Testy w Andaluzji dzień 3/4: Świetny debiut Heidfelda w R31

Niemiec powinien być już spokojny o posadę w Lotus Renault GP w zastępstwie Roberta Kubicy
12.02.1118:02
Marek Roczniak
8281wyświetlenia

Nick Heidfeld zaliczył świetny debiut za kierownicą bolidu Lotus Renault R31 w ramach sprawdzianu, czy będzie się nadawał na zastępcę kontuzjowanego Roberta Kubicy w nadchodzącym sezonie.

Niemiec regularnie piął się w górę klasyfikacji z biegiem dnia, aż w końcu na początku 8-okrążeniowego przejazdu prawdopodobnie na miękkich lub supermiękkich oponach uzyskał najlepszy czas trzeciego dnia testów w Jerez - 1:20,361. Był on gorszy tylko o 0,009 sekundy od wczorajszego osiągnięcia Michaela Schumachera w Mercedesie.

Na drugiej pozycji sobotnie jazdy ukończył Fernando Alonso (Ferrari), tracąc 0,132 sekundy do Heidfelda. Włoska stajnia znów była najbardziej pracowita i dwukrotny mistrz świata, który przejął dzisiaj „F150th Italia” od Felipe Massy przejechał aż 131 okrążeń, co przekłada się na ponad 580 kilometrów. Swój najlepszy czas Hiszpan ustanowił podczas serii krótkich przejazdów w połowie porannej sesji. Dobrze prezentował się także na jednym dłuższych przejazdów, ze spadkiem czasów o niewiele ponad sekundę na przestrzeni 14 okrążeń.

Schumacher swój drugi i razem ostatni dzień testów w tym tygodniu zakończył z trzecim czasem. MGP W02 wykazał dzisiaj poprawę stałości osiągów i na jednym ze swoich dłuższych przejazdów 7-krotny mistrz świata zanotował tylko nieznaczne pogorszenie czasów na przestrzeni 13 okrążeń względem Alonso i Ferrari. Dorobek Schumachera wyniósł solidne 114 okrążeń, a tymczasem czwarty w klasyfikacji dnia Lewis Hamilton ze względu na brak części zamiennych do MP4-26 większą część dnia spędził w garażu McLarena, w sumie przejeżdżając dzisiaj tylko 36 kółek.

Kamui Kobayashi z Saubera (P5) był dwukrotnie sprawcą wywieszenia czerwonej flagi podczas dzisiejszych testów, zatrzymując się na torze na początku porannej i pod koniec popołudniowej sesji. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się dwaj Sebastianowie - Vettel i Buemi odpowiednio z Red Bulla i Toro Rosso. Vettel miał już ponad sekundę straty do Heidfelda, jeśli chodzi o najlepszy czas jednego okrążenia, ale na dłuższych przejazdach utrzymywał tempo Ferrari. Buemi był z kolei sprawcą ostatniego wywieszenia czerwonej flagi, zatrzymując się po zewnętrznej stronie zakrętu nr 9.

Po problemach z wytrzymałością w czwartek i piątek, Team Lotus zaliczył w końcu bardziej produktywny dzień testów z Heikkim Kovalainenem za kierownicą T128. Fin zmieścił się poniżej 1,5 sekundy straty do najszybszego kierowcy. Rubens Barrichello pomimo dalszych problemów z KERS w Williamsie FW33 zdołał dzisiaj przejechać blisko 100 okrążeń, ale musiał zadowolić się dopiero dziewiątym miejscem w tabeli. Pierwszą dziesiątkę zamknął Paul di Resta, debiutujący za kierownicą nowego bolidu Force India VJM04. Szkot pół godziny przed końcem testów wypadł z toru w zakręcie nr 9, powodując krótką przerwę w jazdach. Zdecydowanie najwolniejszym kierowcą był w sobotę Jerome d'Ambrosio, przejeżdżając podczas debiutu w Virgin Racing MVR-02 72 okrążenia ze stratą pond 5 sekund do Heidfelda.

Pogoda
Temperatura powietrza: 18-21°C
Temperatura toru: 18-30°C
Sucho i słonecznie

Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Nick Heidfeld (-)Lotus Renault GP R31861:20,361
2Fernando Alonso (-)Ferrari 150° Italia1311:20,4930,132 0,132
3Michael Schumacher (-)Mercedes GP W021141:21,0540,693 0,561
4Lewis Hamilton (-)McLaren Mercedes MP4-26361:21,0990,738 0,045
5Kamui Kobayashi (-)Sauber Ferrari C30841:21,2420,881 0,143
6Sebastian Vettel (-)Red Bull Renault RB7981:21,5741,213 0,332
7Sebastien Buemi (-)Toro Rosso Ferrari STR6921:21,6811,320 0,107
8Heikki Kovalainen (-)Team Lotus Renault T128611:21,7111,350 0,030
9Rubens Barrichello (-)Williams Cosworth FW33991:22,2271,866 0,516
10Paul di Resta (-)Force India Mercedes VJM04641:22,9452,584 0,718
11Jerome D'Ambrosio (-)Virgin Cosworth MVR-02721:25,4715,110 2,526

KOMENTARZE

48
NEO86
06.03.2011 09:24
Mi osobiście w ogóle nie będzie żal jak Nick będzie stawał na podium lub wygrywał- pewnie dlatego że nie jestem Kubicomaniakiem
omen10
13.02.2011 02:35
Zmieniam nastawienie do Heidfelda :D I widać doskonale jak R31 jest konkurencyjne ;)
Huckleberry
13.02.2011 09:14
Ukrywanie osiągów jest w stylu jednego zespołu - RBR. U nich chodzi o to, że wprowadzają (wprowadzali) mnóstwo nietypowych innowacji i nie chcieli żeby konkurencja zobaczyła jak ogromną przewagę mają bo od razu zaczęliby rozkładać ich konstrukcję na czynniki pierwsze i zniknąłby element zaskoczenia. W przypadku pozostałych zespołów myślę, że jest tak jak pisze @Chrispher - każdy chce się sprawdzić, żeby mieć świadomość w jakim miejscu jest naprawdę.
Chrispher
13.02.2011 08:51
To, chyba, nie jest tak, że mechanicy ukrywają osiągi swoich aut. Skąd będą wiedzieć, jak bolid zachowa się na torze, przy maksymalnej prędkości, jak można najszybciej przejechać zakręt i jak będzie hamować, skoro tego nie wypróbują i nie złożą wszystkiego do kupy, na szybkim kółku? Tylko testy dadzą odpowiedź na wszystkie wątpliwości, dlatego, myślę, nikt nie będzie się czaił i kombinował, tylko wyciśnie ostatnie soki z maszyny. I trzeba to robić na każdym teście, następnie wprowadzać poprawki przed następnymi próbami. Inaczej, zostanie im tylko wiara i nadzieja, gdy inni będą mieć dopracowany samochód.
akkim
13.02.2011 06:44
monako >>> Już Twój nick, prezentuje jakie Masz ciągoty, ale zważ, że przed nimi jeszcze huk roboty, i dzisiaj obstawiać hazardzista może, we krwi tego nie mam więc się nie założę ;)
monako
13.02.2011 03:10
No cóż Alonso mistrzem Stawiam 100pln, kto postawi ze mną?
Piter
12.02.2011 10:24
to Nick się wystarał
jojob
12.02.2011 10:20
@francorchamps, pewnie, że masz racje! Ale jak na zespół który rok temu miał co najmniej 4s straty do czołówki to niezły wynik według mnie! O Propos testów to jakbym miał swój zespół :) to za nic w świecie na testach nie starał osiągać Hot Lap'ów! Chyba lepiej uśpić konkurencje :) Co do Renault to chyba mają w miarę konkurencyjny samochód. Myślę, że Red Bull, Ferrari, Mclaren i Mercedes mają o wiele większy potencjał i wiele tzw asów w rękawie niż to wynika z tych testów :)
mlospeed
12.02.2011 09:05
wnerwiona wolałaby QN w Mercedes, zapewne zamiast Schumiego ale zapamiętajcie MISTRZ jeszcze powróci i pokaże czego nie zapomniał, ósmy tytuł nadchodzi.. Nick jest jak zwykle konkurencyjny ale jutro Senna też osiągnie czas poniżej 21sek. Witalij Go A Way !!!
yaper
12.02.2011 08:44
Ja bym nie wychwalał tak tego pierwszego czasu Heidfelda z dzisiejszych testów. Wczoraj Mercedes był o włos lepszy, a jakoś nie słyszałem tylu słów zachwytu, ferowania jakoby W02 był mistrzowską maszyną i zasługą Midasa F1 w osobie Rossa Brawna. Dziejszy dzień jest równie niemiarodajny jak większość testów przedsezonowych. Pierwsza szóstka w 1,2 s - z czasów 1:20:xx można uszczknąć jeszcze wiele. Owszem, w zeszłym tygodniu Kubica osiągnął najlepszy wynik serii testów i to może budzić nadzieje na dobry sezon Renault, ale nie siejmy propagandy w prawie każdym komentarzu i nie dzielmy skóry na niedźwiedziu. Jeśli Renault w sezonie będzie regularnie walczyło o podium to będzie niezwykła sprawa, o zwycięstwach nawet nie marzę, ale podia to też i te najwyższe ;)
francorchamps
12.02.2011 08:02
jojob@ To świadczy o tym że testy nam prawdy nie powiedzą.. jeszcze nie teraz..
jojob
12.02.2011 07:59
Heikki Kovalainen 1,350 straty. Całkiem nieźle :)
wnerwiona
12.02.2011 07:00
@huckleberry wolałabym Nicka w Mercu
Pan Kierowca
12.02.2011 07:00
Jak dla mnie, opcje są tylko dwie. Albo Renault w przeciwieństwie do ubiegłorocznych testów zaczęło hot-lapować, albo bolid rzeczywiście jest świetny. Oczywiście wierzę w to drugie, bo Robert nie może mieć aż takiego pecha, żeby Renault miało teraz jednorazowy wyskok z udaną konstrukcją, a im lepszy będzie tegoroczny, tym lepszy może być bolid na przyszły sezon, w którym Robert już na pewno wystartuje. Jednocześnie ewentualne sukcesy R31 będę oglądał z bólem serca.
Huckleberry
12.02.2011 06:52
@wnerwiona - trudno żeby nie bolało. Chyba wszystkich boli i to normalne. Ale postaw się na miejscu Nicka, który do tej pory miał więcej pecha niż szczęścia. Mi go już było żal. Teraz w końcu dotknęło go niespodziewanie szczęście. Może dzięki temu przypadkowi zbudują z Robertem dream team i zwycięski zespół, który przez parę lat powalczy, tym razem na serio, o zwycięstwa?
wnerwiona
12.02.2011 06:48
tego wszystkiego jest po prostu za dużo :wypadek, Nick w R31,konkurencyjny bolid a gdzieś z tyłu głowy podia QN jest mi wstyd ale to boli
akkim
12.02.2011 06:38
baton >>> Dziwi mnie, ża za wypadek, jego skutki obwiniasz Kubicę, jak z aparaturą do bimbru, Czujesz tu różnicę ? Czemu nie drogowców z włoskiej miejscowości, bariera, zły montaż, to nie wzbudza złości ?
rado123F1
12.02.2011 06:31
Ja chyba się dołączę do licznego grona płaczących nad tym że nie ma Roberta na torze w takim bolidzie. To oczywiscie tylko testy, ale nie tylko ja mam wrażenie, że ten bolid jest dużo lepszy niż w ubiegłym sezonie. Może nie na walke o tytuł czy podium w WDC, ale na zwyciestwa juz owszem. Teraz taki Heidfeld będzie miał okazję wykazać się i być może udowodnić, że nie jest tylko solidnym rzemieślnikiem. Jak Heidfeld bedzie wygrywal, to nie ukrywam że żal będzie mi d*** ściskał i to bardzo. Po prostu będę widział oczyma wyobraźni Roberta na 1. stopniu podium. Może rzeczywiście niepotrzebny był ten głupi amatorski rajd na jakims odludziu. Ja chciałbym, aby R31 był dobry. Jednak bez przesady :)
Huckleberry
12.02.2011 06:28
@baton - oczywiście. Nick musi się wykazać, żeby ten zespół piął się do góry. A jak będą mieli wyniki to nie będzie przeszkód żeby wywalić Pietrowa bo będzie musiało być dwóch dobrych kierowców żeby powalczyć o konstruktorów. Mam nadzieję, że zrozumieją to panowie z Polsatu bo to oni będą kreować opinie wśród polskich kibiców... A już czuję te kwaśne i złośliwe wypowiedzi... Mam nadzieję, że Maurycy ich oświeci ;)
el_diablo
12.02.2011 06:26
Nic nie zarzucam :-) miał do tego prawo i pewne jest ze kazdy "bezrobotny" by tak zrobił
francorchamps
12.02.2011 06:20
up@ Faktem jest Heidfeld zrobił ten czas na 8 okr chyba 10 okrążeniowego stintu i na miękkich oponach.. Ale faktem jest równierz to bardzo systematycznie się poprawiał więc nie mozna mu nic zarzucic..
el_diablo
12.02.2011 06:17
Nie wydaje się wam że Heidfeld zrobił hotlapa specjalnie aby szefostwo nie miało wątpliwości kogo zatrudnić ?? 8 okrążeniowy stint aby podkreślić aby podkreślić swoją obecność ?
baton
12.02.2011 06:17
Zacznę od tego dlaczego ludzie będzie wam gul skakał? To jest tylko wina Roberta ze sobie zaprzepaścił sezon ani nie Renault ani tym bardziej Nicka. Ja bronie Roberta ale w kwestii jego wolności do wyborów, jeździć czy nie jeździć w rajdach. Ale za sam wypadek i to co się stało spada na niego i tyle w temacie. Dla mnie to Nick walczy o posadę w Reanult ale na kolejne sezony. Jeśli bolid okaże się mocno konkurencyjny i będzie w czubie nie widzę sensu zmiany pod koniec sezonu z powrotem na Roberta. Heidfeld walczy do tego o spora kasę na Reanult. Kto wie może się okaże ze kolejny sezon będziemy oglądać Robert/Nick. Zrozumcie ze Nick walczy pośrednio o to by Robert miał jeszcze lepiej.
Kamikadze2000
12.02.2011 06:08
@-kris15- - yyy, zauważ, że bolidy są nowe! Wiadomo, że to tylko testy, ale jakoś w zeszłym sezonie Renault nie prezentowało świetnej formy podczas testów. Nie wierzę więc w to, by teraz nagle zaczęli jeździć na oparach dla zrobienia sobie reklamy. Osobiście nie postawiłbym kasy na tytuł Heidfelda, ale LRGP będzie mocne!!! Pzdr ;)
Amalio
12.02.2011 05:57
@francorchamps, "Ludzie spokojnie!!! Może R31 jest świetny, a może jest taki sobie.. To naprawdę gdybanie gdyż nikt podczas testów nie bije się z czasem." Tak samo wszyscy myśleli jak pewien zespół w 2009 roku łoił wszystkim dupska na testach ;)
maciejas10
12.02.2011 05:52
Heidfeld mistrzem napewno nie zostanie ale mysle ze moze wygrac pare wyscigow ale bolid r31 jest naprawde b dobry i Heidfeld to przeciez tez dobry kierowca i tak nawet mozna porownac pietrova z Heidfeldem jakie czasy maja i kto jest lepszy
michal132
12.02.2011 05:51
Żeby jutro R31 wytrzymało do końca
dynu442
12.02.2011 05:50
Ja w 100% zgadzam się z użytkownikiem "francorchamps", to są jedynie testy, nikt zapewne nie pokazuję swojego całego potencjału. Jestem natomiast bardzo ciekawy postawy Senny. : )
Bart125
12.02.2011 05:45
Zobaczymy co będzie w Bahrajnie. Testy testami, ale według mnie bolid już teraz jest dobrą/świetną bazą na następne sezony. Nawet jakby Heidfeld coś tam wygrał tym lepiej na next sezon. Więcej kasy = jeszcze lepszy rozwój bolidu. Nie zdziwię się jeśli po tym sezonie Petrov wyleci...
fernandof1
12.02.2011 05:45
Up@ no właśnie RBR nie pokazał jeszcze swoich kart Ale to nie zmienia faktu że w tym roku czołówka będzie ciekawa bez RK
-kris15-
12.02.2011 05:42
Ludzie spokojnie, nie wierze żeby Renia odrobiła 1s do Red Bulla a tym samym nie wierze, że Newey nic nowego nie wymyślił, bo to byłby krok w tył dla nich. Konkurencja nie śpi. Renault może się okazać czarnym koniem ale bez przesady. Jeśli się okaże, że mają spory potencjał to patrząc realnie to Qick Nick bedzie walczył miedzy 3-5 pozycją. Tylko jak pomyśle, że Robert mógłby walczyć w każdym wyścigu o podium to mnie krew zalewa ;p
Kamikadze2000
12.02.2011 05:27
Czyżbym wykrakał to, iż Heidfeld jeszcze zostanie w swej karierze mistrzem!? Zobaczymy.... ;)
pawcioss
12.02.2011 05:27
@Huckleberry Ja także bardzo wątpię w taki scenariusz, ale Robert już kiedyś pokazał, że potrafi dojść do siebie w nadspodziewanie szybkim tempie. Tak więc nic nie wiadomo.
raffus
12.02.2011 05:25
Zachciało się rajdowania... i d... Oksana Kozaczenko ma w tym jednym temacie racje: "... najważniejsza jest Formuła 1 i należy zrobić wszystko, żeby uniknąć jakichś zakłóceń w karierze...", "W pierwszym rzędzie chodzi o unikanie zbędnego ryzyka. Menadżer istnieje nie tylko po to, żeby pomagał kierowcy zarabiać pieniądze. Dla mnie najważniejsza jest pomoc w prawidłowym budowaniu kariery..."
marecki
12.02.2011 05:21
Mysle ze Nik zrobł to co do niego nalezalo oby tak dalej! i nie moge sie doczekac kiedy Robert pojedzie.
Huckleberry
12.02.2011 05:20
@pawcioss - nie ma naprawdę tego niebezpieczeństwa że Robert będzie chciał wrócić w połowie sezonu. Będzie naprawdę super jeśli będzie gotowy na zimowe testy.
akkim
12.02.2011 05:18
Od razu chcę sprostować " ....." to nie moje słowa, to skrót żali w komentach, które czyta głowa.
Huckleberry
12.02.2011 05:18
Zobaczymy jak będzie. Na pewno jeśli Nick coś tam zdobędzie w tym roku wszyscy związani z Robertem będą wściekli. Ale co zrobić, los tak chciał. Trzeba się z tym pogodzić. Nick też długo czekał na dobry bolid. A w Kanadzie to Robert mu zabrał zwycięstwo... Jakże ważne (jedyne dla BMW).
grzegorzfiliks
12.02.2011 05:17
Gdyby naprawdę R31 był szybki, to byłaby pewna radość z sukcesów LRGP, ale złość ją zabije.
Ralph1537
12.02.2011 05:15
kubica wracaj szybko bo heidfeld bolid ci kradnie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
francorchamps
12.02.2011 05:15
akkim @ Ja się przyznam! Nie mam zamiaru ukrywać że jak Heidfeld będzie stawał na podium podczas sezonu to będzie mi PING-PONG skakał w gardle.. "i Renówka tak kochana do zeszłej niedzieli, „Bez Kubka ma nie jeździć byśmy komfort mieli”. Też się nie wyprę i podpiszę pod tą zwrotką.. (chociaż, czy ja wiem)
pawcioss
12.02.2011 05:15
Naprawdę wychodzi na to, że Renault z pomocą Roberta przygotowało dobrą maszynkę. Szkoda tylko, że jej twórca zbytnio sobie w niej nie pojeździ. Jeśli okaże się, że Robert będzie gotowy np. w połowie sezonu, a Nick będzie wtedy w czołówce, z realnym szansami na Mistrzostwo, to co zrobi Renault? Cóż, z jednej strony wypadałoby przekazać bolid jego twórcy, ale z drugiej szkoda będzie zmarnować szanse na mistrzostwo w klasyfikacji kierowców. Petrov dzięki sponsorom na pewno ma bezpieczną posadę, więc Petrova Robert raczej nie zastąpi. No ale zobaczymy jak to będzie... Równie dobrze może okazać się, że bolid Renault wcale nie będzie taki świetny.
francorchamps
12.02.2011 05:10
Ludzie spokojnie!!! Może R31 jest świetny, a może jest taki sobie.. To naprawdę gdybanie gdyż nikt podczas testów nie bije się z czasem.. Fakt faktem że fajnie w tabeli wyników widzieć na czele Bolid R31 z Numerem 9, brakuje tylko jednego - Roberta :/
akkim
12.02.2011 05:06
Z wyprzedzeniem to piszę, bo test tylko testem, lecz na zimne wolę dmuchać, póki czas jest jeszcze, tyle godzin włożonych i praca tak wielka, ten dorobek w mgnieniu oka rozszarpała belka. Oj ciężko mi będzie ten rok obserwować, gdy Renówka tak jak z dzisiaj swą formę zachowa, czuję, że z Was wielu też to gdzieś zaboli, choć się może nie przyzna, bo o wstyd się boi. Robert, jak Nick w Reni spełni swe zadanie, czeka Cię kolejne, wewnętrzne wyzwanie, trzeba będzie w głowie pogodzić się z faktem, duża szansa na sukces przez niefart wydarte. I to mnie bardziej martwi niż pocięte ciało, czy i kiedy psychika strawi, co się stało, być może, Nick spije nektar za Chłopaka, powrót znikąd, może sukces, szkoda i to jaka. Choć wiadomo jeżdżąc, zapracuje na to, czuje w gardle stanie to wielu Polakom, mam obawy, że powrócą dawne uprzedzenia, nasz ból za Czyjś sukces tego nie pozmienia. A do tego znając z zaciętości wielu, najlepiej się wyżywać na nieprzyjacielu, i Renówka tak kochana do zeszłej niedzieli, „Bez Kubka ma nie jeździć byśmy komfort mieli”.
grzegorzfiliks
12.02.2011 05:06
Ależ złośliwość losu, że Robert nie może zasiąść za kierownicą Renault R31. Jeśli ten bolid rzeczywiście ma potencjał, to...
witek2403
12.02.2011 05:06
Bruno tego nie osiągnie
kondi2111
12.02.2011 05:06
Szlag mnie trafia na myśl, że to Rob nie siedział w tym bolidzie...
StachuLBN
12.02.2011 05:06
Wielka szkoda Roberta, bo zapowiada się świetne R31 :(