Ma Qing Hua sensacyjnym zwycięzcą drugiego wyścigu WTCC w Rosji

Chińczyk popisał się fantastyczną jazdą i zwyciężył w swoim debiucie w Mistrzostwach Świata
08.06.1413:31
Mateusz Szymkiewicz
5124wyświetlenia

Ma Qing Hua sensacyjnie zwyciężył w drugim wyścigu Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na rosyjskim obiekcie Moscow Raceway.

Chińczyk zaliczył nienajlepszy start, po którym spadł na trzecią pozycję za Hugo Valente oraz Norberta Michelisza. Mimo to Valente otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową, natomiast na siódmym okrążeniu Ma wyprzedził po wyjściu z ostatniego zakrętu Michelisza, dzięki czemu awansował na pierwsze miejsce. 26-latek odniósł zwycięstwo w swoim debiucie i jest pierwszym kierowcą z Chin, który wygrał w WTCC.

Drugie miejsce zajął Yvan Muller, który zaliczył ciężki początek wyścigu. Francuz na pierwszym okrążeniu został uderzony w tył, przez co stracił kilka pozycji, aczkolwiek później pojechał bez jakichkolwiek problemów, wykorzystując jednocześnie pecha oraz błędy rywali do tak wysokiego finiszu. Najniższy stopień podium uzupełnił Mehdi Bennani.

Na czwartej pozycji dojechał Tom Coronel, natomiast na piątej Sebastien Loeb, który w ostatnim zakręcie na ostatnim okrążeniu wykonał szalony manewr wyprzedzania na ostatecznie siódmym Micheliszu, wypychając go z toru, co wykorzystał także Tom Chilton. Ósma pozycja przypadła zwycięzcy drugiego wyścigu na Hungaroringu, Gianniemu Morbidelliemu.

Dziewiąty zameldował się na mecie Hugo Valente, który wyjechał na pola startowe trzy sekundy przed zamknięciem alei serwisowej. Przez pośpiech przy naprawie samochodu, mechanicy nie zastosowali się do regulaminu, który mówi, iż pięć minut przed startem nie można wymieniać kół w samochodzie, za co Valente jadąc na pierwszej lokacie otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową. Pierwszą dziesiątkę uzupełnił Rene Munnich.

Drugiego wyścigu nie ukończyli obaj kierowcy fabrycznego zespołu Hondy, przez awarie mechaniczne w swoich samochodach, a także Jose Maria Lopez, który został na polach startowych, najprawdopodobniej przez usterkę skrzyni biegów.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Ma Qing Hua (33)Citroen C-Elysee160h27m11,31025
2Yvan Muller (1)Citroen C-Elysee 16+0:01,26118
3Mehdi Bennani (25)Honda Civic TC116+0:12,25215
4Tom Coronel (4)Chevrolet RML Cruze TC116+0:12,42412
5Sebastien Loeb (9)Citroen C-Elysee 16+0:14,72510
6Tom Chilton (3)Chevrolet RML Cruze TC116+0:14,8908
7Norbert Michelisz (5)Honda Civic TC116+0:15,1186
8Gianni Morbidelli (10)Chevrolet RML Cruze TC116+0:19,8944
9Hugo Valente (7)Chevrolet RML Cruze TC116+0:20,1572
10Rene Munnich (77)Chevrolet RML Cruze TC116+0:20,9841
11Dusan Borković (98)Chevrolet RML Cruze TC116+0:26,813
12James Thompson (11)LADA Granta WTCC16+0:31,686
13Franz Engstler (6)BMW 320 TC16+1:03,478
14Pasquale di Sabatino (8)BMW 320 TC16+1:15,843
15John Filippi (27)SEAT Leon 1.6T15+1 okr.
16Nikita Misiulia (50)SEAT Leon 1.6T15+1 okr.
Niesklasyfikowani
17Tiago Monteiro (18)Honda Civic TC111
18Robert Huff (12)LADA Granta WTCC10
19Gabriele Tarquini (2)Honda Civic TC17
20Jose Maria Lopez (37)Citroen C-Elysee 0
21Michaił Kozłowskij (14)LADA Granta WTCC0
Najszybsze okrażenie: Hugo Valente - 1:40,742 na 0 okrążeniu

KOMENTARZE

13
marcin_114
08.06.2014 02:44
Ja w ogóle bym przemilczał poziom Azjatów w sportach motorowych (są wyjątki w Japonii, ale większość to kelnerzy, szczególnie to widać w Macau). Ale wygrał i trzeba powiedzieć, że pojechał dobrze.
Mahilda111
08.06.2014 02:23
@gornik Przemilczę kwestię poziomu stawki w CTCC :)
gornik
08.06.2014 02:16
@Mahilda111 Czyli turystyki, a to przecież też turystyki te WTCC ;]
Mahilda111
08.06.2014 12:55
@gornik Tylko, że Ma gdziekolwiek się nie pojawił, to z reguły okupował koniec stawki :P Jedynie gdzie się wykazał to CTCC, gdzie zgarnął tytuł w klasyfikacji 1600.
gornik
08.06.2014 12:54
@Mahilda111 Przypomnę tylko że bolidy wszelakiego typu a szczególnie F1 są bardzo specyficzne w prowadzeniu. Jak się jest mistrzem w F1 to nie oznacza że będzie się mistrzem w innej serii. Ot kierowcy którzy byli bdb w F1 nie mogli się odnaleźć w DTM.
Mahilda111
08.06.2014 12:46
Ja tam radzę nie popadać w huraoptymizm i nazywać Ma Qing Hua nie wiadomo jakim talentem, bo pragnę przypomnieć, że gość średnio dostawał w treningach 1,5-2 sekundy od de la Rosy, który wirtuozem za kierownicą to akurat nie jest i nie był :P
Indy
08.06.2014 12:39
@matinson Pisali bo był pay driverem. Pay driverzy w F1 są dosyć utalentowanymi kierowcami, po prostu nie na tyle utalentowanymi by ścigać się/testować w F1 bez wsparcia finansowego. Nawet legendarny Yuji Ide (choć on chyba dużo kasy Super Ogórom nie dawał co jest wręcz nieprawdopodobne) ma na koncie zwycięstwa w Formule Nippon i Super GT ;)
gornik
08.06.2014 12:35
@Wrzatek To źle sądzisz. Dodatkowe kg obejmują auta nie kierowców.
matinson
08.06.2014 12:30
Szkoda Valente, pewnie by to wygrał. A jak startował w HRT wszyscy pisali, że pay driver. Może stawka WTCC nie jest jakoś supermocna, może Citroen jest najszybszym autem, może dopisało mu dużo szczęścia, ale jednak był debiutantem i jest to wynik którego nikt się nie spodziewał. Najciekawszy wyścig w sezonie.
grzegorzfiliks
08.06.2014 12:21
Do Formuły 1 go z powrotem! ;)
rolnik sam w dolinie
08.06.2014 12:18
Citroen się cieszy, bo przez tydzień w Chinach będą gadać o tym, ze Chińczyk wygrał w ich samochodzie. Lepszej reklamy na azjatyckie rynki nie można sobie wymyślić.
Wrzatek
08.06.2014 12:07
Miał najlepszy samochód i to w dodatku bez dodatkowego obciążenia jak sądze.
Artello96
08.06.2014 11:55
Czyli taki drewniany to on nie jest :P