GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND 1966
Nürburgring07 sierpnia

Długość toru: 22,81 kmLiczba okrążeń: 15Pełny dystans: 342,150 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne8:22,700 - Jim Clark (Lotus 33), 1965Najszybsze okrążenie wyścigu8:24,100 - Jim Clark (Lotus 33), 1965Największa średnia prędkość wyścigu160,542 km/h - Jim Clark (Lotus 33), 1965
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Jack Brabham 315 okr. 2h27m03,
2.
John Surtees 715 okr. +0:44,400
3.
Jochen Rindt 815 okr. +2:32,600
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +4 | Jack Brabham 3 | Brabham BT19 | 15 | 2h27m03, | 0 | |
2 | = | John Surtees 7 | Cooper T81 | 15 | +0:44,400 | 0 | |
3 | +6 | Jochen Rindt 8 | Cooper T81 | 15 | +2:32,600 | 0 | |
4 | +6 | Graham Hill 5 | BRM P261 | 15 | +6:41,400 | 0 | |
5 | -2 | Jackie Stewart 6 | BRM P261 | 15 | +8:28,900 | 0 | |
6 | = | Lorenzo Bandini 9 | Ferrari 312/66 | 15 | +10:56,400 | 0 | |
7 | +1 | Dan Gurney 12 | Eagle T1G | 14 | +1 okr. | 0 | |
8 | +8 | Peter Arundell 2 | Lotus 33 | 14 | +1 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Mike Spence 15 | Lotus 25 | 12 | alternator | 0 | |||
Jim Clark 1 | Lotus 33 | 11 | wypadek | 0 | |||
Chris Lawrence 20 | Cooper T73 | 10 | zawieszenie | 0 | |||
Ludovico Scarfiotti 11 | Ferrari 246 | 9 | elektryka | 0 | |||
Mike Parkes 10 | Ferrari 312/66 | 9 | silnik/wypadek | 0 | |||
Denny Hulme 4 | Brabham BT20 | 8 | zapłon | 0 | |||
Bob Bondurant 14 | BRM P261 | 3 | silnik | 0 | |||
Jo Bonnier 17 | Cooper T81 | 3 | sprzęgło | 0 | |||
Bob Anderson 19 | Brabham BT11 | 2 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
John Taylor 16 | Brabham BT11 | 0 | tragiczny wypadek | 0 |
Najszybsze okrażenie: John Surtees (Cooper T81) - 8:49,000 na 4 okr.