GP Korei: trening 2 - Webber najszybszy na koniec dnia

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Yeongam
22.10.1008:40
Marek Roczniak
11522wyświetlenia

Lider mistrzostw Mark Webber uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Yeongam, podczas której w pierwszej czwórce znalazło się po jednym kierowcy z zespołów Red Bull, Ferrari, McLaren i Renault.

Przy warunkach na torze poprawiających się w szybkim tempie i coraz lepszej znajomości toru przez kierowców, w popołudniowej sesji czasy uległy wyraźnej poprawie - wynik Webbera 1:37,942 był lepszy od czasu Lewisa Hamiltona z pierwszej sesji aż o blisko trzy sekundy.

Wśród kierowców narzucających początkowo tempo znajdował się Fernando Alonso z Ferrari, który to zespół po ostrożnej porannej sesji, jak to ma ostatnio w swoim zwyczaju, w drugiej był już konkurencyjny i to właśnie Hiszpan okazał się na koniec dnia najbliższym rywalem Webbera, tracąc do kierowcy Red Bulla niespełna 0,2 sekundy.

Na szczycie tabeli czasowej w środku sesji przez krótko znajdował się Michael Schumacher z Mercedesa, a o najlepszy czas walczyli także kierowcy McLarena - Lewis Hamilton i Jenson Button. O ile jednak Schumacher ostatecznie wylądował poza pierwszą dziesiątką, o tyle Hamilton drugą sesję ukończył na trzeciej pozycji ze stratą 0,337 sekundy do Webbera.

Button, którego bolid zaczął się przegrzewać w tylnej części i mechanicy musieli nawet sięgnąć po gaśnice w pewnym momencie, zajął piąte miejsce, a duet McLarena rozdzielił Robert Kubica. Kierowca Renault także i tym razem uplasował się tuż za Hamiltonem, ale do najszybszego kierowcy stracił już ponad 0,7 sekundy. Tak czy inaczej Polak był ponownie w czołówce i przed Sebastianem Vettelem, który musiał zadowolić się siódmym miejscem, mając 1,262 sekundy straty do Webbera, co może sugerować, że kierowcy Red Bulla mieli odmienny program w drugiej sesji.

Felipe Massa z Ferrari, pomimo narzekań na złe prowadzenie się bolidu F10 w ostatnim sektorze uplasował się tuż przed Vettelem na szóstej pozycji, a pierwszą jedenastkę zamknęli Witalij Pietrow (Renault), Nico Rosberg (Mercedes) i dwaj kierowcy Saubera - Kamui Kobayashi oraz Nick Heidfeld. Sesja została na krótko przerwana po poślizgu i otarciu się o bandę Sakona Yamamoto w ciasnej, ostatniej sekcji toru. W bolidzie kierowcy HRT zgasł silnik i konieczna była interwencja porządkowych.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Autosport.com

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Mark Webber (6)Red Bull RB61:37,94223
2Fernando Alonso (8)Ferrari F101:38,1320,1900,19030
3Lewis Hamilton (2)McLaren MP4-251:38,2790,3370,14729
4Robert Kubica (11)Renault R301:38,7180,7760,43929
5Jenson Button (1)McLaren MP4-251:38,7260,7840,00819
6Felipe Massa (7)Ferrari F101:38,8200,8780,09432
7Sebastian Vettel (5)Red Bull RB61:39,2041,2620,38422
8Witalij Pietrow (12)Renault R301:39,2671,3250,06328
9Nico Rosberg (4)Mercedes GP W011:39,2681,3260,00129
10Kamui Kobayashi (23)BMW Sauber C291:39,5641,6220,29626
11Nick Heidfeld (22)BMW Sauber C291:39,5881,6460,02425
12Michael Schumacher (3)Mercedes GP W011:39,5981,6560,01026
13Rubens Barrichello (9)Williams FW321:39,8121,8700,21435
14Vitantonio Liuzzi (15)Force India VJM031:39,8811,9390,06927
15Adrian Sutil (14)Force India VJM031:39,9712,0290,09022
16Nico Hulkenberg (10)Williams FW321:40,4782,5360,50730
17Jaime Alguersuari (17)Toro Rosso STR51:40,5782,6360,10029
18Sebastien Buemi (16)Toro Rosso STR51:40,8962,9540,31832
19Heikki Kovalainen (19)Lotus T1271:42,7734,8311,87729
20Jarno Trulli (18)Lotus T1271:42,8014,8590,02819
21Timo Glock (24)Virgin VR-011:43,1155,1730,31426
22Lucas di Grassi (25)Virgin VR-011:44,0396,0970,92429
23Sakon Yamamoto (20)HRT F1101:45,1667,2241,12719
24Bruno Senna (21)HRT F1101:46,6498,7071,4833
107% najlepszego czasu: 1:44,797

KOMENTARZE

17
psychoMSkaras
22.10.2010 09:48
jak pojedziesz na poziomie ACE 14500km i zdobedzoiesz choc 2 tytuly ..to pogadamy
christoff.w
22.10.2010 08:03
IceMan11 - gratulka! Taki wynik to cos,bo ja pedzac jak szalony i to bezblednie jedyne co udalo mi sie wykrecic to zejsc z jak mi sie wydawalo dobrego czasu 1:39xxx na 1:37:724 choc byc moze bylbym w stanie urwac gdzies jeszcze sekunde choc nie wiem gdzie? Czasy swiatowego rankingu tej gry to az 1:32 i czapki z glow choc wiem ze podobno jakos oszukuja bo gdzie tu jeszcze urwac dodatkowe 2sek? No moze tu jeszcze cos by sie dalo ale czasy innych torow sa poprostu kosmiczne i nierealne jak juz zreszta gdzies na forum pisalem (np:Yas Marina 1:20,Monaco (to jeszcze zniose),Montreal 1:09-owszem,na ps2 w F12006 robilem taki czas,ale nie tu! i na koniec najlepsze czyli: Suzuka 1:16 haha...Zejdz ponizej 1:30 tos kozak ale nie 1:16,prosze wybaczyc! paymey852, chyba chciales powiedziec ze o 5sek za duzo a nie za malo do live? Dlaczego dodajesz 5sek do czasow wykreconych przez graczy? Przeciez chodzi o to ze mozna pojechac ponad limit i to sporo bo niczym nie ryzykujesz i jeszcze jak sobie pomoce wlaczysz itp wiec wydaje mi sie to miarodajne bo poprostu jade szybciej niz w realu i nie uwazam zebym mial sobie cos doliczac bo "oni" jezdza wolniej? Jak pojade tak jak Vettel,Webber,Alonso itd (czyli wolno ;) to tez zrobie taki czas jak oni ale jade poprostu troche szybciej bo to gra jest i moge sobie pozwolic bo nawet jak wypadne z toru czy rozbije bolid to dam restart i tyle. ;)
Lolkoski
22.10.2010 07:24
Nie poweim ciekawy ten tor, co prawda widziałem filmik z Karunem ale dopiero teraz w pełni mogłem ocenić jak mi się podoba. Wiadomo, że to tylko treningi, ale jeśli chodzi o Renault to sytuacja nie wygląda źle i jeśli Pietrow chce sobie zapewnić fotel i coś pokazać to w Korei i Brazylii ma swoją szansę, bo jak narazie Renówka wygląda na konkurencyjną w stosunku do czołówki a Williams i Merc nie błyszczą.
paymey852
22.10.2010 03:56
@up na SPA mozna 1.40.0xx co jest o 5s za mało do Live, więc jak dodam do twojego czasu 5s to nie jest tak super hehe, zaraz wskocze w R30 i sam sprawdze co z tym asfaltem :)))
IceMan11
22.10.2010 01:25
Ja mam w F1 2010 czas 1.34.8XX tak więc ciekawe czy mnie pobiją :D
MairJ23
22.10.2010 12:44
bruno 3 okrazenia... moze to jest odpowiedz na twoje pytanie
JordanF1
22.10.2010 11:58
Co Sakon taki szybki?W obu sesjach zdeklasował Bruno,elegancko
distinto
22.10.2010 09:20
http://www.gpupdate.net/en/f1-photos/5667/2010-south-korean-formula-1-grand-prix-friday/165109/#165021 Nie wiem który to zakęrt, ale zapowiada się ciekawie:)
Zykmaster
22.10.2010 07:53
mikoolaj, co do tego 1.44 w Race to sie zgodze, 2 i 3 sektor jest bardzo kręty i tam dodatkowe kilogramy bardzo mocno wpłynął na czas okrążenia.
Kamikadze2000
22.10.2010 07:51
I oby tak Maruś do końca weekendu!!! :)) Roberto brawo, ale również Pietrow całkiem, całkiem! :)) Talent Senna nie jest w stanie dorównać silnemu partnerowi Yamamoto, czy po prostu ma jakieś problemy??? ;)
vivon
22.10.2010 07:24
@up no to tym bardziej sie pomylili... aczkolwiek rowniez uwazam, ze nie koniecznie podali prawde
Player1
22.10.2010 07:04
Co do czasu symulacji, nie wiemy jaką przyczepność założyli. Dzisiejsze czasy mogą odpowiadać jeździe na morko, natomiast jutro i pojutrze z przyczyny ciągłego gumowania toru czasy mogą jeszcze drastycznie poprawić. Druga sprawa prawdopodobnie założyli też brak nierówności, a rzeczywistość może być inna. Krótko mówiąc wyboje i nierówności mogą zmuszać do nieco innej linii wyścigowej.
mikoolaj
22.10.2010 07:04
Uważam że nie do końca czas 1.44 będzie odbiegał od rzeczywistości. Wystarczy przeanalizować ostatnie wyścigi i widać z nich, że przeciętny czas okrążenia w wyścigu (osiągany w połowie wyścigu z połową baku) jest jednak sporo gorszy od uzyskiwanych na treningach np. Japonia czasy 2 treningu 1:31-1:33 a średnie czasy w wyścigu !:37-1:38, Singapur czasy 2 treningu 1:47-1:49 a średnie czasy w wyścigu 1:53-1:54 itd. A zatem 1:44 może się wiele nie różnić od wyścigowej rzeczywistości
b0czek
22.10.2010 06:59
@up Będąc na miejscu Renault w życiu nie podałbym realnych wyników symulacji. Po co? Podali wartości mniej więcej prawdopodobne i tylęż.
Zykmaster
22.10.2010 06:53
No tez zwrocilem na to uwage Vivon. 1.44 dla mnie bylo za duzo odrazu. Wczoraj gralem w F1 2010 i mialem czas 1.37.401 na tym torze ;-) A oni tutaj jeszcze 2 sekundy zejda zapewne. Slabo zasymulowali panowie w Renault. Co do treningow to widac ze Robert wmiesza sie w tych 5 co walcza o tytul... Jeszcze jakby popadalo w niedziele albo jutro to wtedy bedziemy mieli widowisko na poziomie :-) Pozdrawiam
noofaq
22.10.2010 06:48
podejrzewam ze największą różnicą były oszacowania zakrętów których nie bedzie mozna ciąć (wtędy prędkość jest dramatycznie niższa) a na miejscu okazuje się, że prawie każdy da sie ciąć, a niektóre nawet można przelecieć górą ;)
vivon
22.10.2010 06:43
a przecietny czas okr wg Renault mial wynosic 1.44. pomylili sie prawie o 10 sek, bo zakladam ze czasy jeszcze mocno sie poprawią. słabuitko