F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 201828 października
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,488 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,785 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB141:16,284--9
2.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:16,5380,2540,2549
3.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:16,5660,2820,02811
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:17,0280,7440,4627
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:17,0450,7610,01716
6.16Charles LeclercSauber C371:17,0590,7750,01413
7.55Carlos SainzRenault R.S.181:17,3361,0520,27711
8.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:17,5251,2410,18916
9.9Marcus EricssonSauber C371:17,5651,2810,04014
10.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:17,6231,3390,05810
11.31Esteban OconForce India VJM111:17,7311,4470,10810
12.11Sergio PerezForce India VJM111:17,8191,5350,08810
13.8Romain GrosjeanHaas VF-181:18,1451,8610,32610
14.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:18,4452,1610,30015
15.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:18,5482,2640,10311
16.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:18,6372,3530,08910
17.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:18,6692,3850,0329
18.18Lance StrollWilliams FW411:18,6982,4140,0298
19.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:18,8392,5550,1415
20.20Kevin MagnussenHaas VF-18---1
107% najlepszego czasu: 1:21,624

Embed from Getty Images

Max Verstappen uzyskał najlepszy czas w trzecim treningu przed Grand Prix Meksyku, rozegranym na przesychającym torze. Na kolejnych pozycjach znaleźli się Hamilton i Vettel.

Poranne opady deszczu sprawiły, że sobotnie zajęcia rozpoczynały się na przesychającym torze. Większość kierowców pokonała okrążenia instalacyjne na przejściowym ogumieniu. Zawodnicy Williamsa wybrali do tego celu opony deszczowe. Byli też tacy, na przykład Ricciardo, Vettel czy Verstappen, którzy w początkowych minutach w ogóle nie wyjechali ze swoich garażów.

Pierre Gasly informował, że chociaż nawierzchnia jest w wielu miejscach sucha, to w niektórych miejscach, szczególnie na wewnętrznych częściach zakrętów, nadal można trafić na mokre fragmenty.

Około 10:25 na kółko zapoznawcze wybrał się wspomniany wcześniej Vettel. Niemiec także pokonał pierwsze kilometry na oznaczonych zielonym kolorem Pirelli Cinturato. Czterokrotny mistrz świata pokonał jedno okrążenie i ponownie zameldował się u swoich mechaników. Dopiero na półmetku sesji Fernando Alonso jako pierwszy wyjechał na tor na slickach. W McLarenie Hiszpana znalazły się hipermiękkie opony. Dwukrotny mistrz świata rozpoczął stint od uzyskania czasu 1:21,2s. W niedługim czasie do kierowcy z Oviedo dołączył Gasly, także korzystający z "różowych" opon PZero.

Podczas gdy kolejni kierowcy ostrożnie powiększali swój dorobek kilometrów, mechanicy Haasa dokonywali wymiany chłodnicy w bolidzie Kevina Magnussena. Zespół potwierdził na Twitterze, że Duńczyk nie pojawi się na torze przed zakończeniem FP3. Rezultaty ulegały stopniowej poprawie. Na kwadrans przed jedenastą czasu lokalnego na czele tabeli plasował się Vettel (1:17,836s) przed Sainzem, Leclerckiem, Bottasem i Raikkonenem. Czasów okrążeń nie uzyskali Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Hartley i Magnussen.

Wtedy to Bottas zatrzymał swój bolid na poboczu sekcji stadionowej po tym, jak dostrzegł chmurę dymu unoszącą się za tylnym skrzydłem. W Mercedesie W09 zawiodła hydraulika. „Silnik zgasł i otrzymałem ostrzeżenie. Mam nadzieję, że to niewielki problem, ale musimy go dokładniej zbadać”.

Na siedem minut przed zakończeniem sesji na pierwsze miejsce awansował Charles Leclerc, czwarty był Ericsson. Tuż przed wywieszeniem flagi w szachownicę Verstappen pogodził kierowców z czołówki pokonując okrążenie w czasie 1:16,385s – był to wynik o 0,6s lepszy od Leclerca, o 0,9s od Hamiltona i aż o pełną sekundę od Raikkonena. Kierowcy Red Bulla zgłaszali problemy z działaniem baterii. Kolejne pomiarowe okrążenie przyniosło poprawę u Hamiltona. Postępów dokonał także Vettel, który wspiął się na trzecią lokatę.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 77%
Stan nawierzchni: sucha

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca