GP Indii: wyniki kwalifikacji

Sebastian Vettel po raz kolejny zdobył pole position
P.Kierowca (Nr)SamochódCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Część 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr.
1.S. Vettel (1)Red Bull RB72.1:26,21871.1:24,65731.1:24,1786
2. 1:26,218 7
1. 1:24,657 3
1. 1:24,178 6
16
2.L. Hamilton (3)McLaren MP4-268.1:26,56372.1:25,01952.1:24,4746
8. 1:26,563 7
2. 1:25,019 5
2. 1:24,474 6
18
3.M. Webber (2)Red Bull RB76.1:26,47384.1:25,28233.1:24,5086
6. 1:26,473 8
4. 1:25,282 3
3. 1:24,508 6
17
4.F. Alonso (5)Ferrari 150° Italia11.1:26,77473.1:25,15854.1:24,5197
11. 1:26,774 7
3. 1:25,158 5
4. 1:24,519 7
19
5.J. Button (4)McLaren MP4-263.1:26,225115.1:25,29945.1:24,9505
3. 1:26,225 11
5. 1:25,299 4
5. 1:24,950 5
20
6.F. Massa (6)Ferrari 150° Italia15.1:27,01286.1:25,52246.1:25,1226
15. 1:27,012 8
6. 1:25,522 4
6. 1:25,122 6
18
7.N. Rosberg (8)Mercedes GP W025.1:26,364107.1:25,55547.1:25,4515
5. 1:26,364 10
7. 1:25,555 4
7. 1:25,451 5
19
8.A. Sutil (14)Force India VJM044.1:26,271128.1:26,14058.-2
4. 1:26,271 12
8. 1:26,140 5
8. -2
19
9.S. Buemi (18)Toro Rosso STR69.1:26,608109.1:26,16179.-2
9. 1:26,608 10
9. 1:26,161 7
9. -2
19
10.J. Alguersuari (19)Toro Rosso STR67.1:26,557910.1:26,319810.-2
7. 1:26,557 9
10. 1:26,319 8
10. -2
19
11.W. Pietrow (10)Renault R311.1:26,1891111.1:26,3199-
1. 1:26,189 11
11. 1:26,319 9
.
20
12.M. Schumacher (7)Mercedes GP W0212.1:26,7901012.1:26,3377-
12. 1:26,790 10
12. 1:26,337 7
.
17
13.P. di Resta (15)Force India VJM0414.1:26,8641013.1:26,5035-
14. 1:26,864 10
13. 1:26,503 5
.
15
14.P. Maldonado (12)Williams FW3313.1:26,8291014.1:26,5378-
13. 1:26,829 10
14. 1:26,537 8
.
18
15.B. Senna (9)Renault R3110.1:26,766815.1:26,6518-
10. 1:26,766 8
15. 1:26,651 8
.
16
16.R. Barrichello (11)Williams FW3317.1:27,4791016.1:27,2477-
17. 1:27,479 10
16. 1:27,247 7
.
17
17.S. Perez (17)Sauber C3016.1:27,249617.1:27,5624-
16. 1:27,249 6
17. 1:27,562 4
.
10
18.K. Kobayashi (16)Sauber C3018.1:27,8766--
18. 1:27,876 6
.
.
6
19.H. Kovalainen (20)Lotus T12819.1:28,56513--
19. 1:28,565 13
.
.
13
20.J. Trulli (21)Lotus T12820.1:28,75213--
20. 1:28,752 13
.
.
13
21.D. Ricciardo (23)HRT F11121.1:30,21611--
21. 1:30,216 11
.
.
11
22.N. Karthikeyan (22)HRT F11122.1:30,23811--
22. 1:30,238 11
.
.
11
23.J. d'Ambrosio (25)Virgin MVR-0223.1:30,86614--
23. 1:30,866 14
.
.
14
24.T. Glock (24)Virgin MVR-0224.1:34,0463--
24. 1:34,046 3
.
.
3

KOMENTARZE

20
villy
29.10.2011 09:22
Problem ze 107% jest taki, że za bardzo nie ma kiedy je stosować. Właściwie mieliśmy tylko 2 takie sytuacje: Australia 2011 z HRT, gdzie zastosowano i d'Ambrosio w Kanadzie (nie zastosowano). Poza tym jeśli kierowcy nie mają problemów się mieszczą, co wynika z tego faktu, że czołówka jedzie na twardszej mieszance, a ostatni na miększej. Dlatego ten przepis jest martwy. Jak komuś się nie podoba aktualne rozwiązanie (z wyjątkami) to są 2 wyjścia: albo całkowicie zrezygnować z tego przepisu, albo nie robić wyjątków dla nikogo. Albo nawet i jest trzecie: niech wszyscy jadą na jednej mieszance. Wtedy można byłoby ocenić kto rzeczywiście się mieści w 107%.
THC-303
29.10.2011 01:26
@Lysy Doatli (Perez i Lewis) karę za zignorowanie 'podwójnej żółtej flagi', ale to nie znaczy, że była w 2 miejscach toru. Podwójna żółta jest wtedy kiedy porządkowi machają 2 żółtymi jednocześnie. Żółta flaga, żółtej fladze nie równa: 1. Jeśli porządkowy trzyma flagę ale nie macha nią to nic groźnego 2. Jeśli macha rozbity bolid znajduje się bardzo blisko toru lub gdzieś na torze (poza best line) itp 3. Jeśli macha dwoma (podwójna żółta) bolid znajduje się na best line lub kierowca/porządkowi znajdują się na torze.
pawlos
29.10.2011 12:25
A tu znowu o karze dla Vettela... Masakra jakaś:))) Pytam się za co??? Jaka żółta flaga na całym torze??
Lysy
29.10.2011 12:07
@Baroner Nieoglądałem FP1, ale z tego co wiem to żółte flagi były na 2 częściach toru jednocześnie. A dzisiaj tylko w S1. Więc jaki zwiążek ma S1 z S3 nie wiem
Baroner
29.10.2011 12:03
@Dante @Lysy Nie było czasem tak, jak na treningu kiedy ALG i MAL się rozbili? Żółta flaga była chyba na całym torze.
IceMan11
29.10.2011 11:31
@THC-303 Tym bardziej, że ścięcie takiego zakrętu nie daje żadnych korzyści czasowych.
THC-303
29.10.2011 11:24
@Dante Jak dla mnie ewidentna wina Massy, a nie zawieszenia. Pisałem już - pracował na tę awarię całe kwalifikacje, n razy tnąc siódemkę (przy n dążącym do nieskończoności). @KuraF1 Jaime nie dostanie kary, wina wyjazdu z PL.
Dante
29.10.2011 11:22
@Baroner - Nie wiem gdzie był Jenson podczas żółtej flagi ale jestem pewien, że Vettel był już w końcówce okrążenia daleko przed Massą i żółtą flagą. @KuraF1 - Noo nie jestem taki pewien czy to wina Massy - jak by nie patrzeć zawieszenie "powinno" wytrzymać takie podbicie a ono się po prostu rozsypało (jak zawieszenie w RBR'ze Coultharda).
Lysy
29.10.2011 10:58
@Baroner Popatrz w jakich sektorach byli kiedy Massa spowodował żółtą flagę... Vettel kończył, a Massa był na T7
maciejas512
29.10.2011 10:52
No i na crashu gdyby kary dostali VET i BUT skorzystał by Alonso. Sory za moją teorie spiskową ale to tak by wyglądało :D
Baroner
29.10.2011 10:47
Widzę że zajmujecie się Glockiem, a ja natomiast chciałbym zwrócić uwagę na koniec Q3 i Vettela oraz Buttona. Chodzi mi o to(nie wiem czy nie jestem w błędzie), że obydwaj poprawili swe czasy pod żółtą flagą spowodowaną wypadkiem Massy.
KuraF1
29.10.2011 10:35
W tej sytuacji rozumiem, że go dopuścili, ponieważ jak Adam1970 napisał, Glock w każdym trenie mieścił się w 107%, a w kwalifikacjach tylko awaria skrzyni biegów wyeliminowała go z jazdy.
adnowseb
29.10.2011 10:34
HRT szaleje! @Lysy W tym sezonie 107% to fikcja.
Adam1970
29.10.2011 10:24
We wszystkich treningach Glock mieścił się w 107%. W "wyjątkowych okolicznościach" dopuszczą ;)
Lysy
29.10.2011 10:24
@Lukas @Prophet Niestety Glock dostał "przepustkę" ;/
KuraF1
29.10.2011 10:22
@Masio STR i Sutil wyjeżdżali w q3, bo chcieli startować z wyższej pozycji. Pamiętasz sytuacje z Suzuki. Jeśli ktoś wyjechał i zaczął pomiarówkę to startuje z wyższej pozycji, następnie ten co nie zaczął pomiarówki i na końcu ten co nawet nie wyjechał na tor. Patrząc się na ilości okr jaką przejechali w q3 można przypuszczać, że wszyscy zaczęli pomiarówki. Ciekawe czy Alguersuari dostanie kare za przyblokowanie Senne (albo w q1 albo w q2, ale nie pamiętam okładnie). A co do sytuacji Massy to nasz genialny i najlepszy komentator - Borowczyk - powiedział, że to nie była wina Felipe, ale prawda jest chyba zupełnie inna (moje zdanie). To on za bardzo najechał na tego garba, a przy około 200km/h normalnym było złamanie zawieszenia (coś mi się wydaje, że nie napisałem poprawnie gramatycznie, ale nie jestem geniuszem z polskiego i często mi się błędy zdarzają :D)
Prophet
29.10.2011 10:18
Według f1.com to Glock się nie zakwalifikował. Nie znaczy to, że nie wystartuje (najprawdopodobniej go dopuszczą)...
Lukas
29.10.2011 10:16
Zaraz przyjrzę się Glockowi i co z nim zrobić :) EDIT: No niby się nie zakwalifikował, ale biorąc pod uwagę poprzednie decyzje FIA już go wstawiłem jako kwalifikującego się, zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.
Lysy
29.10.2011 10:08
Według f1.com Glock nie pojawi się na starcie :)
Masio
29.10.2011 10:05
Vettel już nas przyzwyczaił do wygrywania. Jednak nie wiem po co FI i STR wyjeżdżało na tor jak i tak nie ustanowili czasu. Z resztą dla zespołu z Faenzy, to samo zakwalifikowanie się do Q3 jest sukcesem. Oby wyścig był ciekawy. ;)