MAX VERSTAPPEN

Red BullRed Bull RB16
Starty:102 GP
Pierwszy start w F1:Grand Prix Australii 2015
Wygrane:8 (7,8%)
Pierwsza wygrana:Grand Prix Hiszpanii 2016
Podia:31 (30,4%)
Zdobyte punkty:948
Pole position:2 (2,0%)
Najszybsze okrążenia:7 (6,9%)
Narodowość: HolandiaData urodzenia: 30 września 1997Miejsce urodzenia: Hasselt (Belgia)Miejsce zamieszkania: Monte Carlo (Monako)Oficjalna strona: www.verstappen.nlWzrost: 180 cmWaga: 67 kgStan cywilny: KawalerImiona dzieci: -

KARIERA

2019
W obliczu odejścia Ricciardo z Red Bulla zostaje nowym liderem zespołu, biorąc na swoje barki rozwój RB15 napędzanego silnikiem Hondy. Wywiązuje się ze swoich obowiązków wzorowo. W wewnętrznym pojedynku demoluje Pierre'a Gasly oraz wygrywa trzy wyścigi na torach w Austrii, Niemczech oraz Brazylii. Ponadto zgarnia pierwsze pole position w karierze na Hungaroringu i powtarza tę sztukę jeszcze na Interlagos. W drugiej połowie sezonu daje jednak o sobie znać jego gorąca głowa. W Belgii angażuje się w kolizję z Raikkonenem, a w Meksyku traci pierwsze pole startowe przez zignorowanie żółtych flag na ostatnim przejeździe. Z kolei w niedzielnym wyścigu angażuje się w incydent z Bottasem, który przekreślił szanse na dobry wynik. W klasyfikacji zajmuje trzecie miejsce z dorobkiem 278 punktów.
2018
Rozpoczyna sezon w fatalnym stylu. W Australii obraca się, podczas czasówki w Bahrajnie ląduje na barierach, w Chinach doprowadza do kontaktu z Vettelem, w Azerbejdżanie angażuje się w kolizję z Ricciardo, a w Monako będąc faworytem do pole position doszczętnie rozbija bolid w trzecim treningu i nie bierze udziału w kwalifikacjach. Od Grand Prix Kanady zmienia podejście do wyścigów, co zaczyna procentować. Wygrywa chaotyczne zmagania w Austrii, a po letniej przerwie jest drugim najlepiej punktującym kierowcą w stawce. Dopisuje do dorobku zwycięstwo w Meksyku, natomiast w Brazylii jadąc po trzeci trumf uderza w niego dublowany Ocon i spada na drugie miejsce. Kończy mistrzostwa na czwartej pozycji z 249 punktami.
2017
W związku ze zmianą przepisów Red Bull jest upatrywany jako jeden z faworytów do tytułu, lecz model RB13 przez większość sezonu odstaje od Mercedesa i Ferrari. Ponadto nie kończy aż pięciu wyścigów przez usterki, natomiast kolejnych dwóch po kolizjach z Kimim Raikkonenem. Z tego powodu traci jakiekolwiek szanse na dobrą pozycję w tabeli, a także na wygraną w zespołowym pojedynku z Danielem Ricciardo. Mimo to czaruje kibiców widowiskową jazdą, a pod koniec sezonu gdy Red Bull wyraźnie przyspiesza, udaje mu się wygrać Grand Prix Malezji oraz Meksyku. Zajmuje szóste miejsce w klasyfikacji z dorobkiem 168 punktów, a także podpisuje nową umowę z zespołem ważną do końca 2020 roku.
2016
Zaczyna sezon jako kierowca Toro Rosso i w czterech wyścigach trzykrotnie finiszuje na punktowanych pozycjach, raz opadając po defekcie jednostki. Po rundzie w Soczi awansuje do Red Bull Racing i już w swoim debiucie w barwach austriackiej ekipy odnosi zwycięstwo w Grand Prix Hiszpanii, zostając najmłodszym zawodnikiem w historii F1, który dokonał tej sztuki. Kolejne trzy wyścigi już nie są dla niego tak szczęśliwe i dopiero w Austrii znów pojawia się na podium. W dalszej części sezonu czaruje widzów widowiskowymi manewrami wyprzedzania, które wśród rywali budzą duże kontrowersje. Swój drugi sezon w F1 kończy na piątym miejscu z dorobkiem 204 punktów.
2015
Jest zdecydowanie największym objawieniem mistrzostw. Prezentuje bardzo dobre tempo, zarówno w kwalifikacjach jak i wyścigach. Ponadto popisuje się widowiskowymi manewrami wyprzedzania, jak w Chinach na Ericssonie, w Belgii na Nasrze czy w Brazylii na Perezie. Za kierownicą awaryjnego bolidu Toro Rosso zdobywa 49 punktów, natomiast jego najlepszymi wynikami są dwa czwarte miejsca na Węgrzech i w Stanach. Mimo to w kilku sytuacjach daje o sobie znać jego małe doświadczenie, przez co zebrał aż osiem karnych oczek do superlicencji. Swoją jazdą wzbudza zainteresowanie Ferrari, lecz pozostaje na kolejny rok w Toro Rosso by powalczyć o awans do głównej ekipy Red Bulla.
2014
Przesiada się za kierownicę bolidu. Zaczyna karierę w pojazdach open-wheel od mocnego uderzenia, dołączając do stawki Mistrzostw Europy Formuły 3. Okazuje się być największą sensacją i wygrywa aż dziesięć wyścigów, z czego sześć pod rząd. Mimo to seria błędów kosztuje go tytuł i ostatecznie zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji. Jego dobra postawa otwiera mu sensacyjnie drogę do Formuły 1. Otrzymuje kontrakt w Toro Rosso na 2015 rok i mając 17 lat zostanie najmłodszym kierowcą w historii. Wcześniej jednak bierze udział w trzech treningach oraz kilku sesjach testowych.
2013
Zdecydowanie jest to jego najlepszy sezon w dotychczasowej karierze. Wygrywa europejskie mistrzostwa KF oraz KZ, a także zostaje kartingowym mistrzem świata w najwyższej klasie - KZ1.
2011 -2012
Startuje w WSK Euro Series i w 2011 roku zostaje mistrzem w kategorii KF3. Rok później przystępuje do zmagań w klasie KZ2 i po raz kolejny jest bezlitosny dla swoich rywali, zajmując pierwsze miejsce w klasyfikacji.
2007
Za drugim podejściem w zespole utworzonym przez jego ojca udaje mu się wygrać holenderską oraz belgijską edycję Rotax Minimax Challenge, a także mistrzostwa Belgii wśród kadetów.
2006
Mając dziewięć lat przechodzi do Rotax Minimax Challenge, natomiast w mistrzostwach Belgii okazuje się być bezkonkurencyjny i zdobywa tytuł.
2001
Idzie w ślady swojego ojca - Josa, rozpoczynając karierę kierowcy wyścigowego. W wieku zaledwie czterech lat po raz pierwszy zasiada za kierownicą gokarta, biorąc udział w lokalnych mistrzostwach.

STATYSTYKI W F1

SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P.pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
202000000000Red Bull
20193212783919232Red Bull
201842124921117023Red Bull
20176201682413017Red Bull
20165212041717013Red Bull, Toro Rosso
20151219490010004Toro Rosso
201400000000Toro Rosso
Razem:1029488 (7,8%) 31 (30,4%) 76 (74,5%) 2 (2,0%) 7 (6,9%) 19 (18,6%) 2
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.