F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 201828 października
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,488 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,785 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB141:16,656--19
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:17,1390,4830,48319
3.55Carlos SainzRenault R.S.181:17,9261,2700,78720
4.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:18,0281,3720,10221
5.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:18,0751,4190,04723
6.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:18,3221,6660,24727
7.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:18,7462,0900,42417
8.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:18,9362,2800,19022
9.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:19,0242,3680,08829
10.34Nicholas LatifiForce India VJM111:19,0782,4220,05423
11.11Sergio PerezForce India VJM111:19,1242,4680,04629
12.36Antonio GiovinazziSauber C371:19,1342,4780,01025
13.8Romain GrosjeanHaas VF-181:19,2762,6200,14226
14.9Marcus EricssonSauber C371:19,3122,6560,03628
15.47Lando NorrisMcLaren MCL331:19,6462,9900,33423
16.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:19,7163,0600,07029
17.20Kevin MagnussenHaas VF-181:19,8533,1970,13728
18.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:19,8993,2430,04630
19.18Lance StrollWilliams FW411:20,1423,4860,24326
20.10Pierre GaslyToro Rosso STR13---2
107% najlepszego czasu: 1:22,022

Embed from Getty Images

Max Verstappen uzyskał najlepszy czas okrążenia w pierwszym treningu do Grand Prix Meksyku. Holender był szybszy o 0,4 sekundy od Daniela Ricciardo oraz o 1,2 sekundy od trzeciego Carlosa Sainza.

Jako pierwszy pracę podczas weekendu w Meksyku rozpoczął Lando Norris z McLarena, który przejął na dziewięćdziesiąt minut bolid Fernando Alonso. Prócz Brytyjczyka spośród piątkowych kierowców mieliśmy również Nicholasa Latifiego w Force India oraz Antonio Giovinazziego w Sauberze, którzy zastąpili odpowiednio Estebana Ocona i Charlesa Leclerca.

Pierwszy kwadrans upłynął na pojedynczych okrążeniach i co ciekawe tylko zawodnicy Mercedesa nie mieli jeszcze na koncie wyjazdu z garażu. Valtteri Bottas był w tym czasie pochłonięty dyskusją z Toto Wolffem, natomiast Lewis Hamilton dopiero zmierzał do bolidu przez padok... na hulajnodze. Wkrótce tabelę wyników otworzył zwycięzca z Austin – Kimi Raikkonen, który okrążył Autodromo Hermanos Rodriguez w 1:19,798 na hipermiękkich oponach. Niedługo po nim do zestawienia wskoczył Sebastian Vettel, który na identycznym zestawie od razu znalazł się na czele z wynikiem lepszym o 0,102 sekundy.

Około pół godziny po rozpoczęciu treningu chwilę radości mieli lokalni kibice, którzy przyszli wspierać Sergio Pereza. Zawodnik Force India wykręcił rezultat 1:19,469, wskakując na pierwsze miejsce. Meksykanin nie utrzymał się jednak zbyt długo na czele tabeli, ponieważ do akcji wkroczył Max Verstappen, który poprawił ten wynik niemal o sekundę. Po chwili Holender musiał uznać wyższość Lewisa Hamiltona, lecz na odpowiedź kierowcy Red Bulla nie trzeba było długo czekać. Ostatecznie tę dwójkę pogodził Daniel Ricciardo jako pierwszy schodząc poniżej 1:18. Nowy najlepszy czas Australijczyka na hipermiękkim ogumieniu wyniósł 1:17,932.

Na półmetku sesji tradycyjnie wszyscy kierowcy zjechali do mechaników na obowiązkowe zwrócenie opon. Na dłużą przerwę zanosiło się u Sebastiana Vettela, w którego Ferrari zdementowano podłogę. Stajnia z Maranello kontynuuje sprawdzanie poprawek SF71H i najprawdopodobniej zapadła decyzja o szybkim przejściu na inną specyfikację. Podobnie sytuacja wyglądała z bolidem Pierre'a Gasly, w którego Toro Rosso rozpoczęto intensywne prace przy jednostce napędowej. Francuz miał na koncie zaledwie dwa okrążenia i niewiele wskazywało, by ten dorobek miał się powiększyć.

Po wznowieniu pracy małą przygodę zaliczył Kimi Raikkonen, który obrócił się na wyjściu z szóstego zakrętu, stając tyłem do kierunku jazdy. Fin jednak bez problemu powrócił do dalszej jazdy. Na świeżym zestawie ogumienia z różowym paskiem tempo podkręcił Ricciardo, który umocnił się na czele tabeli z wynikiem 1:17,738. Mimo to Australijczyk był bez szans, kiedy do akcji wkroczył jego partner – Max Verstappen. Holender urwał aż sekundę wracając na pozycję lidera z rezultatem 1:16,656. Tymczasem Sebastian Vettel miał duże kłopoty z hamulcami, ponieważ już drugi raz w trakcie tej sesji całkowicie zblokował przednią oś. Niemiec tym samym zniszczył swoje opony i stracił szansę na wykręcenie konkurencyjnego czasu.

Ostatnie minuty nie przyniosły dramatycznych rozstrzygnięć. Stratę do Verstappena zdołał zredukować Daniel Ricciardo, który zszedł na dystans 0,4 sekundy. Z kolei kierowcy Ferrari oraz Mercedesa końcowe przejazdy realizowali na ultramiękkich oponach, co było bardzo wyraźnym sygnałem, że ich koncentracja spoczywa daleko od śrubowania wyników. Tymczasem Lando Norris miał moment grozy, kiedy to zblokował opony i niemal uderzył w znajdujący się przed nim bolid Force India.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 26.10.2018 19:47[!]
Na czele 4 bolidy z silnikami Renault, w oczach Red Bulla najslabszymi w stawce :)
michal132, 26.10.2018 20:08[!]
Renault mogło na ten weekend wprowadzić nową jednostkę i powiedzieć że użyją jej tylko w pierwszym treningu :D
pluto, 26.10.2018 20:41[!]
@marios76 bo reszta ma porządnie je skręcone. Obecnie dla mnie treningi piątkowe są bez wartości sportowych -do likwidacji. Powinien być tylko sobotni trening i czasówka a w piątki jedna 2 godzinna sesja dla rezerwowych kierowców
the flying finn, 26.10.2018 20:51[!]
@marios76 spodziewasz się, że zobaczysz w niedzielę na podium 3 kierowców bolidów z silnikami renault? ;-)
rosomeister, 26.10.2018 21:18[!]
@the flying finn a hulk może wygra wyścig ;P
SweetF1, 26.10.2018 21:27[!]
Piekna pogoda ma byc jutro i w niedziele podobno! Moze wreszcie wielkie emocje beda!
marios76, 27.10.2018 07:40[!]
@the flying finn Oczywiscie, ze nie- dlatego na koncu emotka :)
Ale zwyciestwo Red Bulla jest prawdopodobne, w zeszlym roku Vettel przecial opoe Hamiltoowi, a Max spokojnie wygral wyscig...
Foryster, 27.10.2018 08:26[!]
RBR ma przynajmniej Spec-C i oni regularnie zdobywają z tym silnikiem podia. Może czas na zwycięstwo?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca