F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201825 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:36,231 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:37,236--37
2.33Max VerstappenRed Bull RB141:37,2800,0440,04432
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:37,4280,1920,14831
4.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:37,4430,2070,01535
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:37,4610,2250,01840
6.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:37,5690,3330,10839
7.8Romain GrosjeanHaas VF-181:38,0600,8240,49130
8.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:38,2300,9940,17036
9.20Kevin MagnussenHaas VF-181:38,3181,0820,08830
10.31Esteban OconForce India VJM111:38,4021,1660,08433
11.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:38,5061,2700,10432
12.55Carlos SainzRenault R.S.181:38,5111,2750,00537
13.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:38,7251,4890,21435
14.11Sergio PerezForce India VJM111:38,8061,5700,08131
15.16Charles LeclercSauber C371:38,8311,5950,02533
16.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:38,9571,7210,12635
17.9Marcus EricssonSauber C371:39,5022,2660,54536
18.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:39,9382,7020,43618
19.18Lance StrollWilliams FW411:40,0462,8100,10833
20.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:40,9353,6990,88939
107% najlepszego czasu: 1:44,043


Valtteri Bottas z Mercedesa popisał się najlepszy czasem okrążenia w trakcie wieczornego piątkowego treningu na torze Yas Marina. Czołową trójkę tabeli uzupełnili Max Verstappen i Daniel Ricciardo.

Druga sesja odbywała się w warunkach zbliżonych do tych, jakie będą panować podczas kwalifikacji i wyścigu. Nie dziwiła więc wzmożona aktywność zespołów. Jako pierwsi garaże opuścili reprezentanci Williamsa – Lance Stroll i żegnający się ze startami w Formule 1 Siergiej Sirotkin. Z wyjazdem zwlekali jedynie kierowcy Red Bulla, którzy dyktowali tempo podczas porannych zajęć.

Po kwadransie liderem klasyfikacji był Valtteri Bottas. Za Finem, ze stratą 0,7s plasował się Lewis Hamilton, który powrócił do swego standardowego numeru startowego #44. Gdy szybkie okrążenie ukończył Verstappen, urzędujący mistrz świata został zepchnięty na trzecią pozycję. Kierowcy Red Bulla i Bottas rozpoczęli pracę na ultramiękkich oponach, podczas gdy Hamilton i zawodnicy Ferrari mieli w swych bolidach supermiękkie Pirelli PZero. W kolejnych minutach różnice w czołówce stały się nieco mniejsze, ale wtedy to Daniel Ricciardo awansował na P1 przebijając czas Bottasa o zaledwie 0,008s.

Tym razem obaj zawodnicy Srebrnych Strzał nie narzekali na balans, a chwalili przewidywalne prowadzenie się bolidu. W tym samym czasie hipermiękkie opony znalazły się w Ferrari Raikkonena.

Mistrz świata z 2007 roku zrobił z nich użytek i uzyskał lepszy wynik od Ricciardo – 1:37,461s. Symulację przejazdu kwalifikacyjnego zakończył wkrótce Vettel. Nie udało się mu jednak przeskoczyć przed Raikkonena. Sztuka ta powiodła się Bottasowi, który na najbardziej miękkich oponach ustanowił czas 1:37,236s. Verstappen musiał zadowolić się drugą lokatą – tylko pięć setnych sekundy za ubiegłorocznym zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi. Trzeba mieć jednak na uwadze, że pod koniec pomiarowego kółka Holender musiał ominąć kilku wolniejszych kierowców. Trzecie miejsce należało do Hamiltona.

Verstappen po raz kolejny w tym sezonie zgłaszał Red Bullowi problemy z funkcjonowaniem jednostki napędowej. Tym razem dotyczyły one pracy baterii. Daniel Ricciardo nie poradził sobie zbyt dobrze na początku przejazdu z małą ilością paliwa. Musiał zadowolić się szóstym miejscem, pół sekundy za zespołowym kolegą z Red Bulla. Kolejna próba kierowcy z Perth była już dużo lepsza i dała mu awans do czołowej trójki. Na czwarte miejsce spadł Hamilton. Dalej Raikkonen wyprzedzał Vettela o 0,108s.

W środku stawki po raz kolejny obserwowaliśmy zaciętą walkę pomiędzy Force India, Haasem i Renault. Na pół godziny przed wywieszeniem flagi w szachownicę najlepszym czasem spoza grupy trzech najmocniejszych teamów legitymował się Romain Grosjean, za którym znajdowali się Nico Hulkenberg, Kecin Magnussen i Esteban Ocon. Podobnie jak miało to miejsce po południu jedenasta pozycja należała do Pierre'a Gasly'ego z Toro Rosso. Za Francuzem plasował się z kolei Carlos Sainz.

Gdy kierowcy rozpoczęli długie stinty, przygotowujące ich do rywalizacji w niedzielnym wyścigu, szybko zaczęli narzekać na ziarnienie przednich opon. Hipermiękkie opony zużywały się w szybkim tempie. Z dużym prawdopodobieństwem zespoły postarają się maksymalnie ograniczyć jej wykorzystanie w niedzielnym wyścigu. Średnie czasy kierowców na długich przejazdach pokazywały, iż najlepszymi osiągami ponownie dysponował Bottas. Według kalkulacji telewizji Sky Fin utrzymywał tempo 1:41,1s podczas stintu liczącego pięć okrążeń. O 0,4s wolniejsi byli Raikkonen i Vettel. Co ciekawe najszybszy z kierowców Red Bulla – Max Verstappen pokonywał kolejne kółka notując wyniki na poziomie 1:43s.

Ostatnie minuty przebiegały spokojnie. Pod koniec zajęć Hamilton nie naciskał zbyt mocno, ale na wyjściu z trzynastego zakrętu zaliczył uślizg po najechaniu na tarkę w trzynastym zakręcie.

Ostatni piątek tego sezonu z akcją na torze kończył się w dobrze znanym układzie na tyłach stawki. Najsłabsze czasy wykręcili kierowcy Williamsa: Stroll przed Sirotkinem. Nieznacznie lepszy wynik od duetu stajni z Grove uzyskał Stoffel Vandoorne, który przygotowuje się już do debiutu w Formule E.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 23.11.2018 16:09[!]
@Phaedra
A tak poza tym, to w domu wszyscy zdrowi?
F1V0, 23.11.2018 16:18[!]
@Phaedra
No wszyscy tutaj ubolewają nad twoim nieszczęściem, że Kubica jednak wrócił.
Ap4cz05, 23.11.2018 16:19[!]
@Phaedra
Smutny człowiek jest z Ciebie.
michal132, 23.11.2018 16:20[!]
@Phaedra
takim komentarzem robisz z siebie jeszcze większego błazna
Phaedra, 23.11.2018 20:46[!]
Żyję, błogosławieni Moderatorzy.
derwisz, 24.11.2018 02:53[!]
Cytat :
Zdaniem szefa Mercedesa nie należy wykluczać tego, że Kubica przeskoczy do jednej z czołowych ekip. - Jeśli Robert jest w stanie jeździć na najwyższym poziomie, rozwijać Williamsa i przyspieszać samochód, być mocnym w porównaniu z George’em Russellem, to myślę, że Robertem znów mogą zainteresować się duże zespoły i powiedzieć „Dobra, widzimy, że wciąż potrafi to robić, nie ma problemu z ręką”. Wszystko jest możliwe - mówił Wolff.

- F1 to środowisko, w którym najważniejsze są osiągi. Ten, który spisuje się najlepiej, dostanie najlepszy samochód. Jeśli Robert w Williamsie zdmuchnie George’a w każdej sesji i nagle Williams będzie na ósmej pozycji, a nie na osiemnastej, to zapewniam was, że każdy duży zespół popatrzy na Roberta i spyta, czy chcesz dla nas jeździć - dodał.
Więcej: http://www.sport....zym.html#MT_1Zdjecie



Nie ważne czy Kubica będzie miał najsłabszy bolid w stawce który pozwala walczyć o przedostatnie miejsce w wyścigu. Najważniejsze będzie wywalczenie pozycji lidera zespołu i wykazanie zdecydowanej wyższości nad Russelem i ta rywalizacja będzie mnie interesowała przede wszystkim. To jest podstawa dla każdego kierowcy wyścigowego. Pokonać rywala (najczęściej jest nim partner z zespołu) ścigającego się na takim samym sprzęcie.
marios76, 24.11.2018 08:49[!]
@derwisz Oczywiscie, ze ten sezon moze otworzyc nastepne drzwi. Jestem spokojnej dobrej mysli. Powrot jest olbrzymim sukcesem, nastepne moga byc nawet mniejsze, a i tak moga dac swietny efekt. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca