RIO HARYANTO

ManorManor MRT05
Starty:12 GP
Pierwszy start w F1:Grand Prix Australii 2016
Wygrane:0 (0,0%)
Pierwsza wygrana: -
Podia:0 (0,0%)
Zdobyte punkty:0
Pole position:0 (0,0%)
Najszybsze okrążenia:0 (0,0%)
Narodowość: IndonezjaData urodzenia: 22 stycznia 1993Miejsce urodzenia: SurakartaMiejsce zamieszkania: -Oficjalna strona: -Wzrost: 170 cmWaga: 58 kgStan cywilny: KawalerImiona dzieci: -

KARIERA

2016
Podczas wyścigów wypada bardzo blado na tle swojego partnera z zespołu - Pascala Wehrleina. Mimo to Indonezyjczyk prezentuje niezłe tempo w kwalifikacjach i kilka razy pokonuje w nich Niemca, natomiast w Baku jest o krok od przejścia do Q2. Podczas letniej przerwy traci posadę w Manorze ze względu na problemy ze skompletowaniem odpowiedniego budżetu od sponsorów. Zostaje zdegradowany do funkcji kierowcy testowego, a sezon kończy na ostatniej pozycji z zerowym dorobkiem punktowym.
2015
Podchodzi do czwartego sezonu w GP2 jako zawodnik Camposa. Tym razem włącza się do walki w czołówce i wygrywa trzy sprinty w Bahrajnie, Austrii oraz Wielkiej Brytanii. Oprócz tego pojawia się jeszcze dwukrotnie na podium i z tym dorobkiem plasuje się na czwartej pozycji w klasyfikacji kierowców. Po zakończeniu sezonu bierze udział w testach opon Pirelli z zespołem Manor, prowadząc jego bolid Formuły 1 na torze Yas Marina, natomiast kilka miesięcy później zostaje potwierdzony jako zawodnik ekipy w 2016 roku.
2014
Zostaje w serii GP2 i po raz kolejny zmienia zespół, tym razem dołączając do Caterhama. Trzeci sezon z rzędu okazuje się być równie dużą klapą co poprzednie, ponieważ kończy go na piętnastym miejscu z jednym podium i 28 punktami. Zespół Formuły 1 Caterhama zaprasza go na testy młodych kierowców na Silverstone, lecz bolid CT05 ulega awarii i ostatecznie nie otrzymuje możliwości poprowadzenia go.
2013
Kontynuuje starty w GP2, lecz tym razem reprezentuje Barwę Addax. Ten sezon okazuje się być gorszy od poprzedniego, ponieważ pomimo zdobycia drugiego miejsca w sprincie na Silverstone kończy mistrzostwa jako dziewiętnasty zawodnik w klasyfikacji, punktując jeszcze tylko trzykrotnie.
2012
Awansuje do GP2 zasilając szeregi Carlina. W swoim pierwszym pełnym sezonie startów w przedsionku Formuły 1 zdobywa jedno pole position przed głównym wyścigiem w Belgii i na tym kończy się jego dorobek. Zdobywa 38 punktów i plasuje się w tabeli na 14. miejscu. Ponadto w lipcu bierze udział w testach młodych kierowców z zespołem Marussia i otrzymuje kolejną szansę na sprawdzenie bolidu Formuły 1.
2011
Kontynuuje starty w GP3 i pomimo zebrania większej ilości punktów oraz dwóch zwycięstw na Nurburgringu i Hungaroringu, zostaje sklasyfikowany na siódmej pozycji. Co warto podkreślić, oba tryumfy wywalczył na mokrej nawierzchni, dzięki czemu zyskał opinię specjalisty od jazdy w deszczu. Startuje w niezaliczanych do klasyfikacji wyścigach GP2 w Abu Zabi, które kończy odpowiednio na 12. i 24. miejscu, a także w sześciu rundach Auto GP, gdzie zwyciężył w drugich zmaganiach w Hiszpanii.
2010
Wyjeżdża do Europy na stałe i trafia pod skrzydła uznanej ekipy Manor, reprezentując jej barwy w nowo utworzonych mistrzostwach GP3. Zalicza udany sezon wygrywając sprint na tureckim Instambul Parku, a także zdobywając jeszcze dwa miejsca na podium. Zmagania kończy na piątej lokacie, a w listopadzie bierze udział w testach młodych kierowców z zespołem Virgin Racing, dzięki czemu w wieku zaledwie siedemnastu lat prowadzi bolid Formuły 1.
2009
Decyduje się na pełen cykl startów w azjatyckiej Formule BMW, dołączając do czołowej ekipy Qi-Meritus. Rywale nie są w stanie nawiązać z nim jakiejkolwiek walki i wygrywa jedenaście z piętnastu wyścigów, sięgając równocześnie po tytuł mistrza. W międzyczasie notuje pojedyncze starty w australijskiej Formule 3, azjatyckiej Formule Renault 2.0 oraz europejskiej Formule BMW.
2008
Przesiada się do bolidu, dołączając do stawki azjatyckiej Formuły Renault 2.0 oraz Formuły Asia. W tych pierwszych mistrzostwach kończy sezon na szóstym miejscu w tabeli, natomiast w Formula Asia klasyfikuje się na najniższym stopniu podium. Ponadto w każdej z tych serii odnotował po dwie wygrane. Zalicza również pięć występów w azjatyckiej Formule BMW, lecz nie odnosi większych sukcesów.
2001 -2007
Zaczyna przygodę z wyścigami od startów w kartingu, mając zaledwie osiem lat. Za kierownicą gokarta ściga się do 2007 roku.

STATYSTYKI W F1

SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P.pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
201624120000003Manor
Razem:1200 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 3 (25,0%) 1
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.