JEAN-ERIC VERGNE

Toro RossoToro Rosso STR9
Starty:58 GP
Pierwszy start w F1:Grand Prix Australii 2012
Wygrane:0 (0,0%)
Pierwsza wygrana: -
Podia:0 (0,0%)
Zdobyte punkty:51
Pole position:0 (0,0%)
Najszybsze okrążenia:0 (0,0%)
Narodowość: FrancjaData urodzenia: 25 kwietnia 1990Miejsce urodzenia: PontoiseMiejsce zamieszkania: -Oficjalna strona: www.jeanericvergne.comWzrost: 180 cmWaga: 67 kgStan cywilny: KawalerImiona dzieci: -

KARIERA

2014
W sezonie 2014 widać u niego sporą przemianę, praktycznie nie popełnia już błędów i wykorzystuje każdą nadarzającą się okazję. Mimo to podobnie jak w poprzednich latach, jego nowy zespołowy partner również okazuje się być szybszy w kwalifikacjach, aczkolwiek detronizuje go w wyścigach, w których zdobył o czternaście punktów więcej. Podobnie jak w ubiegłym roku, tak i teraz jego największą bolączką są częste awarie bolidu. Ostatecznie kończy zmagania na trzynastej pozycji i mimo tego traci fotel w Toro Rosso, o który do samego końca walczył z Carlosem Sainzem Jr.
2013
To zdecydowanie nie był jego sezon. Pomimo tego, że dysponuje bardziej konkurencyjnym bolidem, nie kończy wielu wyścigów przez jego usterki, natomiast w kwalifikacjach był tylko cztery razy szybszy od zespołowego partnera. Ponadto swoje ostatnie punkty zdobywa w siódmej rundzie sezonu na torze w Kanadzie, gdzie odnotował swój najlepszy wynik w Formule 1, szóste miejsce. Traci szansę na posadę w Red Bullu, jednakże udaje mu się przedłużyć kontrakt z Toro Rosso. Rok kończy na piętnastej pozycji z 13 punktami na koncie.
2012
Zalicza udany debiut w Formule 1, podczas którego pokonuje bardziej doświadczonego partnera z zespołu - Daniela Ricciardo. Zdobywa pierwsze punkty już w drugim wyścigu sezonu, jednakże na kolejną zdobycz musi czekać aż do Grand Prix Belgii. Przez większość sezonu ściga się niekonkurencyjnym samochodem, a na dodatek zawodzi w kwalifikacjach, odpadając w Q1 aż ośmiokrotnie. Rok kończy na siedemnastej pozycji z 16 punktami na koncie. Przedłuża kontrakt z Toro Rosso do końca sezonu 2013.
2011
Zalicza pełen sezon w World Series by Renault i zostaje wicemistrzem. Pod koniec roku bierze udział w trzech piątkowych treningach z zespołem Toro Rosso. Po raz kolejny zalicza testy za kierownicą bolidu Formuły 1, lecz tym razem z czołową ekipą Red Bull Racing. Przed świętami Bożego Narodzenia zostaje potwierdzony jako kierowca Toro Rosso w sezonie 2012.
2010
W brytyjskiej Formule 3 zdobywa mistrzostwo, wygrywając po drodze trzynaście wyścigów. Występuje również gościnnie w serii GP3, Formule Renault 3.5 i bierze udział w Grand Prix Makau, które kończy na siódmym miejscu. Zalicza pod koniec roku test za kierownicą bolidu Formuły 1 stajni Toro Rosso.
2009
Kontynuuje starty w obu seriach i w obu zostaje wicemistrzem. Odnosi łącznie siedem zwycięstw i przenosi się na następny rok do brytyjskiej Formuły 3.
2008
Rozpoczyna starty w europejskiej i zachodnioeuropejskiej Formule Renault. W europejskiej edycji jest szóstym zawodnikiem mistrzostw, a w zachodnioeuropejskiej czwartym.
2007
Dołącza do francuskiej Formuły Renault. Już w pierwszym roku startów w bolidach jednomiejscowych udowodnił swą wartość i sięgnął po mistrzowski tytuł.
2001
Rozpoczyna starty w kartingu.

STATYSTYKI W F1

SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P.pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
2014131922007005Toro Rosso
2013151913003005Toro Rosso
2012172016004004Toro Rosso
201100000000Toro Rosso
Razem:58510 (0,0%) 0 (0,0%) 14 (24,1%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 14 (24,1%) 1
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.