F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Johnnie Walker Belgian Grand Prix 201826 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,553 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,577 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.15Sebastian VettelFerrari SF71H441h23m34,4761
2.144Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+44+0:11,0611
3.433Max VerstappenRed Bull RB1444+0:31,3721
4.1377Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+44+1:08,6052
5.111Sergio PerezForce India VJM1144+1:11,0231
6.331Esteban OconForce India VJM1144+1:19,5201
7.28Romain GrosjeanHaas VF-1844+1:25,9531
8.120Kevin MagnussenHaas VF-1844+1:27,6391
9.110Pierre GaslyToro Rosso STR1344+1:45,8921
10.39Marcus EricssonSauber C37431 okr. (1 okr.)1
11.855Carlos SainzRenault R.S.18431 okr. (12,448)1
12.335Siergiej SirotkinWilliams FW41431 okr. (02,439)1
13.318Lance StrollWilliams FW41431 okr. (02,210)1
14.328Brendon HartleyToro Rosso STR13431 okr. (15,974)1
15.52Stoffel VandoorneMcLaren MCL33431 okr. (06,249)2
Niesklasyfikowani
3Daniel RicciardoRed Bull RB1428uszkodzenia po kolizji 1
7Kimi RaikkonenFerrari SF71H8awaria DRS1
16Charles LeclercSauber C370kolizja z Alonso 0
14Fernando AlonsoMcLaren MCL330kolizja z Hulkenbergiem i Leclerkiem 0
27Nico HulkenbergRenault R.S.180kolizja z Alonso 0
Najszybsze okrążenie: Valtteri Bottas (Mercedes W09 EQ Power+) - 1:46,286 na 32 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 221,157 km/h
 kara doliczenia 5 sekund za kolizję z Sirotkinem

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
al_bundy_tm, 26.08.2018 17:17[!]
Najwięksi i prawdziwi "kibice" F1 pewnie są nieszczęśliwi, żę Leclerc przeżył i że system "halo" jednak się sprawdził. Ale trudno... jakoś będą to musieli... hmm... przeżyć :P
Aeromis, 26.08.2018 17:38[!]
Widzę lubisz pisać to samo w paru miejscach.
https://www.youtu.../watch?v=fuRRLkc4qUo
Pierwsze kilkanaście sekund, tempo 1/4 i powiem szczerze - to wcale nie wygląda tak jak to opisałeś, a boczne zdrapanie farby HALO powstały dlatego że HALO jest szerokie. Nic mu na głowę nie spadało, nie został uszkodzony element nad wlotem powietrza nad głową kierowcy. Tył bolidu Alonso fruwał nad tym wszystkim.
Nie wiem co do tego mają prawdziwi "kibice" - nie potrafisz pisać merytorycznie? ;)
Rasputin, 26.08.2018 18:44[!]
Pięknie pojechał Vettel to trzeba przyznać.
Hulkenberg
Co on odwalił
Startuje niemal dekadę w F1 a jak ostatnia sierota zapomina o dohamowaniu.
Przez co zepsuł sobie kolejny weekend i najprawdopodobniej Renault straci 4 miejsce w WCC bo Haas traci tylko 6 punktów a na Sainza nie ma za bardzo co liczyć że pojedzie dobry wyścig
ekwador15, 26.08.2018 20:31[!]
Nic się by nie stało gdyby Halo nie było. Niedługo dojdziemy do kuriozum, że podczas dahowania Halo też pomoga zapominając, że bolid jest tak zaprojektowany, że glowa jest bezpieczna podczas rolowania. Tak samo w przypadku takich sytuacji scianki boczne przy glowie były podwyzszane aby kask oparl sie o nie w tego typu przypadkach. Nawet jakby przeslizgnał sie po kasku Leclerca to tez pewnie byloby wszystko ok. Przeciez bez Halo byly juz takie sytuacje jak w Austrii Kimi i Alonso czy Belgia 2012 jak Grosjean tez fruwał.

https://pbs.twimg...DcWsAUgNJd.jpg:large Te zdjęcie pokazuje, ze te slady na halo zrobiło prawe koło ALonso. Jesli Halo nie ma to te kolo przelatuje w okoliach kierownicy. Glowe chronia scianki boczne, jakby tam kolo bylo, to zostaloby podbite przez ta scianke do gory przeleciawszy nad glowa. Bolid lecial jednak do przodu (co pokazuje to foto https://pbs.twimg..._FW0AAZ5ro.jpg:large .), wiec opisana sytuacja nie mialaby miejsca
marios76, 26.08.2018 21:16[!]
@Aeromis ,@ekwador15 Nie potrzebowalem zwolnionego tempa. ;) W tym mini karambolu nie bylo zagrozenia, bolid byl dalej glowy niz w poprzednim wiekszym karambolu w Belgii. To uderzenie nic by Leclercowi nie zaszkodzilo, choc bylo blisko. Sceptykom mozna jeszcze probowac wmowic, ze w razie czego, wejdzie tam zawieszenie po oderwaniu kola, przednie skrzydlo w locie, czy nawet czolowa lub tylna czesc podlogi... oby nie. Dla mnie halo nie wyglada i za nim nie bylem. Jest, niech sobie juz jest jak wplywu na to nie mamy, ale nie ma co go na piedestal wnosic.
gnodeb, 26.08.2018 21:44[!]
@ekwador
z jakiego profilu twittera są te fotki?
al_bundy_tm, 30.08.2018 08:12[!]
Cytat Aeromis :
https://www.youtu.../watch?v=fuRRLkc4qUo
Pierwsze kilkanaście sekund, tempo 1/4 i powiem szczerze - to wcale nie wygląda tak jak to opisałeś, a boczne zdrapanie farby HALO powstały dlatego że HALO jest szerokie. Nic mu na głowę nie spadało, nie został uszkodzony element nad wlotem powietrza nad głową kierowcy. Tył bolidu Alonso fruwał nad tym wszystkim.
Nie wiem co do tego mają prawdziwi "kibice" - nie potrafisz pisać merytorycznie? ;)

Zwróć uwagę, że na 41 sek opona trafia w halo, a widać to wyraźnie, bo aż uszkodziło się zawieszenie. Sam zawodnik skręca w swoje prawo, więc gdyby to koło się nie odbiło, a co za tym idzie nie zmieniło swojej trajektorii to miały Leclrerc problem na głowie...

PS prawdziwi kibice to kibice, ludzie, którzy kochają F1 >>> <3 F1
"Kibice" to ludzie zaś którzy się zachwycają tylko wypadkami i czekają na obrażenia kierowców...
Widziałem i słyszałem takich i na Silverstone, i na torach żużlowych we Wrocławiu i Gdańsku oraz rajdzie WRC w Walii...

Jestem pewien, że przed TV i internetem jest ich pewnie jeszcze więcej...
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca