Dwie strefy stosowania systemu DRS w Montrealu i Walencji

Zmianie nie uległy strefy DRS w Barcelonie i Monako.
20.05.1120:40
Nataniel Piórkowski
3179wyświetlenia

FIA dopuści używanie ruchomego tylnego skrzydła w warunkach wyścigowych dwa razy na okrążeniu, począwszy od Grand Prix Kanady.

W Montrealu kierowcy będą mogli używać systemu DRS na prostej przed zakrętem nr 11 oraz na prostej startowej. Podczas wyścigu w Walencji również pojawią się dwie strefy aktywacji. Pierwsza będzie ulokowana między zakrętami 10 i 12, a druga pomiędzy zakrętami nr 14 i 17.

Jak poinformował delegat techniczny FIA - Charlie Whiting, na obu torach będzie tylko jedna strefa pomiaru: Punkt ten będzie znajdował się po zakręcie nr 10, a następnie kierowcy będą mogli użyć (DRS) jeszcze raz na głównej prostej toru - powiedział Brytyjczyk, odnosząc się do toru w Montrealu.

FIA rozważała zastosowanie podobnego systemu już podczas wyścigu w Turcji, jednak jak przyznał Whiting, wyprzedzanie byłoby wtedy zbyt łatwe. Zmianie nie uległ także sposób stosowania DRS podczas wyścigów o GP Hiszpanii i Monako - na obu obiektach będzie tylko jeden obszar aktywacji ruchomego tylnego skrzydła podczas wyścigu.

Whiting wyznał także, iż wśród kierowców nie było jednomyślnego porozumienia w kwestii zakazu stosowania DRS podczas weekendu GP w Monako: Rozmawiałem o tym kilka razy z kierowcami i było całkiem jasne, że większość z nich nie chciała go używać w Monako. Nie ma jednak żadnych dowodów na poparcie teorii, że jego stosowanie jest tam niebezpieczne - zakończył Brytyjczyk.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

15
kabans
21.05.2011 10:38
Za 2-3 lata śmieszni kibice od facebooka będą płakać że brakuje prawdziwych pojedynków i mistrzowskich obron i bedą wprowadzać narzędzia obronne uruchamiane guzikiem. http://www.youtube.com/watch?v=e55CQAM61Xs
Ralph1537
21.05.2011 09:40
chyba ich pogięło z tym drs, nie za dużo juz tych wyprzedzeń mają?
Aeromis
21.05.2011 08:58
@Qnik DRS to nie krok naprzód, tylko krok ku większej oglądalności, innymi słowy chodzi o kasę więc dbania o F1 to ja tam w ogóle nie widzę, a przejaskrawiając działania FIA w drugą stronę - idealne zasady to brak zasad.
Qnik
21.05.2011 08:25
Wszyscy są na nie... Nie sądzę, że to odpowiednie podejście, bo ludzie odpowiedzialni za F1 próbują coś zrobić! Nie ma modelu matematycznego ani sposobów by przeprowadzić w pełni miarodajną symulację tego, co się może stać po wprowadzeniu tego czy tamtego. Nawet, jeśli obecnie udałoby się stworzyć idealne zasady, to za kilka lat mielibyśmy GP1, bo zamrożenie zasad spowodowałoby, że w końcu wszyscy mieliby prawie identyczne bolidy. Tego też nie chcemy przecież! F1 się zmienia i być może niektórych to trochę odstrasza, jednak tak było zawsze i w elitarnym sporcie, jakim w moim mniemaniu wciąż jest F1, brak miejsca na powszedniość. O ile DRS być może nie jest obecnie idealnym rozwiązaniem, to jest pewnym krokiem naprzód w celu rozpracowania tego systemu. O ile teraz jest 'za łatwo', za jakiś czas przez chwilę będzie 'idealnie', a później znów będzie 'procesja', bo zespoły opracują systemy defensywne w ten czy inny sposób.
kabans
21.05.2011 07:44
Właśnie przez to jest coraz mniej kibiców f1 (nie licząc kibiców kubicy którzy chyba gdzieś sobie poszli"). Dzisiejsza f1 to marna namiastka tego co było chociażby 5 lat temu
THC-303
21.05.2011 06:21
Jeżeli chodzi o gniota w Walencji to może i 2 strefy DRS nie zaszkodzą, ale Kanada? W tamtym roku zajeździli tam Bridgestony, strach pomyśleć co zrobią z Pirelkami. Zresztą i tak Kanada była zawsze jednym z najciekawszych wyścigów w sezonie, naprawdę nie widzę powodu by psuć je DRS-em.
Lysy
21.05.2011 04:57
Co za dużo to nie zdrowo panowie z FIA
kabans
20.05.2011 09:48
Drs to gów.... Jak był problem ze zbliżeniem się bolidów na odległość pozwalającą na atak to mogli wymyślić coś co pozwalałoby na użycie dodatkowego docisku po wciśnięciu przycisku tak aby zakręt przed dało radę trzymać się tyłu przeciwnika albo można było przerobić tory wzorując się na obiektach na których było najwięcej wyprzedzeń. F1 coraz bardziej robi się sportem dla (chciałbym tu uźyć słowa na ć)..... Albo czy nie można było po prostu zabronić używania kersu do obrony?
Tom_Bombadil
20.05.2011 09:38
@Loxley I wtedy zobaczymy czy na pewno o "takie" wyprzedzanie nam chodziło... :-/
Yaneiro
20.05.2011 08:57
[quote="chinoMoreno"]nie wiem czemu oni nie biorą pod uwagę że obrona pozycji też jest, była, wspaniałym widowiskiem [/quote] Kiedyś można było patrzeć jak zawodnik atakuje drugiego, a ten świetnie się broni. Raczej dawało to więcej emocji niż "wymijanie"
Loxley
20.05.2011 08:10
Za chwilę nie będzie już w ogóle "normalnego" wyprzedzania, bo po co skoro można śmignąć kogoś z DReSem.
Dante
20.05.2011 07:26
Teraz to już przesadzili w złą stronę ...
maiesky
20.05.2011 07:25
dajcie lepiej chociaż małą grafikę z układem toru, lepiej będzie obrazowała o czym mowa niż te 2 bolidy :)
chinoMoreno
20.05.2011 07:23
niech zrobią odrazu 5 stref drs nie wiem czemu oni nie biorą pod uwagę że obrona pozycji też jest, była, wspaniałym widowiskiem
Adakar
20.05.2011 06:57
IMO to już ostatnia prosta do zmian przepisów dotyczących DRS na dowolne używanie w dowolnym miejscu na okrążeniu przez ograniczoną ilość czasu (np. 10 sekund) albo dystansu np. przez maximum 10 - 20 % dystansu okrążenia