F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 201828 października
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,488 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,785 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB141:16,720--21
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:16,8730,1530,15332
3.55Carlos SainzRenault R.S.181:17,9531,2331,08035
4.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:17,9541,2340,00142
5.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:18,0461,3260,09236
6.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:18,0611,3410,01535
7.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:18,1001,3800,03940
8.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:18,1331,4130,03342
9.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:18,1401,4200,00740
10.11Sergio PerezForce India VJM111:18,1671,4470,02724
11.31Esteban OconForce India VJM111:18,4851,7650,31824
12.8Romain GrosjeanHaas VF-181:18,7332,0130,24839
13.16Charles LeclercSauber C371:19,0242,3040,29139
14.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:19,0472,3270,02336
15.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:19,0962,3760,04930
16.18Lance StrollWilliams FW411:19,2192,4990,12325
17.9Marcus EricssonSauber C371:19,3222,6020,10341
18.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:19,3352,6150,01337
19.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:19,5432,8230,20831
20.20Kevin MagnussenHaas VF-181:19,6702,9500,12735
107% najlepszego czasu: 1:22,090


Max Verstappen ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas popołudniowego piątkowego treningu na Autodromo Hermanos Rodriguez. Na dwóch kolejnych pozycjach uplasowali się Ricciardo i Sainz.

Sesja rozpoczęła się dość niemrawo. Dopiero po siedmiu minutach Kimi Raikkonen ukończył pomiarowe okrążenie, uzyskując na supermiękkich oponach rezultat 1:20,027s. Fin wyraźnie walczył z bolidem, który nie zapewniał mu komfortowego poziomu przyczepności. Kilka minut później na torze pojawili się kierowcy Mercedesa, a na pierwszym miejscu z wynikiem 1:19,472s zameldował się zespołowy kolega Raikkonena z Ferrari – Sebastian Vettel.

Niemiec nie cieszył się zbyt długo z prowadzenia w tabeli. Na drugie miejsce zepchnął go Lewis Hamilton, który zyskał przewagę w ostatnim sektorze. Z dobrej strony nadal prezentowało się Renault. W R.S.18 Nico Hulkenberga znalazły się ultramiękkie opony, a Niemiec wykręcił czas 1:19,1s. Kolejne kółko przyniosło jednak poprawę wyniku Vettela, który otarł się o złamanie bariery 1m19s. Chwilę po tym Hartley złożył mocny rezultat i awansował na P1 legitymując się osiągnięciem 1:18,928s.

W pierwszych trzydziestu minutach dochodziło do wielu zmian w czołówce. Przed Hartleyem znaleźli się później Verstappen, Hamilton i Perez. Pierwszy z wymienionych kierowców potwierdzał jednak swoje konkurencyjne tempo z porannych zajęć, schodząc na ultramiękkich oponach do poziomu 1:17,4s. Niemal w tym samym momencie Hamilton zwiedzał trawiaste pobocze pierwszego zakrętu po zblokowaniu kół. Dowodem na mocną formę Red Bulla był drugi czas Daniela Ricciardo, który tracił do Verstappena 0,5s.

Po 35 minutach od startu treningu Vettel i Raikkonen opuścili garaż Scuderii wyposażeni w hipermiękkie ogumienie. Niemiec zdołał awansować tylko na drugie miejsce. Po dwóch sektorach czterokrotny czempion F1 tracił do Verstappena 0,2s, ale na mecie jego deficyt do Holendra wyniósł aż 0,7s. Niezbyt dobrym okrążeniem popisał się narzekający na wibracje Raikkonen, który trafił na czwartą lokatą. Powody do zadowolenia dawał miejscowym kibicom Sergio Perez, który plasował się na siódmym miejscu.

Mniej więcej na półmetku treningu Carlos Sainz wskoczył na drugie miejsce, przed Sebastiana Vettela, po ukończeniu szybkiego kółka na "różowych" Pirelli PZero. Zastanawiająco wyglądała dyspozycja Mercedesa. Po przejazdach na hipermiękkich oponach Hamilton okupował szóste miejsce, tracąc 0,6s do Verstappena, który swój najlepszy wynik osiągał na ultramiękkiej mieszance. Gdy Holender pokonał krótki stint na hipermiękkich oponach podniósł poprzeczkę o kolejne 0,5s. Kierowca Red Bulla w dalszym ciągu narzekał jednak na pracę jednostki napędowej Renault. „Silnik nie robi tego, co powinien!”.

Ricciardo nie spuszczał z tempa i wkrótce trafił na drugie miejsce (+0,153s do lidera). Pomimo świetnej dyspozycji Red Bulla i bardzo optymistycznych osiągów fabrycznego teamu Renault, kolejny fatalny start weekendu zaliczał McLaren. Kierowcy stajni z Woking zajmowali osiemnaste i dwudzieste miejsce.

Tradycyjnie już ostatnia część popołudniowego piątkowego treningu została poświęcona na przygotowania do wyścigu. Ferrari i Mercedes podzieliły między swych zawodników obowiązki ze sprawdzaniem pracy ogumienia. Wiele zespołów w dalszym ciągu narzekało na bardzo wysoką degradację hipermiękkich opon. Pocieszeniem mogły być tylko prognozy pogody, przewidujące na sobotę i niedzielę niższe temperatury.

Kiedy wydawało się, że Red Bull zaliczy idealną sesję i wyśle swym rywalom czytelny sygnał przed kwalifikacjami i wyścigiem, Verstappen zatrzymał swój bolid na poboczu z powodu usterki technicznej.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Slimmy, 26.10.2018 22:52[!]
Co te renówki :o
Aeromis, 27.10.2018 00:03[!]
@Slimmy
Sainz pojechał szybciej o 0,108 sek. od Hartleya i 0,214 sek. szybciej od Pereza, oraz 1,233 sek wolniej od Verstappena. Nic dziwnego tu się nie dzieje, po prostu jest pozytywnie bo ostatnio miewali z tym problemy.
Tetracampeon, 27.10.2018 07:16[!]
Renault - jaka dobra forma. A jaka przewaga Red Bulla. :-O
Matthias, 27.10.2018 07:47[!]
Nie ma felg, są sensory, Merce i Ferki do nory.
Kamikadze2000, 27.10.2018 08:02[!]
Życzyłbym sobie takich wyników co weekend w sezonie 2019. :D
Foryster, 27.10.2018 08:27[!]
Dokładnie! Jakby 2019 przyniósłby taką zmianę byłoby super :)
DBR, 27.10.2018 08:59[!]
Cytat Matthias :
Nie ma felg, są sensory, Merce i Ferki do nory.


Pewny jesteś?

Mercedes dostał zielone swiatło na felgi i je stosuje - we wczorajszym treningu też - co było widać wyraźnie w relacji.
bartoszcze, 27.10.2018 09:26[!]
@Matthias
Felgi akurat są.

Allison mówi, że mają problemy z przegrzewaniem się silnika i używają "łagodnej" mapy.
Podium dla Sainza bym :D
Pauree, 27.10.2018 12:00[!]
Ferki i Merki odkręcą się na quale i będzie zamiecione.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca