F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Rolex British Grand Prix 20188 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:26,600 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,621 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,562 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Niecodzienna jak na Silverstone pogoda, upał i brak jakichkolwiek chmur na niebie już wczoraj zaostrzyła apetyty na świetną walkę w dzisiejszym Gran Prix. Rozgrzany niemal do czerwoności asfalt wyrównał osiągi w czołówce i każdy wiedział, że Hamilton nie ma wcale pewnego zwycięstwa.

Vettel i Bottas wyskakują na starcie, Hamilton spada na koniec stawki

Jedno jest pewne, nie można dzisiejszego wyścigu oceniać po wynikach końcowych, gdyż dramaturgii było zdecydowanie więcej niż może się wydawać. Jeszcze przed startem w garażu Toro Rosso doszło do dramatu, gdyż ekipa nie zdążyła przygotować bolidu Hartleya na czas. Tymczasem na polach startowych Sebastian Vettel i Valtteri Bottas wystrzelili jak z katapulty i już po kilku zakrętach byli przed Lewisem Hamiltonem.

Dla Anglika nie było to szczęśliwe pierwsze okrążenie. Chwilę po spadku na trzecie miejsce, szczęścia chciał spróbować Raikkonen, który uderzył w bok Hamiltona, obracając jego samochód. Mistrz świata spadł na ostatnie miejsce i musiał się zabrać za odrabianie strat. Z innych wydarzeń na starcie warto odnotować kolizję kierowców Haasa, która ich zepchnęła poza czołową dziesiątkę, oraz ogromny awans Carlosa Sainza, który podszedł do sprawy spokojnie i czekał aż rywale sami się podłożą.

Początek pogoni mistrza świata

Kimi po kolizji również musiał odrobić kilka pozycji, jednak nie tyle co Hamilton. Fin szybko uporał się z Ricciardo i po pierwszym kółku jechał na ogonie Verstappena. W tym czasie Hamilton usilnie dopytywał zespół czy z jego samochodem jest wszystko w porządku, a na to wskazywało jego tempo, gdyż z ogromną pasją wyprzedzał kolejnych rywali.

Raikkonen otrzymał za wspomniany incydent karę doliczenia 10 sekund, ale domagał się agresywniejszej strategii, by powalczyć z Red Bullem. Ferrari wezwało podopiecznego na 14. okrążeniu, podobnie jak McLaren Alonso. Obaj wyjechali na pośrednich oponach. Kimi prezentował świetne tempo po postojach, jednak przez karę nie wystarczyło to na pokonanie Verstappena, który zjechał na 18. kółku.

Raikkonen walczy po postoju i karze

Jako jedyni twarde opony założyli kierowcy Renault, jednak Leclercowi nie dokręcono jednego z kół, więc nie udało mu się zaliczyć kolejnego świetnego występu, gdyż musiał się zatrzymać na poboczu. Bottas po postoju wyjechał za Hamiltonem, jednak ten go przepuścił i sam zjechał 3 kółka później.

Po postojach prowadził Vettel przed Bottasem i Verstappenem. Hamilton jechał na szóstej pozycji i rzucił się do szaleńczej pogoni. W tym momencie na kolejny postój zjechał Ricciardo, zakładając ponownie miękkie opony, a na torze właśnie w pierwszym zakręcie z ogromną prędkością wypadł Marcus Ericsson rozbijając swój samochód. Na tor musiał wyjechać samochód bezpieczeństwa, zdecydowanie pomagając Hamiltonowi, jak mogło się wydawać na pierwszy rzut oka.

Kluczowe neutralizacje

W tym momencie Mercedes ponownie postąpił inaczej niż reszta czołówki i pozostał na torze, podczas gdy reszta zawodników zjechała po świeże opony. Anglik gorącą komentował tę decyzję wraz z zespołem, który uspokajał go, że był to optymalny wybór. Wyścig został wznowiony po 37 okrążeniu i Vettel szybko chciał pokonać Bottasa, jednak w czołówce nie doszło do zmian pozycji, pomimo dodatkowych ataków Raikkonena na Verstappena.

Walka udzieliła się również Sainzowi, który próbował pokonać Grosjeana, jednak zapomniał, że wiąże się to z ogromny ryzykiem kraksy, do której oczywiście doszło, oraz równie oczywiste było zrzucanie przez Francuza winy na Hiszpana. Incydent ponownie zmusił do wyjazdu samochód bezpieczeństwa. Bolidy szybko uprzątnięto i po 41. kółku wywieszono zieloną flagę, a kibice zaczęli być świadkami epickiej walki o tytuł mistrza świata.

Niewiarygodna walka przed metą

To co działo się do mety będzie można oglądać w książkach opisujących historię Formuły 1. Zaciekłe ataki Vettela na Bottasa, który bronił się jak tylko mógł. Na trzecim miejscu jechał Hamilton, atakowany przez Raikkonena, który tuż po restarcie uporał się z Verstappenem. Niemiec ostatecznie na 47 okrążeniu pokonał Fina i jako lider pognał do mety. Za jego plecami Hamilton wyprzedził Bottasa i próbował gonić swojego rywala. Pojedynek dwóch Finów dziś wygrał Raikkonen w pięknym stylu pokonując Bottasa.

W tym czasie Verstappen wypadł z toru, spadł za Ricciardo, ale był to początek końca jego wyścigu, gdyż w bolidzie Holendra doszło do awarii i musiał wycofać się z wyścigu. Nieco dalej tuż przed metą Alonso uporał się z Magnussenem i wskoczył na ósme miejsce. Tak też zakończyły się dzisiejsze pełne emocji zawody.

Wraz z metą wyścigu na Silverstone doszliśmy do finału serii trzech wyścigów z rzędu. Wszystkie zapewniły emocje, a dwa ostatnie wręcz niesamowite. Teraz chwila przerwy na ochłonięcie i widzimy się ponownie za niecałe 2 tygodnie, gdzie nasza redakcja ponownie będzie relacjonować zmagania z miejsca akcji. Zapraszamy do wspólnego kibicowania!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piro, 08.07.2018 17:43[!]
Genialny wyścig w wykonaniu większości kierowców :) Walka do samego końca praktycznie w całej punktowanej 10-tce. Świetna jazda Hamiltona i odrobienie spadku na ostatnią pozycję. Mały błąd taktyczny w wykonaniu Merca z Bottasem ale dzięki drugiemu SC udało się zachować opony. Poza tym przepiękna obrona Fina przed Vettelem.

Grosjean powraca do swojej formy i tym razem dwa wypadki w jeden weekend.
gnt3c, 08.07.2018 19:46[!]
Grosjean powinien stracić prawo jazdy
Aeromis, 09.07.2018 00:31[!]
Cytat :
Tymczasem na polach startowych Sebastian Vettel i Valtteri Bottas wystrzelili jak z katapulty i już po kilku zakrętach byli przed Lewisem Hamiltonem.
...i Raikkonen i ogólnie wszyscy poza słabo startującym Hamiltonem o czym powinniśmy już dawno wiedzieć i nie brać Lewisa jako punkt odniesienia podczas startu bo wychodzą paranoje. Start Vettela, Bottasa był po prostu dobry i to z zapasem wystarczyło, aby łyknąć anglika.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca