Sergio PerezForce India VJM111:25,4131,4820,02330
13.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:25,4631,5320,05035
14.18Lance StrollWilliams FW411:25,5431,6120,08032
15.31Esteban OconForce India VJM111:25,8881,9570,34533
16.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:25,9251,9940,03741
17.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:25,9452,0140,02039
18.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:25,9742,0430,02937
19.9Marcus EricssonSauber C371:26,8142,8830,84031
20.16Charles LeclercSauber C371:26,8152,8840,00135
107% najlepszego czasu: 1:29,806


Lewis Hamilton potwierdził konkurencyjną dyspozycję Mercedesa przed pierwszym wyścigiem nowego sezonu F1 uzyskując najlepszy czas okrążenia podczas drugiego piątkowego treningu na torze Albert Park. Brytyjczyk nie dysponował już tak znaczącą przewagą nad rywalami jak miało to miejsce w trakcie porannej sesji.

Na początku zajęć kierowcy nie spieszyli się zbytnio z wyjazdem na tor. Kevin Magnussen wyruszył do pracy około cztery minuty po rozpoczęciu sesji, rozpoczynając swój przejazd instalacyjny od próbnego startu. Kilka chwil później na ekranach pojawiły się pierwsze czasy okrążeń – pozycję lidera zajmował najpierw Raikkonen, następnie Verstappen aż w końcu Valtteri Bottas uzyskał na miękkiej mieszance względnie reprezentatywny wynik 1:24,719s. Od razu po tym drugi z kierowców Mercedesa – Lewis Hamilton wskoczył na P1 z rezultatem 1:24,569s na supermiękkim ogumieniu.

W trakcie pierwszych minut kierowcy często zaliczali niegroźne wycieczki poza tor. Najpierw w żwirową pułapkę wjechał Esteban Ocon z Force India, a chwilę później Valtteri Bottas musiał ratować się wyjazdem na pobocze, by uniknąć kontaktu z wolno jadącym bolidem Kimiego Raikkonena. Na zachowanie niektórych kierowców narzekał także Fernando Alonso: Przez Halo ludzie zapomnieli chyba patrzeć w lusterka – wykrzykiwał sfrustrowany Hiszpan w radiu McLarena. FP2 było dla stajni z Woking znacznie bardziej pracowite niż poranna sesja. Tym razem ani Hiszpan, ani Stoffel Vandoorne nie doświadczali żadnych usterek technicznych.

W garażu Renault czas tracił za to Nico Hulkenberg – miało to związek z przeciekaniem systemu podającego napój. Po upływie 30 minut Ferrari założyło do bolidów Sebastiana Vettela i Kimiego Raikkonena ultramiękkie opony. Fin wykorzystał zapewnianą przez nie dodatkową przyczepność i przez chwilę znajdował się na pozycji lidera klasyfikacji z czasem 1:24,214s. Dwie minuty po tym Hamilton jako pierwszy w trakcie tego weekendu zszedł poniżej bariery 1m24s, wykręcając 1:23,931s. Bottas także poprawił swój osobisty rekord i przesunął się na drugą lokatę. Wkrótce jednak zepchnął go z niej Max Verstappen, tracąc do Hamiltona tylko 0,127s. Warto zaznaczyć, że na swoim szybkim kółku kierowca RBR stracił aż 0,4s w pierwszym sektorze.

Ciekawie prezentowały się wyniki osiągane przez poszczególnych kierowców w punkcie pomiaru prędkości – dwa pierwsze należały do Hamiltona i Bottasa, ale na trzecim miejscu plasował się Pierre Gasly w napędzanym silnikiem Hondy bolidzie STR13, który pod koniec prostej startowej osiągnął 317,5 km/h. Po raz kolejny pozytywnie zaskakiwał Haas – Romain Grosjean legitymował się czasem na poziomie 1:24,6s, który dawał mu wysokie, szóste miejsce. Wtedy to sesja została przerwana na kilka minut z uwagi poluzowania się kabla wchodzącego w skład systemu pomiaru czasu. Po szybkiej interwencji służb kierowcy zespoły mogły powrócić do pracy na torze o 16:52 czasu lokalnego.

