F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201825 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:36,231 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB141:38,491--27
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:38,9450,4540,45419
3.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:39,4520,9610,50729
4.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:39,5431,0520,09126
5.31Esteban OconForce India VJM111:40,1021,6110,55926
6.20Kevin MagnussenHaas VF-181:40,2351,7440,13321
7.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:40,4171,9260,18224
8.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:40,4531,9620,03621
9.55Carlos SainzRenault R.S.181:40,5882,0970,13521
10.8Romain GrosjeanHaas VF-181:40,6632,1720,07524
11.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:40,6712,1800,00817
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:41,0232,5320,35224
13.11Sergio PerezForce India VJM111:41,0752,5840,05223
14.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:41,1372,6460,06226
15.18Lance StrollWilliams FW411:41,4933,0020,35622
16.36Antonio GiovinazziSauber C371:41,6623,1710,16924
17.9Marcus EricssonSauber C371:41,9283,4370,26622
18.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:42,1143,6230,18622
19.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:42,3133,8220,19916
20.40Robert KubicaWilliams FW411:42,9924,5010,67926
107% najlepszego czasu: 1:45,385


Max Verstappen uzyskał najlepszy wynik w pierwszym piątkowym treningu przed Grand Prix Abu Zabi. Współpracujący z Williamsem Robert Kubica przejechał 26 okrążeń i wykręcił dwudziesty czas.

Tuż po zapaleniu się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej pojawił się bolid Kimiego Raikkonena. Niedługo po tym na okrążenie instalacyjne wyjechał także Robert Kubica, który w pierwszym treningu zastępował Siergieja Sirotkina.

Zespoły wykorzystywały piątkowe zajęcia na testy nowych rozwiązań. Ferrari przygotowało przednie skrzydło w specyfikacji zbliżonej do sezonu 2019, a Max Verstappen pokonywał pierwsze okrążenia z aparaturą umożliwiającą śledzenie przepływu powietrza wokół bolidu.

Po przejazdach zapoznawczych na torze zapadała cisza. Zespoły nie ryzykowały incydentów lub awarii wiedząc, że dane zyskane w trakcie popołudniowej sesji nie będą reprezentatywne dla kwalifikacji i wyścigu, które odbędą się przy sztucznym świetle i dużo niższych temperaturach.

Jako pierwszy pomiarowe okrążenie ukończył po mniej więcej 25 minutach od startu FP1 Sebastian Vettel. Niemiec uzyskał wynik 1:41,135s. Lepszymi rezultatami popisali się od razu kierowcy Mercedesa. Hamilton zakończył próbę osiągając 1:39,675s. Na trzecią pozycję zepchnął Vettela Valtteri Bottas. Później duet Mercedesa rozdzielił Daniel Ricciardo, który w czwartek nie mógł nachwalić się tempa Red Bulla w trzech ostatnich Grand Prix. Nieszczęśliwie nie mógł jednak skorzystać z tych korzyści.

Osiągi bolidu RB13 stały na zadowalającym poziomie – niedługo po tym Max Verstappen został nowym liderem tabeli z czasem 1:39,287s. Krótko po tym Marcus Ericsson stracił kontrolę nad swym bolidem na wyjściu z pierwszego zakrętu i uderzył w barierę uszkadzając przednie skrzydło swego bolidu. Kierowca Saubera mógł kontynuować jazdę i w ślimaczym tempie skierował się do alei serwisowej.

Po krótkiej przerwie na wymianę opon kierowcy powrócili do pracy na torze. Bottas otrzymał do swojego bolidu supermiękkie opony. W dwóch pierwszych sektorach Fin wykręcił lepsze międzyczasy od Bottasa, ale przez szeroki wyjazd w szykanie nie poprawił czasu Holendra. Po pięćdziesięciu minutach Robert Kubica plasował się z tyłu stawki. Polak od początku podkreślał jednak, że jego celem na trening będzie praca nad ustawieniami i aerodynamiką w ramach przygotowań do kolejnego sezonu. Krakowianin miał na koncie czternaście okrążeń i dodawał do swego dorobku kolejne kilometry.

Tuż przed godziną czternastą Verstappen poprawił swój rekordowy wynik, schodząc na nowych hipermiękkich oponach do poziomu 1:38,481s. Dało mu to przewagę niemal jednej pełnej sekundy nad Bottasem i Hamiltonem. Były kierowca F1, a obecnie komentator Sky – Anthony Davidson stwierdził: „Mercedes nie wygląda najlepiej. Zdaje się, że brakuje im trochę przyczepności”.

Sebastian Vettel przeżył groźny moment, gdy wyjeżdżając z sekcji przy hotelu Viceroy ledwo uniknął kontaktu z barierą. Kierowcy Ferrari pokonywali kolejne kółka nie naciskając na poprawę rezultatów. Niemiec zajmował ósme miejsce, a jego zespołowy partner – Kimi Raikkonen, plasował się na siódmej pozycji. Obaj tracili do lidera po około dwie sekundy. Swój wynik poprawił za to Ricciardo, który na hipermiękkim ogumieniu wskoczył na drugie miejsce, tracąc pół sekundy do Verstappena. Australijczyk odnotował przy tym nowy absolutny rekord w trzecim sektorze.

Znajdujący się tuż nad Kubicą Alonso miał szansę poprawić swój wynik i opuścić dziewiętnaste miejsce w klasyfikacji, ale kończąc pomiarowe kółko najechał na wysoki krawężnik, rujnując szybką próbę. W czołowej dziesiątce wysoko sklasyfikowani byli Esteban Ocon i Kevin Magnussen – odpowiednio na piątym i szóstym miejscu, przed reprezentantami Ferrari. Dalej można było zobaczyć nazwiska Carlosa Sainza i Romaina Grosjeana. Po raz kolejny blisko poziomu czołowej dziesiątki znajdował się kończący przygodę z Toro Rosso Pierre Gasly, który o 0,4s wyprzedzał Nico Hulkenberga.

Ostatnie minuty akcji na torze upływały spokojnie. W garażu Toro Rosso panowała jednak gorąca atmosfera. Z tyłu bolidu Gasly'ego unosił się dym. Chociaż Francuz był gotowy na kolejny wyjazd, został zmuszony do rezygnacji z jazdy i opuszczenia kokpitu. Ted Kravitz donosił, że w STR13 juniora Red Bulla mogło dojść do problemów z układem elektrycznym.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
JuJu_Hound, 23.11.2018 12:16[!]
Nie ogladalem, Robert robil program pod wyscig?
mr_bean2000, 23.11.2018 12:21[!]
@JuJu_Hound Pod 2019

Albo five o'clocki już mu bolid sabotują :P
djescape, 23.11.2018 12:21[!]
@JuJu_Hound program pod następny sezon
shaq, 23.11.2018 13:13[!]
Jak Honda zbuduje lepszy silnik niż Renault, to w następnym sezonie możemy mieć powtórkę z lat 2009-13.
JuJu_Hound, 23.11.2018 14:19[!]
@shaq Daniel sie pochlasta jak tak bedzie...
Kamikadze2000, 23.11.2018 14:27[!]
@shaq - obyś był dobrym prorokiem. :))
marios76, 23.11.2018 18:55[!]
@shaq Jak Honda zbuduje, to Alonso slyszal dwa sezony. Renault nie jest tak daleko jak sie wydaje- obaj kierowcy Red Bulla wygrywali w tym sezonie wyscigi! Zobaczymy ;) A Daniel czego mialby zalowac? Ze moglby powalczyc o tytul, ale by mu nie pozwolili? Ja mu zycze, zeby jego ruch, stal sie czyms w rodzaju tego, co udalo sie Hamiltonowi.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca