F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201825 marca
Albert Park Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:22,188 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:26,067--15
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:28,4992,4322,43213
3.9Marcus EricssonSauber C371:28,8902,8230,39114
4.33Max VerstappenRed Bull RB141:31,6805,6132,7908
5.55Carlos SainzRenault R.S.181:33,1727,1051,49211
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:34,0437,9760,87114
7.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:34,1748,1070,13114
8.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:34,2258,1580,0517
9.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:34,2338,1660,00815
10.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:34,2988,2310,06513
11.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:34,9908,9230,69216
12.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:35,4389,3710,44816
13.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:35,5899,5220,15116
14.18Lance StrollWilliams FW411:35,8289,7610,2398
15.8Romain GrosjeanHaas VF-181:36,17110,1040,3436
16.16Charles LeclercSauber C371:36,44810,3810,27712
17.20Kevin MagnussenHaas VF-181:36,80710,7400,3597
18.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:38,48212,4151,6758
19.31Esteban OconForce India VJM11---1
20.11Sergio PerezForce India VJM11---1
107% najlepszego czasu: 1:32,092

Zgodnie z prognozami pogody sobotni trening rozpoczął się na mokrej nawierzchni. Opady jednak ustały co skłoniło do wyjazdu na tor wielu zawodników już na początku sesji. Dominującymi oponami były w pełni deszczowe, gdyż nikt nie chciał ryzykować uszkodzenia samochodu na chwilę przed kwalifikacjami.

Szybko jednak pojawiły się głosy, iż wcale nie jest tak źle jeśli chodzi o warunki. Esteban Ocon meldował, że na torze nie ma dużych kałuż, a na przejściowych oponach pojawił się Alonso. Mimo to przez pierwsze 10 minut sesji w tabeli nie pojawił się żaden czas.

Dopiero po 20 minutach padł pierwszy czas i był to wynik 1:38,482 Hulkenberga. W ślad za nim poszli kolejni kierowcy, a mocniejsze tempo narzucił Max Verstappen na przejściowych oponach. Efektem był wynik lepszy o niemal 2 sekundy. WYniki jednak w dalszym ciągu ulegały poprawie, bo jak zauważył Fernando Alonso, tor szybko przesychał i nieuniknione było założenie gładkich opon.

Na czele tabeli pojawił się również Hiszpan z McLarena, jednak jego wynik został poprawiony przez oba Mercedesy i na 20 minut do końca treningu na czele meldował się Bottas z wynikiem 1:34,174. Co ciekawe swoich czasów w dalszym ciągu nie wykręcili kierowcy Force India, prawdopodobnie w obawie przed uszkodzeniem samochodu.

Końcówka sesji ostatecznie przyniosła decyzję o założeniu ultramiękkich opon w wielu zespołach. Tor ponownie uległ znacznej poprawie i czasy nawet na używanych przejściowych oponach zdecydowanie spadły. Ostatecznie najszybszy był Vettel, który wykręcił 1:26,067, a za nim uplasowało się dwóch kierowców, którzy zdecydowali się na podobny ruch w kwestii opon.

Ostatecznie trzeci trening niewiele powiedział w kontekście formy zespołów. Jedyne czego można po nim oczekiwać to jednak suchych pierwszych kwalifikacji w tym sezonie.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pawel92setter, 24.03.2018 06:15[!]
Czyli walka rozstrzygnie się jednak między Ferrari, a Sauberem. :D
woodywoods, 24.03.2018 06:46[!]
moglibyście oznaczenie opon dodać, bo to, że jadą na Pirelli to wiemy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca