JACK DOOHAN

AlpineAlpine A525
Starty:1 GP
Pierwszy start w F1:Grand Prix Abu Zabi 2024
Wygrane:0 (0,0%)
Pierwsza wygrana: -
Podia:0 (0,0%)
Zdobyte punkty:0
Pole position:0 (0,0%)
Najszybsze okrążenia:0 (0,0%)
Narodowość: AustraliaData urodzenia: 20 stycznia 2003Miejsce urodzenia: Gold CoastMiejsce zamieszkania: -Oficjalna strona: -Wzrost: 183 cmWaga: 70 kgStan cywilny: KawalerImiona dzieci: -

KARIERA

2024
Rezygnuje ze startów w innych seriach, by skupić się na funkcji trzeciego kierowcy Alpine. Zespół organizuje mu liczne prywatne testy za kierownicą modelu z 2022 roku, a także udostępnia mu aktualną maszynę w treningach do Grand Prix Kanady oraz Wielkiej Brytanii. Konflikt stajni z Enstone z Estebanem Oconem toruje mu drogę do funkcji etatowego zawodnika. W trakcie letniej przerwy podpisuje kontrakt na starty w sezonie 2025, jednakże Francuz żegna się z posadą jeszcze przed ostatnim wyścigiem i na jego zastępcę zostaje wyznaczony Doohan. Do debiutu na Yas Marina ustawia się z siedemnastego pola, natomiast na koniec wyścigu przekracza linię mety jako piętnasty.
2023
Pozostaje w Formule 2 kontynuując współpracę z Virtuosi. Ponownie wygrywa trzy wyścigi, jednakże seria występów poza punktowaną strefą oraz trzy nieukończone zawody odbierają mu szansę na podjęcie walki o mistrzostwo. Ostatecznie plasuje się na najniższym stopniu podium klasyfikacji generalnej, uznając wyższość Theo Pourchaire'a oraz Frederika Vestiego. Starty w F2 łączy z funkcją oficjalnego trzeciego kierowcy Alpine, która gwarantuje mu udział w licznych sesjach testowych oraz w dwóch piątkowych treningach.
2022
Awansuje na pełen sezon do Formuły 2 z zespołem Virtuosi, jednakże zostaje pozbawiony wsparcia Red Bull Junior Team. Pomocną dłoń wyciąga do niego Alpine, które włącza Jacka w szeregi swojej akademii. W F2 z marszu potrafi nawiązać do tempa ścisłej czołówki i udaje mu się wygrać trzy wyścigi przy okazji rund w Wielkiej Brytanii, na Węgrzech oraz w Belgii. Mimo to prezentuje nierówną formę, co ostatecznie kosztuje go szóste miejsce w klasyfikacji generalnej. Zwraca jednak uwagę Alpine, które zostaje pozbawione Fernando Alonso i Oscara Piastriego. Zespół F1 organizuje mu serię prywatnych testów, lecz ostatecznie zapada decyzja o rezygnacji z pomysłu sensacyjnego debiutu, przekazując posadę Pierre'owi Gasly'emu.
2021
Postanawia kontynuować starty w Formule 3, lecz przenosi się do zespołu Trident. Znacznie bardziej konkurencyjne środowisko oraz zeszłoroczne doświadczenie procentują, dzięki czemu włącza się do walki o mistrzowski tytuł. Wygrywa czterokrotnie przy okazji rund we Francji, Belgii oraz Rosji, jednakże musi uznać wyższość innego juniora Red Bulla - Dennisa Haugera, plasując się w tabeli za nim na drugim miejscu ze stratą szesnastu punktów. Pod koniec roku podejmuje się startów w trzech rundach F2 z MP Motorsport, lecz nie odnosi większych sukcesów.
2020
Przenosi się na szczebel Formuły 3, gdzie podejmuje starty z zespołem HWA. Zalicza katastrofalny sezon, w którym jest uwikłany w liczne incydenty, a jego najlepszym wynikiem pozostaje jedenaste miejsce. Nie zdobywa ani jednego punktu, co plasuje go na odległym dwudziestym szóstym miejscu w klasyfikacji generalnej.
2019
Rok rozpoczyna od rywalizacji w azjatyckiej Formule 3, gdzie należy do ścisłej czołówki i zgarnia wicemistrzostwo z dorobkiem pięciu zwycięstw. Jego koncentracja spoczywa w tym roku na Euroformula Open, w którym jest jednak zawodnikiem środka stawki. Zaledwie dwukrotnie pojawia się na podium i w końcowej tabeli zajmuje jedenaste miejsce.
2018
Przesiada się za kierownicę jednomiejscowego bolidu, przystępując do pełnego sezonu brytyjskiej Formuły 4. Wygrywa trzy wyścigi, które gwarantują mu piątą pozycję w końcowej klasyfikacji. Podejmuje się również pojedynczych występów we włoskiej i niemieckiej edycji F4, lecz bez większych sukcesów.
2012 -2017
Podobnie jak ojciec decyduje się rozwijać talent kierowcy wyścigowego, jednakże w przeciwieństwie do pięciokrotnego motocyklowego mistrza świata Micka Doohana, podejmuje rywalizację na czterech kółkach. W wieku dziewięciu lat otrzymuje pierwszy profesjonalny gokart, który jest prezentem od Michaela Schumachera. W latach 2015-2016 zostaje kartingowym mistrzem Australii, natomiast w 2017 roku wyjeżdża do Europy, gdzie w kontynentalnym czempionacie plasuje się na najniższym stopniu podium. Już na tym etapie Red Bull postanawia włączyć Jacka w szeregi swojego juniorskiego programu.

STATYSTYKI W F1

SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P.pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
202500000000Alpine
20242410000000Alpine
202300000000Alpine
202200000000Alpine
Razem:100 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 1
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.