Kevin Magnussen nie marnował ani chwili i awansował na dziewiątą pozycję (1:25,246s). Był to jeden z ostatnich znaczących postępów – tradycyjnie druga część popołudniowych piątkowych zajęć została poświęcona na dłuższe przejazdy. Większość kierowców koncentrowała się na pracy z ultramiękką mieszanką. Tylko Grosjean i Ericsson mieli w swoich bolidach supermiękkie opony, a Leclerc – miękkie. Z kolei Raikkonen oraz Bottas zostali wezwani na zaplanowane po zakończeniu sesji spotkanie z sędziami, w związku z incydentem z pierwszych minut treningu. Podczas gdy Red Bull dokonywał korekty ustawień zawieszenia w bolidzie Daniela Ricciardo, Alonso usłyszał od swojego inżyniera polecenie natychmiastowej zmiany ustawień na "Deflaut 34".

Poza czołową dziesiątką plasowali się reprezentanci Force India: Perez zajmował dwunaste miejsce, a Ocon był dopiero piętnasty. Niewiele lepsze wyniki osiągnęli kierowcy Renault – Sainz plasował się na pozycji numer jedenaście z nieznacznie lepszym rezultatem od tego Nico Hulkenberga. Dwie ostatnie lokaty należały do zawodników Saubera, których dzieliła tylko jedna tysięczna część sekundy. Tracili oni jednak niemal jedną sekundę do osiemnastego Siergieja Sirotkina, przed którym znajdowali się Hartley i Gasly z Toro Rosso.

Porównując czasy osiągane przez kierowców z czołówki nie dało się dostrzec znaczących różnic: średnio Mercedesy i Red Bulle pokonywały kolejne okrążenia w tempie 1m28,9s, a Ferrari 1:29,1s. W idealnych warunkach mogłoby to zwiastować wyrównaną walkę w niedzielnym wyścigu – niewiadomą jak zawsze pozostawał jednak zapas paliwa w poszczególnych bolidach.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 24%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Peter_Sv5, 23.03.2018 07:40[!]
Cytat :
Hamilton podkręca tempo w drugim treningu na torze Albert Park


Do czasu Lewis. DO CZASU!
marcelo92, 23.03.2018 07:53[!]
Ferrari robi ten sam manewr co w poprzednim sezonie. W treningach jezdza na mocno skręconym silniku. Wydaje mi sie, ze Ferrari moze tylko zagrozic Mercedesowi w kwalifikacjach. Zachęcająco to nie wygląda.
ankorst, 23.03.2018 08:25[!]
Może być fajna walka o q3 haasa, maca i renowki. William$... fiu fiu
Rasputin, 23.03.2018 08:46[!]
Renault póki co przeciętnie.
Haas pozytywnie zaskoczył
Williams.... można to podsumować tylko jednym :Xdd
Gzehoo92, 23.03.2018 10:39[!]
Leclerc się poprawił o 2s względem pierwszego treningu.

A McLareny dwukrotnie w TOP10.
derwisz, 23.03.2018 12:40[!]
Asy kierownicy z Wiliamsa jednak lepsze od asów z Torro Rosso i Saubera.
RY2N, 23.03.2018 13:02[!]
Willams ma najgorszych kierowców,
Toro Rosso ma najsłabszy silnik
a Sauber ma najgorszy bolid.
Szczęscie, że to się rozłożyło na 3 teamy, a nie zebarało w jednym bo granica 107% by pękła.
A tak będziemy mieli też walkę w ogonie (oprócz walki w czubie i walki w środku stawki).
Aeromis, 23.03.2018 15:27[!]
@RY2N
Toro Rosso ma dwóch niedoświadczonych kierowców, nie stawiałbym ich wyżej od składu Williamsa czy Saubera, a już na pewno nie na początku sezonu. Spodziewałem się ujrzeć te trzy zespoły w roli wypełniaczy do parówek, ale też i wolałbym aby choć jeden z tych zespołów poradził sobie z walką w środku stawki.
mich909090, 23.03.2018 16:20[!]
Mercedes nie poprawił się nawet w stosunku do zeszłego roku. Wygląda na to, że mają jeszcze ogrom zapasu na kwalifikacje.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca