Citroen wchodzi do WTCC od sezonu 2014

Jednym z kierowców francuskiego producenta będzie Sebastien Loeb
25.06.1313:38
Mateusz Szymkiewicz
4100wyświetlenia

Citroen potwierdził, iż od przyszłego sezonu wchodzi do Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych wraz z Sebastienem Loebem.

Francuski producent samochodów w wystosowanym oświadczeniu potwierdził, że jednym z jego zawodników będzie dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata - Sebastien Loeb, który w tym roku rywalizuje za kierownicą McLarena w GT Series.

Motorsport jest w DNA marki Citroen - powiedział Frederic Banzet, dyrektor zarządzający Citroena. Wygraliśmy pięć tytułów w rajdach cross-country i osiem w WRC. To będzie nowe wyzwanie dla Sebastiena Loeba, naszego kierowcy od ponad dziesięciu lat. Wszyscy byliśmy zainteresowani kontynuowaniem tej historii.

Citroen ogłosił, iż jego zaangażowanie w Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych, nie wpłynie na program w WRC.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

18
Mahilda111
25.06.2013 08:27
Na razie stanowisko Roberta jest takie, że nie chce angażować się w WTCC, bo jak stwierdził, gdyby chciał bawić się w blaszaki, to wybrałby DTM.
bufcik
25.06.2013 08:16
@ Kamikadze2000 Z tego co mi wiadomo to on tego jeszcze nie powiedział. Mówił to szef Citroena a jakie jest zdanie Roberta? Dowiemy się pewnie z końcem sezonu lub po jego zakończeniu... Pożyjemy zobaczymy...
Kamikadze2000
25.06.2013 06:11
@bufcik - możliwe, ale jego plany wiążą się z rajdami WRC oraz ewentualną przymiarką do F1 lub testów innych pojazdów jednomiejscowych.
bufcik
25.06.2013 05:37
A ja myślę, że Robert może wystąpi w jednej czy może nawet paru rundach WTCC i na pewno pojeździ tym autem, może tylko na testach ale pojeździ. Jeżeli oczywiśćie nie będzie innych planów na następny rok...
Kamikadze2000
25.06.2013 05:24
Byłoby ciekawie, gdyby Seb za kilka sezonów zdobyłby majstra. Do tych, co wierzą w rychły jego sukces - szanse na to, aby był w czołówce, są dość iluzoryczne. Udział w Porsche SuperCup pokazał, ile Seb się jeszcze musi nauczyć. A w WTCC będzie trudniej, tym bardziej, że Citroen dopiero wchodzi. Życzę jednak powodzenia temu wielkiemu kierowcy. :D @Adakar - najpierw to Kubica musiałby chcieć startować w WTCC. A jak śmiem twierdzić, to nie ten typ kierowcy, który ścigałby się po torze w czymś innym, niż pojazd jednomiejscowy o otwartym nadwoziu. ;)
buran
25.06.2013 04:24
@mkente Też tak myślę, ale pewności nie ma. Biorąc pod uwagę, że zmiany wcale nie będą takie duże to początek lipca jest ostatnią chwilą aby rozpocząć prace. Lotti chce aby w mistrzostwach startowało co najmniej 16 samochodów. Biorąc pod uwagę, że trzech producentów potwierdziło już gotowość do budowy aut w nowej specyfikacji a w przypadku Seata sprawa pozostaje otwarta to wszystko jest możliwe. Z tego co się orientuję to sprawa regulaminu technicznego powinna zostać w pełni wyjaśniona podczas najbliższego zebrania WMSC.
matinson
25.06.2013 03:09
Świetna informacja :) Drugim kierowcą pewnie Menu , a jeśli będzie trzecie auto to może jakiś inny kierowca z Francji? Apropo Monteiro, to on od dłuższego czasu pokazuje jaka różnica dzieli go od dobrego zawodnika w turystykach jakim jest Tarquini, a przegrywa też z Micheliszem,który podczas dwóch pierwszych rund praktycznie stał w miejscu. W 2014 na chwilę obecną 3 producentów ale narazie to tylko 3 Hondy + 2 Łady 2/3 Citroeny. Musiałyby być zespoły klienckie, a wątpie żeby te zespoły chciały Ładę. Chevrolet będzie konkurencyjny w przyszłym roku również, więc nowe przepisy zmieniłyby całą stawkę i szkoda byłoby ,gdyby one nie startowały. Liczę na Seata w nowej specyfikacji + stary Chevrolet, stare BMW ( cóż to za drugi wyścig bez tylnonapędowych samochodów niemieckiej marki) + dwa Fordy i może czwarty producent. Stare auta mogą walczyć o tytuł tylko w klasyfikacji kierowców + osobnej klasyfikacji samochodów sprzed 2013 - wtedy będzie dobrze, 16 samochodów to nieco mało, seria zmieniła by się w turystyczną Auto GP ,czyli mało aut na starcie, nudne wyścigi. Osobiście liczę na liczbę zbliżoną do 30 samochodów ,ale brakuje mi tego jednego Volvo - czemu żaden zespół kliencki nie wystawi tego auta? przecież jest lepsze od np Forda. Gdyby z serii wyleciały samochody według starych przepisów zrobiłoby się nudno, dwie klasyfikacje to jedyny rosądny pomysł . Coś w rodzaju klasyfikacji z 2011 roku, gdzie Fabiani cały sezon startował autem z 2010 jako jedyny, tak teraz w 2014 klasyfikacja aut z 2013 . No i liczę za rok w Makau ponad 30 aut :D
mkente
25.06.2013 02:36
@buran [quote]Jeśli od przyszłego roku wejdą w życie nowe przepisy[/quote] Nie ma szans, żeby od przyszłego sezonu były nowe przepisy - zostało zdecydowanie za mało czasu.
buran
25.06.2013 01:13
@Mahilda111 Jeśli wierzyć różnorakim ploteczkom, które krążą od pewnego czasu, Muller najprawdopodobniej pozostanie z RML. Pod koniec zeszłego roku mówiło się, że są prowadzone wstępne rozmowy między RML a Renault, co brzmi dość sensownie, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że Ray Mallock bez większego żalu zrezygnował z Menu oraz Huffa i dołożył wszelkich starań aby utrzymać w składzie Francuza. Poza tym wydaje mi się, że ewentualna współpraca Mullera i Citroena jest mało prawdopodobna. Loeb będzie zdecydowanym liderem tego zespołu, a Mullera raczej nie interesuje rola drugoplanowa. Z resztą w bezpośredniej konfrontacji tych zawodników to raczej Muller byłby górą, co zdaje się, że nie jest oczekiwane ani przez Loeba ani przez Citroena. @Adakar Jeśli od przyszłego roku wejdą w życie nowe przepisy, to Chevroletów już nie zobaczymy w stawce, chyba że Marcello Lotti zgodzi się na dwuklasowe mistrzostwa.
phildoon
25.06.2013 12:47
Zawsze można by spróbować wyciągnąć Thomsona z Łady, zapewne nieustawiony DS3 WTCC z "marszu" byłby szybszy od dopracowywanej przez dwa sezony Łady :D
Adakar
25.06.2013 12:40
@cobra @No70 DS3. Prototyp WTCC bazuje na DS3 WRC i był testowany w kwietniu przez Loeba i Menu na Ricardo Tormo. @Mahilda111 Czy opłaca się Mullerowi rzucać dominującego Chevy w kąt ? nie ... Wg mnie Monteiro jest na wylocie z Hondy a Garbiele też już młody nie jest - ale przynajmniej śmiga w czubie. Może tam się miejsce zwolni, może Norbert dostałby fabryczną Hondę ? ale co wtedy dalej z Zengo ... Ciągle mam tez nadzieję, że Łada nie zwinie swojego kramiku tak jak z Priorą i 110.
Mahilda111
25.06.2013 12:15
Drugim kierowcą na 100% będzie Menu, już ma za sobą testy 'DS3 WWRTCCC'. Huff zostanie w Munnichu, bo z tą ekipą Seat przywraca fabryczne wsparcie (jeszcze nie potwierdzone). Jeżeli Cytryna zdecyduje się na trzeciego kierowcę, pewno będzie nim Muller o ile inny producent nie wejdzie do WTCC i go podkupi.
Grzesiek1713
25.06.2013 12:02
@Adakar Spokojnie, żartowałem @No70 Czy ja lubie Kubice? Zmarnował szanse na jazde w RB :)
No70
25.06.2013 12:00
@Grzesiek1713 Twój ulubieniec ma jeszcze sporo czasu na jazdę w szybszych, bardziej wymagających seriach. Nie róbmy z niego wyscigowego emeryta. @cobra Stawiam na DS3.
cobra
25.06.2013 11:59
Wiadomo na jakim modelu będzie bazowało auto WTCC? Na DS4?
Adakar
25.06.2013 11:58
@Grzesiek1713 nie. Menu lub Huff Mieliby wejść do WTCC bez jakiegokolwiek doświadczonego kierowcy z tej serii ? Kpisz sobie ? Spójrz na Hondę.
Grzesiek1713
25.06.2013 11:47
... a drugim "Kubika" :D
nij0
25.06.2013 11:46
Super news, czekam z niecierpliwością na sezon 2014.