WILL STEVENS
MarussiaMarussia MR03B

Pierwszy start w F1:Grand Prix Abu Zabi 2014
Pierwsza wygrana: -
Zdobyte punkty:0
Najszybsze okrążenia:0 (0,0%)
Narodowość: Wielka BrytaniaData urodzenia: 28 czerwca 1991Miejsce urodzenia: RochfordMiejsce zamieszkania: -Oficjalna strona: www.willstevens.co.ukWzrost: 171 cmWaga: -Stan cywilny: Żonaty z CintyąImiona dzieci: -
KARIERA
2015

Ekipa Manor zostaje w ostatniej chwili uratowana przez Stephena Fitzpatricka i przystępuje do sezonu 2015. Jako pierwszy w roli kierowcy wyścigowego zostaje potwierdzony Stevens. Mimo to początek mistrzostw jest dla niego bardzo skomplikowany. Ekipa rezygnuje z udziału w Grand Prix Australii przez problemy z oprogramowaniem jednostek Ferrari, natomiast w Malezji nie przystępuje do wyścigu przez awarię układu paliwowego. Od rundy w Chinach wszystko dla niego przebiega pomyślnie, jednakże przez niekonkurencyjny bolid ściga się na samym końcu stawki. Ponadto przegrywa zespołowe pojedynki z Merhim i Rossim, zostając sklasyfikowanym na odległym dwudziestym pierwszym miejscu.
2014

Zostaje na trzeci sezon z rzędu w Formule Renault 3.5 i kończy go na szóstym miejscu. Wygrywa na otwarcie sezonu na torze Monza, po czym powtarza ten wynik w finale zmagań na obiekcie Jerez. Pod koniec roku opuszcza Caterhama na rzecz Marussi, aczkolwiek zespół upada i otrzymuje możliwość powrotu do malezyjskiej ekipy, startując w Grand Prix Abu Zabi. Do zmagań przystępuje z ostatniego miejsca, natomiast wyścig, w którym błysnął ostrą walką z Fernando Alonso, kończy jako siedemnasty.
2013

Bezapelacyjnie jest to jego najlepszy sezon w juniorskich seriach. W FR3.5 plasuje się na czwartym miejscu, zdobywając wcześniej pięć miejsc na podium i 148 punktów. Poza tym zostaje włączony w szeregi juniorskiego programu zespołu Formuły 1 - Caterham. Dzięki temu otrzymuje możliwość poprowadzenia bolidu podczas testów młodych kierowców na torze Silverstone.
2012

Po raz pierwszy w karierze decyduje się wykonać poważny krok do przodu, angażując się w Formułę Renault 3.5. Dołącza do ekipy Carlin i swój debiutancki sezon kończy jako dwunasty zawodnik mistrzostw. Zdobywa łącznie 59 punktów, a jego najlepszym wynikiem jest trzecie miejsce podczas drugiego wyścigu na Węgrzech.
2011

Przechodzi na stałe do Formuły Renault 2.0 Eurocup i zajmuje dokładnie tą samą pozycję co rok wcześniej w Wielkiej Brytanii - czwartą. Trzykrotnie uzyskuje najlepszy czas w kwalifikacjach, wygrywa wyścig, a na podium stoi łącznie cztery razy.
2010

Zostaje na drugi sezon z rzędu w brytyjskiej FR2.0. Tym razem udaje mu się wygrać dwa wyścigi, stanąć na podium łącznie siedem razy, natomiast raz ustawić swój bolid na pierwszym polu startowym. Dzięki temu zostaje sklasyfikowany w tabeli tuż za podium, na czwartym miejscu. Tak jak rok wcześniej decyduje się na pojedyncze starty w europejskiej edycji Formuły Renault.
2009

Decyduje się na pełen sezon startów w brytyjskiej Formule Renault 2.0. Tylko raz udaje mu się zameldować na podium, natomiast zmagania kończy jako siódmy zawodnik mistrzostw. Zalicza też cztery starty w Eurocupie, aczkolwiek i tam obywa się bez większych sukcesów.
2008

Przesiada się z gokarta do jednomiejscowego bolidu, aczkolwiek w międzyczasie podpisuje długoterminową umowę z zespołem F1 Hondy, na mocy której zostaje jej juniorem. Jego pierwszą serią jest zimowa portugalska Formuła Renault 2.0, gdzie zdobywa zaledwie jedno miejsce na podium i plasuje się w końcowej klasyfikacji na ósmej lokacie. Dołącza również do stawki zimowej edycji serii w Wielkiej Brytanii, gdzie też zajmuje ósme miejsce, lecz tym razem bez żadnego miejsca na podium.
2003 -2007

Rozpoczyna starty w kartingu w wieku dwunastu lat. Startuje głównie na terenie Wielkiej Brytanii, aczkolwiek zdarza mu się brać udział w mistrzostwach również poza granicami kraju. Jego największym sukcesem za kierownicą karta jest pierwsze miejsce w mistrzostwach Azji i Pacyfiku, które wywalczył w 2007 roku.
STATYSTYKI W F1
Sezon | P. | Starty | Punkty | Zwyc. | Podium | Pktwł. | P.pos. | Naj. okr. | Nie skl. | Zespoły |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2015 | 21 | 17 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | Marussia |
2014 | 23 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Caterham |
Razem: | 18 | 0 | 0 (0,0%) | 0 (0,0%) | 0 (0,0%) | 0 (0,0%) | 0 (0,0%) | 2 (11,1%) | 2 |
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.