Dwie strefy stosowania systemu DRS w Montrealu i Walencji
Zmianie nie uległy strefy DRS w Barcelonie i Monako.
20.05.1120:40
3179wyświetlenia
FIA dopuści używanie ruchomego tylnego skrzydła w warunkach wyścigowych dwa razy na okrążeniu, począwszy od Grand Prix Kanady.
W Montrealu kierowcy będą mogli używać systemu DRS na prostej przed zakrętem nr 11 oraz na prostej startowej. Podczas wyścigu w Walencji również pojawią się dwie strefy aktywacji. Pierwsza będzie ulokowana między zakrętami 10 i 12, a druga pomiędzy zakrętami nr 14 i 17.
Jak poinformował delegat techniczny FIA - Charlie Whiting, na obu torach będzie tylko jedna strefa pomiaru:
Punkt ten będzie znajdował się po zakręcie nr 10, a następnie kierowcy będą mogli użyć (DRS) jeszcze raz na głównej prostej toru- powiedział Brytyjczyk, odnosząc się do toru w Montrealu.
FIA rozważała zastosowanie podobnego systemu już podczas wyścigu w Turcji, jednak jak przyznał Whiting, wyprzedzanie byłoby wtedy zbyt łatwe. Zmianie nie uległ także sposób stosowania DRS podczas wyścigów o GP Hiszpanii i Monako - na obu obiektach będzie tylko jeden obszar aktywacji ruchomego tylnego skrzydła podczas wyścigu.
Whiting wyznał także, iż wśród kierowców nie było jednomyślnego porozumienia w kwestii zakazu stosowania DRS podczas weekendu GP w Monako:
Rozmawiałem o tym kilka razy z kierowcami i było całkiem jasne, że większość z nich nie chciała go używać w Monako. Nie ma jednak żadnych dowodów na poparcie teorii, że jego stosowanie jest tam niebezpieczne- zakończył Brytyjczyk.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE