F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Honda Japanese Grand Prix 20187 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,319 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Suzuka to jeden z ulubionych torów wielu kierowców w stawce. Płynne, bardzo szybkie zakręty robią wrażenie nawet podczas ujęć z kamer pokładowych. Po dzisiejszym wyścigu na pewno w dalszym ciągu będzie to najlepszy obiekt w oczach Lewisa Hamiltona, który nawet przez moment nie był zagrożony i pewnie wygrał Grand Prix Japonii.

Mocny start Vettela, błąd Verstappena

Na starcie jedną z zagadek było to, jak będą spisywały się opony w dzisiejszych, o wiele cieplejszych warunkach pogodowych na Suzuce. Mercedesy ruszały na miękkich oponach, co dawało im swego rodzaju przewagę nad na przykład Raikkonenem, który musiał ruszyć na supermiękkich gumach. Gdy już zgasły światła na czele nie doszło do zmiany pozycji, jednak nieco dalej świetnie wystartował Vettel i przeskoczył na szóste miejsce. Zupełnie odwrotnie poszło Hartey'owi, który nieco przyspał i spadł na 10 miejsce.

W ostatniej szykanie, pod koniec okrążenia błąd popełnił Max Verstappen i wyjechał poza tor. Szybko chciał to wykorzystać Raikkonen, jednak Holender wyjechał na tor prosto w niego, powodując uszkodzenia w samochodzie Fina. W walkę wmieszał się jeszcze Vettel, który wyprzedził partnera zespołowego i po pierwszym kółku był czwarty. Oczywiście sędziowie przyjrzeli się incydentowi i wymierzyli karę doliczenia 5 sekund Verstappenowi.

Vettel kończy walkę o mistrzostwo

Chwilę później doszło do incydentu pomiędzy Magnussenem i Leclerkiem. Kierowca Haasa podczas szaleńczej obrony spowodował, że Monakijczyk uderzył w tył jego samochodu, uszkadzając przy tym lewe koło. Duńczyk powoli toczył się do alei serwisowej rozrzucając na torze wiele odłamków, co doprowadziło do ogłoszenia neutralizacji i wyjazdu samochodu bezpieczeństwa.

Po siódmym okrążeniu wznowiono rywalizację, co nieco przegapił Ericsson, wjeżdżając w swojego partnera, Leclerca. Ważniejszy jednak był manewr, którzy przyszedł już na ósmym okrążeniu. Podrażniony Vettel przed nawrotem chciał wyprzedzić Verstappena. Ten jednak nie zamierzał ustępować, doszło do kolizji, w której z toru wypadł Vettel a Holender pojechał dalej z lekkimi uszkodzeniami samochodu. Dla Vettela był to koniec marzeń o tytule, choć matematycznie jeszcze nie wypada z walki.

Pewna jazda Ricciardo

Tymczasem Ricciardo już na 14 okrażeniu był na piątej pozycji, a Verstappen starał się odjechać od Kimiego, by po postoju z karą wyjechać przed rywalem. Fin zjechał na 18 kółku, a Verstappen 22 i w tym czasie udało się dopiąć swego, by pokonać Raikkonena. Bottas i Ricciardo zjechali chwilę później, a kółko za nimi Hamilton. Ostatecznie Raikkonen przegrał również z Ricciardo, jednak trzeba oddać, że jego Ferrari było mocno pokiereszowane po kontakcie z Verstappenem.

Vettel zjechał na 27 okrążeniu i powoli przebijał się do czołowej dziesiątki. Po wszystkich postojach Niemiec znajdował się na siódmym miejscu, ale szybko uporał się z Grosjeanem i już do mety podróżował na szóstej pozycji. Problemy z oponami miał Leclerc, który zjechał na początku wyścigu po kolizji z Magnussenem, przez co wyprzedził go Gasly oraz inni rywale, aż sam zjechał na drugi postój. Niewiele to dało, gdyż w jego samochodzie doszło do awarii i na 40 okrążeniu musiał zakończyć rywalizację.

Honda jednak bez punktu

W walce o miano najlepszego z reszty walczył Perez z Grosjeanem, a z walki zwycięsko wyszedł Meksykanin. Ostatni punkt skradł Toro Rosso Carlos Sainz, wyprzedzając Gasly'ego. Honda pozostaje więc bez dorobku punktowego na Suzuce od 2006 roku.

Na czele Hamilton spokojnie dojechał do mety, choć Bottas musiał odpierać ataki Verstappena. Kolejność jednak się nie zmieniła i Brytyjczyk może już powoli wyobrażać sobie sposób, w jaki będzie świętował zdobycie tytułu. A może się to wydarzyć już za dwa tygodnie, podczas Grand Prix USA.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Nitros, 08.10.2018 09:24[!]
Ciekawy jakby Sebuś sie prezentował jakby dostał taki bolid jak Fernando od kilku lat. Jestem przekonany że nawet w najmniejszym stopniu by Alonso nie dorównał.
beret, 08.10.2018 10:17[!]
@Nitros
Co doprowadzili ciebie do takiego przekonania?
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca