Sponsorzy z branży alkoholowej znikną z Formuły 1?
Według The Times, Unia Europejska chce zakazać reklamy wyrobów alkoholwoych.
24.05.1411:02
2181wyświetlenia
Zmagające się z problemami finansowymi zespoły F1, mogą już wkrótce wpaść w jeszcze większe tarapaty: pojawiają się bowiem doniesienia o tym, iż Unia Europejska planuje wprowadzić zakaz reklamowania wyrobów alkoholowych podczas imprez sportowych.
Kilka lat temu, w związku z polityką prozdrowotną z Formuły 1 zniknęli sponsorzy związani z branżą tytoniową. Ich miejsce zaczęły jednak skutecznie zajmować koncerny alkoholowe.
W ostatnim czasie Williams związał się z firmą Martini, Force India promuje na swych samochodach markę Smirnoff. Ponadto od kilku lat na niektórych torach pojawiają się reklamy szkockiej whiskey Johnnie Walker, związanej także bezpośrednio z ekipą McLarena.
The Times donosi jednak, że już wkrótce Unia Europejska może wprowadzić dyrektywę, która zakończy kolejny etap w historii sponsoringu w Formule 1.
To lustrzane odbicie tego, co stało się z reklamami wyrobów tytoniowych. Rządy działają bardzo sprawnie by wprowadzić nowe prawo dotyczące ochrony zdrowia i sponsorzy z branży alkoholowej są jego oczywistym celem. To co kilka lat temu stało się z tytoniem, teraz powtórzy się w przypadku alkoholu- ostrzega źródło gazety.
KOMENTARZE