Davidson na czele po piątkowych treningach w Melbourne
Wyniki i opis drugiej sesji treningowej na torze Albert Park
31.03.0610:17
5696wyświetlenia
Drugą z piątkowych sesji treningowych w Melbourne zdominowali kierowcy testowi z zespołów Honda, Williams i BMW Sauber. Najszybszy ponownie okazał się Anthony Davidson, a jego przewaga nad Alexem Wurzem wyniosła zaledwie 0.01 sekundy. Tuż za Austriakiem ponownie uplasował się Robert Kubica, który po awarii silnika w pierwszej sesji tym razem przejechał już 25 okrążeń, mieszcząc się bez problemu poniżej pół sekundy straty do Davidsona. "Wypróbowaliśmy kilka obiecujących rozwiązań aero i uzyskiwaliśmy równe czasy na długim przejeździe. Na ostatnim kółku trafiłem na kilku wolniejszych kierowców i gdyby nie to mógłbym pojechać jeszcze szybciej, ale to nie jest takie istotne podczas treningów", powiedział Robert.
Najszybszym z głównych kierowców w drugiej sesji okazał się Jenson Button, mieszcząc się podobnie jak Kubica poniżej 0.4 sekundy straty do Davidsona. W pierwszej dziesiątce znalazł się także drugi główny kierowca Hondy, Rubens Barrichello (P8, +1.2s), przy czym Brazylijczyk ponownie okazał się wyraźnie wolniejszy od swojego partnera. Piąty czas uzyskał lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso (Renault), a oprócz niego poniżej jednej sekundy straty do Davidsona zmieścili się jeszcze tylko Michael Schumacher (Ferrari) i Kimi Raikkonen (McLaren). Pierwszą dziesiątkę zamknęli partnerzy zespołowi tychże kierowców, Juan Pablo Montoya i Felipe Massa.
Giancarlo Fisichella, korzystający nadal z tego samego silnika, na którym wygrał wyścig w Malezji, uplasował się na 11 pozycji. Aktywność Włocha ograniczyły nieco problemy z układem paliwowym, ale udało się je rozwiązać i obyło się bez konieczności wymiany całej jednostki napędowej. Wymiana silnika nie ominie jednak Jacquesa Villeneuve'a (P12, +1.6s), ale przynajmniej Kanadyjczyk przejechał dzisiaj w sumie blisko 40 okrążeń i powinien być dobrze przygotowany do wyścigu, choć najprawdopodobniej czeka go start z końca stawki. Szef BMW Motorsport, Mario Theissen, twierdzi, że niektóre elementy silnika P86 V8 nie okazały się tak wytrzymałe jak przewidywano, gdyż zespół miał za mało czasu na rozwój nowej jednostki napędowej.
Poniżej dwóch sekund straty do Davidsona zmieścił się jeszcze tylko David Coulthard (RBR), a tuż za jego plecami na 14 pozycji uplasował się najszybszy z głównych kierowców Williamsa, Mark Webber. Tymczasem Nico Rosberg wylądował poza drugą dziesiątką, mając ponad sekundę straty do swojego bardziej doświadczonego partnera. Niemiec po treningach stwierdził, że tor Albert Park okazał się trudniejszy do nauki niż można się było tego spodziewać. W dodatku miał problemy techniczne i popełnił kilka błędów, przez co stracił cenny czas na lepsze poznanie toru. Tuż za Webberem na 15 pozycji uplasował się jego zeszłoroczny partner, Nick Heidfeld (BMW Sauber), przejeżdżając dzisiaj w sumie zaledwie sześć okrążeń.
Z pozostałych kierowców uwagę zwraca dosyć słaba postawa reprezentantów Toyoty, Jarno Trullego (P16, +2.3s) i Ralfa Schumachera (P18, +2.5s), ale tego można było się spodziewać, jako że w Australii jest wyraźnie chłodniej niż w Malezji, gdzie japońskiej stajni udało zdobyć się zaledwie jeden punkt. Nienajlepiej wypadli także piątkowy tester Red Bull Racing, Robert Doornbos (P20) i partner Coultharda, Christian Klien (P21), mając ponad trzy sekundy straty do Davidsona. Na pocieszenie Doornbos okazał się najbardziej pracowitym kierowcą w drugiej sesji.
Warunki panujące podczas dzisiejszych treningów były dosyć trudne - wiał silny wiatr, a tor oferował niezbyt dużą przyczepność. W pierwszej sesji najlepiej przekonał się o tym piątkowy tester Toro Rosso, Neel Jani (P23, +3.8s), a w drugiej problemy z utrzymaniem swoich bolidów na torze miało wielu innych kierowców, w tym zespołowy kolega Szwajcara, Vitantonio Liuzzi (P24, +3.9s). Ponadto jazdę przed czasem musiał zakończyć jeden z kierowców MF1 Racing, Christijan Albers (P25, +4.0s). Tuż za jego plecami uplasował się piątkowy tester Midland, Markus Winkelhock, który w drugiej sesji zdołał uzyskać lepszy rezultat od kierowców Super Aguri.
Pogoda
Temperatura powietrza: 23°C
Temperatura toru: 26°C
Prędkość wiatru: 3,0 mps
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
Najszybszym z głównych kierowców w drugiej sesji okazał się Jenson Button, mieszcząc się podobnie jak Kubica poniżej 0.4 sekundy straty do Davidsona. W pierwszej dziesiątce znalazł się także drugi główny kierowca Hondy, Rubens Barrichello (P8, +1.2s), przy czym Brazylijczyk ponownie okazał się wyraźnie wolniejszy od swojego partnera. Piąty czas uzyskał lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso (Renault), a oprócz niego poniżej jednej sekundy straty do Davidsona zmieścili się jeszcze tylko Michael Schumacher (Ferrari) i Kimi Raikkonen (McLaren). Pierwszą dziesiątkę zamknęli partnerzy zespołowi tychże kierowców, Juan Pablo Montoya i Felipe Massa.
Giancarlo Fisichella, korzystający nadal z tego samego silnika, na którym wygrał wyścig w Malezji, uplasował się na 11 pozycji. Aktywność Włocha ograniczyły nieco problemy z układem paliwowym, ale udało się je rozwiązać i obyło się bez konieczności wymiany całej jednostki napędowej. Wymiana silnika nie ominie jednak Jacquesa Villeneuve'a (P12, +1.6s), ale przynajmniej Kanadyjczyk przejechał dzisiaj w sumie blisko 40 okrążeń i powinien być dobrze przygotowany do wyścigu, choć najprawdopodobniej czeka go start z końca stawki. Szef BMW Motorsport, Mario Theissen, twierdzi, że niektóre elementy silnika P86 V8 nie okazały się tak wytrzymałe jak przewidywano, gdyż zespół miał za mało czasu na rozwój nowej jednostki napędowej.
Poniżej dwóch sekund straty do Davidsona zmieścił się jeszcze tylko David Coulthard (RBR), a tuż za jego plecami na 14 pozycji uplasował się najszybszy z głównych kierowców Williamsa, Mark Webber. Tymczasem Nico Rosberg wylądował poza drugą dziesiątką, mając ponad sekundę straty do swojego bardziej doświadczonego partnera. Niemiec po treningach stwierdził, że tor Albert Park okazał się trudniejszy do nauki niż można się było tego spodziewać. W dodatku miał problemy techniczne i popełnił kilka błędów, przez co stracił cenny czas na lepsze poznanie toru. Tuż za Webberem na 15 pozycji uplasował się jego zeszłoroczny partner, Nick Heidfeld (BMW Sauber), przejeżdżając dzisiaj w sumie zaledwie sześć okrążeń.
Z pozostałych kierowców uwagę zwraca dosyć słaba postawa reprezentantów Toyoty, Jarno Trullego (P16, +2.3s) i Ralfa Schumachera (P18, +2.5s), ale tego można było się spodziewać, jako że w Australii jest wyraźnie chłodniej niż w Malezji, gdzie japońskiej stajni udało zdobyć się zaledwie jeden punkt. Nienajlepiej wypadli także piątkowy tester Red Bull Racing, Robert Doornbos (P20) i partner Coultharda, Christian Klien (P21), mając ponad trzy sekundy straty do Davidsona. Na pocieszenie Doornbos okazał się najbardziej pracowitym kierowcą w drugiej sesji.
Warunki panujące podczas dzisiejszych treningów były dosyć trudne - wiał silny wiatr, a tor oferował niezbyt dużą przyczepność. W pierwszej sesji najlepiej przekonał się o tym piątkowy tester Toro Rosso, Neel Jani (P23, +3.8s), a w drugiej problemy z utrzymaniem swoich bolidów na torze miało wielu innych kierowców, w tym zespołowy kolega Szwajcara, Vitantonio Liuzzi (P24, +3.9s). Ponadto jazdę przed czasem musiał zakończyć jeden z kierowców MF1 Racing, Christijan Albers (P25, +4.0s). Tuż za jego plecami uplasował się piątkowy tester Midland, Markus Winkelhock, który w drugiej sesji zdołał uzyskać lepszy rezultat od kierowców Super Aguri.
Pogoda
Temperatura powietrza: 23°C
Temperatura toru: 26°C
Prędkość wiatru: 3,0 mps
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Anthony Davidson (36) | Honda RA106 | 1:26,822 | 28 | |||
2 | Alex Wurz (35) | Williams FW28 | 1:26,832 | 0,010 | 0,010 | 27 | |
3 | Robert Kubica (38) | BMW Sauber F1.06 | 1:27,200 | 0,378 | 0,368 | 25 | |
4 | Jenson Button (12) | Honda RA106 | 1:27,213 | 0,391 | 0,013 | 12 | |
5 | Fernando Alonso (1) | Renault R26 | 1:27,443 | 0,621 | 0,230 | 14 | |
6 | Michael Schumacher (5) | Ferrari 248 F1 | 1:27,658 | 0,836 | 0,215 | 16 | |
7 | Kimi Raikkonen (3) | McLaren MP4-21 | 1:27,773 | 0,951 | 0,115 | 16 | |
8 | Rubens Barrichello (11) | Honda RA106 | 1:28,075 | 1,253 | 0,302 | 20 | |
9 | Juan Pablo Montoya (4) | McLaren MP4-21 | 1:28,200 | 1,378 | 0,125 | 15 | |
10 | Felipe Massa (6) | Ferrari 248 F1 | 1:28,227 | 1,405 | 0,027 | 17 | |
11 | Giancarlo Fisichella (2) | Renault R26 | 1:28,280 | 1,458 | 0,053 | 11 | |
12 | Jacques Villeneuve (17) | BMW Sauber F1.06 | 1:28,440 | 1,618 | 0,160 | 22 | |
13 | David Coulthard (14) | Red Bull RB2 | 1:28,531 | 1,709 | 0,091 | 18 | |
14 | Mark Webber (9) | Williams FW28 | 1:28,860 | 2,038 | 0,329 | 18 | |
15 | Nick Heidfeld (16) | BMW Sauber F1.06 | 1:29,053 | 2,231 | 0,193 | 5 | |
16 | Jarno Trulli (8) | Toyota TF106 | 1:29,138 | 2,316 | 0,085 | 20 | |
17 | Scott Speed (21) | Toro Rosso STR1 | 1:29,196 | 2,374 | 0,058 | 18 | |
18 | Ralf Schumacher (7) | Toyota TF106 | 1:29,379 | 2,557 | 0,183 | 16 | |
19 | Tiago Monteiro (18) | Midland M16 | 1:29,713 | 2,891 | 0,334 | 21 | |
20 | Robert Doornbos (37) | Red Bull RB2 | 1:29,876 | 3,054 | 0,163 | 32 | |
21 | Christian Klien (15) | Red Bull RB2 | 1:29,879 | 3,057 | 0,003 | 9 | |
22 | Nico Rosberg (10) | Williams FW28 | 1:29,933 | 3,111 | 0,054 | 11 | |
23 | Neel Jani (40) | Toro Rosso STR1 | 1:30,686 | 3,864 | 0,753 | 26 | |
24 | Vitantonio Liuzzi (20) | Toro Rosso STR1 | 1:30,734 | 3,912 | 0,048 | 14 | |
25 | Christijan Albers (19) | Midland M16 | 1:30,830 | 4,008 | 0,096 | 18 | |
26 | Markus Winkelhock (39) | Midland M16 | 1:31,260 | 4,438 | 0,430 | 25 | |
27 | Takuma Sato (22) | Super Aguri SA05 | 1:32,556 | 5,734 | 1,296 | 27 | |
28 | Yuji Ide (23) | Super Aguri SA05 | 1:34,224 | 7,402 | 1,668 | 22 |
107% najlepszego czasu: 1:32,899
KOMENTARZE