Pirelli podsumowuje piątkowe treningi w Hiszpanii

Dzisiaj w Barcelonie zespoły Formuły 1 mogły przetestować nową ewolucję twardej opony
20.05.1119:58
Inf. prasowa
900wyświetlenia

Dzisiaj w Barcelonie zespoły Formuły 1 mogły przetestować nową ewolucję twardej opony PZero „srebrnej” w warunkach wyścigowego weekendu. Dwie sesje treningowe odbyły się w ciepłych i suchych warunkach, przy temperaturze powietrza sięgającej 25 stopni i temperaturze nawierzchni wynoszącej 35 stopni.

Zespoły korzystały także z miękkich opon PZero „żółte”, które pozostają w niezmienionej specyfikacji w porównaniu z początkiem sezonu i jak dotąd zawsze służyły do zdobycia pole position. Miękkie opony mają dodatkowe żółte oznaczenia, które ułatwiają odróżnienie ich na telewizyjnym obrazie.

Mark Webber z Red Bulla uzyskał najlepszy czas w porannej sesji (1.25,142), korzystając z twardego ogumienia PZero „srebrne”: jego rezultat był o ponad sekundę lepszy od wyniku zespołowego kolegi, Sebastiana Vettela, który uzyskał drugi czas.

Po południu Australijczyk skorzystał z miękkich opon PZero „żółtych” i ponownie uzyskał najlepszy czas, tym razem 1.22,470. Wydaje się, że Red Bulla czeka w ten weekend walka, bo kolejny kierowca w zestawieniu - Lewis Hamilton z McLarena - uzyskał na takich samych oponach wynik gorszy o zaledwie 0,039 sekundy. Różnica w czasach okrążeń pomiędzy twardym i miękkim ogumieniem jak na razie wynosi zgodnie z oczekiwaniami około dwóch sekund.

Po południu Pastor Maldonado z Williamsa wykonał liczący 19 okrążeń przejazd na ogumieniu PZero „srebrnym”, nie notując wyraźnego pogorszenia czasów okrążeń. To podkreśla zwiększoną trwałość nowej mieszanki.

Dyrektor Pirelli Motorsport, Paul Hembery, skomentował: Jednym z głównym celów, które postawiliśmy przed nową oponą Pzero „srebrną”, było zapewnienie większego kontrastu pomiędzy istniejącą miękką mieszanką PZero „żółtą”. Pierwsze informacje po treningach wydają się potwierdzać, że rzeczywistość odpowiada naszym oczekiwaniom. Na twardym ogumieniu można teraz przejechać o około 10 okrążeń więcej w porównaniu z poprzednią wersją. O ile do pewnego stopnia odbywa się to kosztem osiągów, co nie będzie się podobało zespołom, to z kolei podkreśla to różnice pomiędzy twardą i miękką mieszanką. Większa różnica daje zespołom szansę do wykorzystania możliwości taktycznych do maksimum, ale dotychczas zaobserwowaliśmy, że taktyka odgrywa ważną rolę nie tylko w dzień wyścigu, ale i w sobotę. Ciekawie będzie zatem sprawdzić, jakie strategie obiorą poszczególne zespoły na podstawie dzisiejszych doświadczeń. Oczekujemy ciepłych i suchych warunków, więc rywalizacja powinna być równa i pozbawiona jakichkolwiek komplikacji.

FAKT DNIA PIRELLI:



Opona Pirelli PZero „srebrna” debiutuje podczas wyścigu, ale ma za sobą intensywne testy w Jerez, Barcelonie i Stambule, przy wykorzystaniu testowego samochodu Pirelli (Toyoty TF109), prowadzonego przez Pedro de la Rosę i Lucasa di Grassiego.
Oto kolejny niesamowity fakt: lider mistrzostw świata Sebastian Vettel jak dotąd zdobył 93 punkty w czterech wyścigach. Rok temu urzędujący mistrz świata potrzebował ośmiu wyścigów na zdobycie niemal takiej samej sumy punktów.

Źródło: Informacja prasowa Pirelli