ANDRE LOTTERER

CaterhamCaterham CT05
Starty:1 GP
Pierwszy start w F1:Grand Prix Belgii 2014
Wygrane:0 (0,0%)
Pierwsza wygrana: -
Podia:0 (0,0%)
Zdobyte punkty:0
Pole position:0 (0,0%)
Najszybsze okrążenia:0 (0,0%)
Narodowość: NiemcyData urodzenia: 19 listopada 1981Miejsce urodzenia: DuisburgMiejsce zamieszkania: Monte Carlo (Monako)Oficjalna strona: -Wzrost: 184 cmWaga: 74 kgStan cywilny: KawalerImiona dzieci: -

KARIERA

2014
W Długodystansowych Mistrzostwach Świata po raz kolejny zostaje wicemistrzem, lecz tym razem musi uznać wyższość kierowców Toyoty. Udaje mu się wraz z Marcelem Fasslerem oraz Benoitem Treluyerem po raz trzeci w karierze wygrać wyścig Le Mans 24h, a on sam pozostaje cichym bohaterem rywalizacji, ze względu na fantastyczne tempo w ostatnich godzinach zmagań. Niespodziewanie dołącza do stawki Formuły 1 na Grand Prix Belgii, zastępując Kamui Kobayashiego w barwach Caterhama. Do wyścigu kwalifikuje się na 21 miejscu przed partnerem z zespołu, natomiast z rywalizacji odpada już po kilku okrążeniach ze względu na defekt silnika. Dostaje jeszcze propozycje startu na Monzy i w Abu Zabi, aczkolwiek nie decyduje się na powrót do bolidu F1.
2013
Kontynuuje starty w WEC i pomimo trzech wygranych, zostaje wicemistrzem. W Japonii natomiast ponownie ograniczył się do Formuły Nippon, która zmieniła nazwę na Super Formula. W niej także zdobywa tytuł wicemistrza z dorobkiem dwóch zwycięstw oraz jednego pole position.
2012
Angażuje się w pełen sezon startów w nowo utworzonych Długodystansowych Mistrzostwach Świata wraz z ekipą Audi. W parze z Benoitem Treulyerem oraz Marcelem Fasslerem zdobywa mistrzowski tytuł, po drodze wygrywając trzy wyścigi, w tym po raz drugi z rzędu Le Mans 24h. Starty w Japonii ogranicza do Formuły Nippon, gdzie nie obronił mistrzowskiej korony i został sklasyfikowany dopiero jako czwarty.
2011
Sezon 2011 jest jego jednym z najlepszych w karierze. Zdobywa upragniony tytuł mistrza w Formule Nippon, natomiast w wyścigu Le Mans odnosi zwycięstwo. Startuje także w Super GT, aczkolwiek jest tam dopiero ósmy. Ponadto zalicza start w dwudziestoczterogodzinnej rywalizacji na torze Nurburgring za kierownicą Lexusa LFA.
2010
Kontynuuje starty w Super GT oraz Formule Nippon i w obu seriach kończy zmagania na drugich pozycjach. Zostaje fabrycznym kierowcą Audi i po raz kolejny przystępuje do wyścigu Le Mans, który kończy tym razem na drugim miejscu. Zalicza także pojedynczy start w American Le Mans Series.
2009
Sezon 2009 stoi pod znakiem kilku zmian w jego karierze. W Super GT przypieczętowuje drugi tytuł mistrza, natomiast w Formule Nippon kończy zmagania na trzeciej lokacie. Bierze udział w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu Le Mans w ekipie Colina Kollesa, dojeżdżając do mety w parze z Charlesem Zwolsmanem oraz Narainem Karthikeyanem na siódmym miejscu. Zalicza również dwa wyścigi w A1GP, gdzie zdobywa tylko dwa punkty.
2008
Kontynuuje starty w obu seriach i w obu zostaje sklasyfikowany na koniec zmagań na trzecim miejscu, bez zwycięstw w swoim dorobku.
2007
Tak jak w 2005 roku, po udanym sezonie, notuje spadek formy i w Formule Nippon jest dopiero piąty, natomiast w Super GT nie udaje mu się obronić tytułu i kończy sezon na szóstej lokacie.
2006
Sezon 2006 przynosi mu spore sukcesy, w Super GT zostaje mistrzem, wygrywając jeden wyścig i zdobywając ogólnie trzy miejsca na podium. W Formule Nippon z kolei kończy zmagania na najniższym stopniu podium, z dwoma wygranymi na koncie.
2005
Tak jak w dwóch poprzednich latach, kontynuuje starty w Formule Nippon oraz Super GT. W obu seriach notuje regres i za kierownicą bolidu jest na koniec mistrzostw czwarty, natomiast w samochodzie dopiero siedemnasty.
2004
Kontynuuje starty w obu seriach i w Formule Nippon zostaje wicemistrzem z dorobkiem dwóch zwycięstw oraz dwóch miejsc na podium. W Super GT również notuje progres i kończy zmagania na ósmej lokacie.
2003
Po sezonie 2002 zakończył współpracę z Jaguarem i podjął decyzję o wyjeździe do Japonii. Zasila stawkę Formuły Nippon oraz Super GT. Za kierownicą bolidu udaje mu się zdobyć pole position, trzykrotnie zameldować na podium i w ostatecznym rachunku ukończyć mistrzostwa na piątym miejscu. W Super GT natomiast bierze udział w pięciu wyścigach i znajduje się na koniec sezonu dopiero w trzeciej dziesiątce.
2002
Zostaje kierowcą testowym Jaguara w Formule 1 i zalicza pojedyncze starty w mistrzostwach FIA GT oraz ChampCar. Za kierownicą Porsche 911 GT3 melduje się od razu na podium, z kolei za oceanem zdobywa tylko jeden punkt i zostaje sklasyfikowany w końcowej tabeli jako dwudziesty drugi zawodnik mistrzostw.
2001
Pozostaje w Formule 3, aczkolwiek zasila stawkę brytyjskiej edycji tych mistrzostw. Dołącza do juniorskiej ekipy Jaguara, który umożliwia mu debiut za kierownicą bolidu Formuły 1. Mimo to sezon nie układa się po jego myśli i pomimo trzech pole position, zwycięża tylko raz i zostaje sklasyfikowany na siódmej pozycji.
2000
W 2000 roku awansuje do niemieckiej Formuły 3. Przez cały sezon zwycięża w trzech wyścigach, raz zdobywa pole position i ogółem staje na podium siedmiokrotnie. Zmagania kończy na czwartej pozycji.
1999
Kontynuuje starty w Formule BMW, gdzie po raz kolejny okazuje się być niepokonany i zdobywa mistrzowski tytuł. Ściga się jednocześnie w Formule Renault 2.0, lecz w tej serii odnosi tylko jedno zwycięstwo i zostaje sklasyfikowany na piątym miejscu.
1998
Przesiada się do jednomiejscowego bolidu, dołączając do stawki niemieckiej Formuły BMW Junior. Już w pierwszym sezonie po opuszczeniu kartingu, zdobywa mistrzowski tytuł, wcześniej wygrywając aż czternaście wyścigów.
1989 -1997
Rozpoczyna swoją przygodę z wyścigami w 1989 roku od kartingu. Od tamtej pory startuje m.in. w mistrzostwach Niemiec, Holandii i Belgii, zdobywając wiele tytułów w kategoriach juniorów oraz seniorów.

STATYSTYKI W F1

SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P.pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
20142410000001Caterham
Razem:100 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 1 (100,0%) 1
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.