JULES BIANCHI

MarussiaMarussia MR03
Starty:34 GP
Pierwszy start w F1:Grand Prix Australii 2013
Wygrane:0 (0,0%)
Pierwsza wygrana: -
Podia:0 (0,0%)
Zdobyte punkty:2
Pole position:0 (0,0%)
Najszybsze okrążenia:0 (0,0%)
Narodowość: FrancjaData urodzenia: 3 sierpnia 1989Miejsce urodzenia: NiceaData śmierci: 17 lipca 2015Miejsce śmierci: NiceaMiejsce zamieszkania: -Oficjalna strona: www.jules-bianchi.comWzrost: 179 cmWaga: 68 kgStan cywilny: KawalerImiona dzieci: -

KARIERA

2014
Sezon 2014 stoi pod znakiem kolejnych postępów, które w Grand Prix Monako owocują pierwszymi punktami w karierze oraz w historii zespołu Marussia. Mimo to w normalnych okolicznościach bolid MR03 wciąż nie pozwala wyrwać się z końca stawki, więc cały rok jest skazany na walkę z partnerem i kierowcami Caterhama. Podczas Grand Prix Japonii ma koszmarny wypadek, gdy po wpadnięciu w poślizg uderzył z pełną prędkością w dźwig ściągający wrak bolidu Adriana Sutila. Trafia do szpitala z poważnymi obrażeniami głowy i zostaje poddany wielu operacjom. Przetransportowany do Nicei umiera 17 lipca 2015 roku.
2013
W ostatniej chwili otrzymuje angaż w ekipie Marussia, która zwalnia mu miejsce kosztem Luiza Razii. Pomimo niewielkiej ilości pokonanych kilometrów za kierownicą bolidu MR02 podczas testów, od pierwszych wyścigów sezonu prezentuje mocne tempo, zdobywając wysokie 13 miejsce już podczas drugiej rundy sezonu w Malezji. Nie zdobywa punktów, czego przyczyną jest niewystarczająco konkurencyjny bolid, w związku z czym kończy mistrzostwa na 19 miejscu. Pozostaje na kolejny rok w rosyjskiej ekipie.
2012
Zostaje wypożyczony przez Ferrari do zespołu Force India, w którym otrzymuje posadę kierowcy testowego. Bierze udział z hinduską ekipą w dziewięciu piątkowych treningach, dostając również kilka dni testowych za kierownicą bolidu VJM05. Jednocześnie startuje w Word Series by Renault, gdzie wygrywa trzy wyścigi, lecz w ostatecznym rozrachunku zostaje wicemistrzem.
2011
Pozostaje na kolejny sezon w serii GP2 z zespołem ART. Odnosi jedyne zwycięstwo podczas głównego wyścigu na Silverstone i ponownie kończy mistrzostwa na trzeciej lokacie, przegrywając tytuł wicemistrza o zaledwie jeden punkt.
2010
Zalicza debiut w oficjalnym przedsionku Formuły 1 - serii GP2. Reprezentuje barwy ekipy ART Grand Prix, z którą zdobywa trzy pole position, lecz nie wygrywa żadnego wyścigu. Na koniec sezonu zostaje sklasyfikowany na trzecim miejscu z dorobkiem 53 punktów. Tak samo jak w zeszłym roku, zostaje zaproszony przez Ferrari na testy młodych kierowców.
2009
Zostaje w europejskiej edycji Formuły 3, tym razem przypieczętowując tytuł mistrza z dorobkiem 114 punktów oraz dziewięcioma wygranymi. Pod koniec roku bierze udział w testach młodych kierowców z ekipą Ferrari, zostając członkiem jej programu rozwojowego.
2008
Przenosi się do Formuły 3 Euroseries, gdzie wygrywa dwa wyścigi i kończy zmagania na trzecim miejscu z dorobkiem 50 punktów. Ponadto wygrywa wyścig Masters of Zolder, który nie jest zaliczany do mistrzostw.
2007
Przesiada się do jednomiejscowego bolidu, zasilając stawkę francuskiej Formuły Renault 2.0, jednocześnie biorąc udział w kilku wyścigach europejskiej edycji tych mistrzostw. We francuskim czempionacie wygrywa pięć wyścigów, melduje się jedenaście razy na podium i zdobywa tytuł mistrza.
2004 -2006
Rozpoczyna przygodę z motorsportem od startów w kartingu. W ciągu trzech lat spędzonych za kierownicą gokarta odnosi wiele sukcesów, zostając m.in. mistrzem Azji oraz Europy.

STATYSTYKI W F1

SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P.pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
201417152001003Marussia
201319190000003Marussia
201200000000Force India
Razem:3420 (0,0%) 0 (0,0%) 1 (2,9%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 6 (17,6%) 2
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.