Drugi dzień testów w Walencji
02.02.0500:00
724wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Ricardo Tormo (Walencja) | |||||
Alex Wurz | McLaren Mercedes | mic | 1:09.201 | 131 | |
1 | Fernando Alonso | Renault | mic | 1:09.992 | 130 |
1 | Giancarlo Fisichella | Renault | mic | 1:10.135 | 69 |
1 | Nick Heidfeld | Williams BMW | mic | 1:10.366 | 97 |
1 | Takuma Sato | B.A.R Honda | mic | 1:10.641 | 89 |
1 | Mark Webber | Williams BMW | mic | 1:10.647 | 101 |
1 | Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | mic | 1:10.718 | 57 |
1 | Ralf Schumacher | Toyota | mic | 1:10.777 | 90 |
1 | Olivier Panis | Toyota | mic | 1:11.355 | 35 |
1 | Rubens Barrichello | Ferrari | bri | 1:11.374 | 79 |
1 | Anthony Davidson | B.A.R Honda | mic | 1:11.406 | 141 |
1 | Marc Gene | Ferrari | bri | 1:12.744 | 57 |
1 | James Rossiter | B.A.R Honda | mic | 1:13.736 | 37 |
1 | Alan van der Merwe | B.A.R Honda | mic | 1:15.087 | 45 |
Okazale prezentowały się tymczasem nowe bolidy zespołu Renault, za których kierownicami zasiedli Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella, kończąc pierwszy dzień testów w tym tygodniu kolejno na drugiej i trzeciej pozycji. Francuska stajnia po wczorajszej prezentacji zabrała się ostro do pracy i choć nie obyło się dzisiaj bez problemów technicznych w obydwu egzemplarzach R25, to jednak strata mniej niż sekundy do Wurza, jadącego nie przystosowanym do nowych przepisów bolidem MP4-19B i blisko 200 przejechanych okrążeń to wynik z pewnością bardzo dobry. Obaj kierowcy skoncentrowali się na testowaniu opon Michelin na dłuższych dystansach i jednocześnie poprzez pracę nad ustawieniami bolidu lepiej poznawali jego charakterystykę. Zarówno Alonso, jak i Fisichella są jak na razie zadowoleni z osiągów R25.
Czwarty czas uzyskał Nick Heidfeld, który podczas drugiego dnia testów nowego bolidu FW27 okazał się najszybszym reprezentantem zespołu Williams. Partner Niemca, Mark Webber, musiał tym razem zadowolić się szóstą pozycją i czasem gorszym od najszybszego kierowcy Renault o ponad pół sekundy. Stajnia z Grove także skupiła się dzisiaj na pracy nad ustawieniami auta i na testowaniu opon Michelin, a łączny dorobek Heidfelda i Webbera, jeśli chodzi o liczbę przejechanych okrążeń, był niemal identyczny jak w przypadku francuskiej stajni.
Kierowców Williamsa rozdzielił Takuma Sato, będąc jednym z czterech reprezentantów ekipy B.A.R podczas pierwszego w tym tygodniu dnia testów. Japończyk okazał się nieznacznie szybszy od Webbera, a oprócz niego za kierownicą nowego bolidu 007 zasiadł dzisiaj także Anthony Davidson. Kierowca testowy stajni z Brackley uplasował się co prawda dopiero na 11 pozycji, ale za to był najbardziej aktywnym uczestnikiem środowych testów. Tymczasem należący do nadzorowanego przez B.A.R programu rozwojowego młodych kierowców Brytyjczyk James Rossiter i Afrykańczyk Alan van der Merwe otrzymali do dyspozycji zeszłoroczne auta, plasując się na ostatnich miejscach.
Kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji znaleźli się kierowcy Toyoty, Ralf Schumacher i Olivier Panis. Młodszy z braci Schumacherów kilkakrotnie doprowadził do przerwania dzisiejszych testów, natomiast kierowca testowy japońskiej stajni przejechał zaledwie 35 okrążeń, ale nie wiadomo, czy było to następstwem problemów technicznych.
Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem jeden z głównych kierowców Ferrari, Rubens Barrichello. Prowadzący bolid F2004M Brazylijczyk dosyć słabo wypadł w porównanie do pozostałych stajni z czołówki, których tegoroczne auta były wyraźnie szybsze. Barrichello skoncentrował się na doskonaleniu ustawień bolidu, a towarzyszący mu kierowca testowy włoskiej stajni, Marc Gene, testował opony Bridgestone i pracował nad elektroniką. Hiszpan uzyskał 12 czas dnia, mając ponad trzy i pół sekundy straty do Wurza.
Zdjęcia z testów w Walencji można znaleźć tutaj.
Źródło: pitpass.com