CHARLES PIC

LotusLotus E22
Starty:39 GP
Pierwszy start w F1:Grand Prix Australii 2012
Wygrane:0 (0,0%)
Pierwsza wygrana: -
Podia:0 (0,0%)
Zdobyte punkty:0
Pole position:0 (0,0%)
Najszybsze okrążenia:0 (0,0%)
Narodowość: FrancjaData urodzenia: 15 lutego 1990Miejsce urodzenia: MontélimarMiejsce zamieszkania: -Oficjalna strona: www.charles-pic.comWzrost: 178 cmWaga: 60 kgStan cywilny: KawalerImiona dzieci: -

KARIERA

2013
Na początku sezonu decyzja o zmianie zespołu wydaje się być błędna, ponieważ nowy bolid Caterhama prezentuje gorsze osiągi od maszyny Marussi. Mimo to od Grand Prix Hiszpanii tempo CT03 ulega poprawie, dzięki czemu otrzymuje szansę na lepsze wyniki. Tak jak przed rokiem, bolid nie pozwala mu na zdobycie punktów. Jego najlepszym rezultatem jest czternaste miejsce wywalczone w Malezji i Korei. Kończy sezon na dwudziestym miejscu w tabeli.
2012
Przed rozpoczęciem sezonu zalicza zaledwie dwa dni testowe, jeżdżąc bolidem z 2011 roku. Ekipa Marussia nie jest w stanie przygotować nowego bolidu na przedsezonowe testy, w związku z czym debiutuje w Formule 1 niesprawdzoną maszyną. Przez cały rok prezentuje tempo zbliżone do swojego doświadczonego partnera - Timo Glocka, często pokonując go podczas kwalifikacji oraz wyścigów. Sezon kończy na 21 miejscu z zerowym dorobkiem punktów. Pod koniec roku podpisuje wieloletni kontrakt z Caterhamem.
2011
Zostaje w GP2 lecz zmienia zespół na Barwa Addax Team. Zalicza zdecydowanie lepszy sezon. Kończy go na czwartym miejscu z dorobkiem pięćdziesięciu dwóch punktów i dwoma odniesionymi zwycięstwami. Bierze udział w testach młodych kierowców z zespołem Virgin Racing. Zostaje kierowcą ekipy w następnym sezonie zastępując Jerome'a d'Ambrosio.
2010
Zalicza debiut w przedsionku Formuły 1 - serii GP2. Reprezentuje barwy zespołu Arden International i wygrywa w swoim debiucie na hiszpańskim torze Catalunya. W trakcie całego sezonu punktował tylko cztery razy. Staje jeszcze raz na podium podczas głównego wyścigu na torze Hockenheim, gdzie startował z pole position. Sezon kończy na dziesiątym miejscu z dorobkiem dwudziestu ośmiu punktów.
2009
Pozostaje na kolejny rok w Formule Renault 3.5. Ten sezon może zaliczyć do bardziej udanych. Ponownie wygrywa dwa wyścigi, lecz tym razem zostaje trzecim zawodnikiem mistrzostw. Pod koniec roku staruje w GP2 Asia i odnosi jedno zwycięstwo.
2008
Dołącza do stawki Word Series by Renault. Reprezentując barwy ekipy Tech 1 Racing wygrywa dwa wyścigi i kończy sezon na szóstym miejscu.
2007
Kontynuuje starty we francuskiej Formule Renault. Dołącza również do europejskiej edycji mistrzostw, gdzie odnosi jedno zwycięstwo i zostaje sklasyfikowany na czwartym miejscu.
2006
Przesiada się do bolidu jednomiejscowego. Debiutuje w francuskiej Formule Renault. Wygrywa jeden wyścig i kończy sezon na trzecim miejscu.
2002
Rozpoczyna starty w kartingu.

STATYSTYKI W F1

SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P.pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
201400000000Lotus
201320190000004Caterham
201221200000005Marussia
Razem:3900 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 9 (23,1%) 3
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.